پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی بهاره سلیمانی در بند ۲۰۹ زندان اوین

بهاره سلیمانی، شهروند ساکن تهران با گذشت ۷۱ روز از زمان دستگیری کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ اوین نگهداری می‌شود. خانم سلیمانی از بیماری ریوی رنج می‌برد و نیاز مبرم به دارو و مراقبت پزشکی دارد. خانواده خانم سلیمانی از زمان بازداشت وی تنها یکبار با فرزندشان ملاقات کابینی داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، تورج سلیمانی، برادر خانم سلیمانی در صفحه شخصی خود در خصوص تداوم بازداشت او نوشته است: “علیرغم تماسهای هفتگی و یک ملاقات پدر و مادرم هیچ اطلاعی از دلایل بازداشتش نداریم. قرار بازداشت اولیه برای دو ماه صادر شده بود. با توجه به اتمام بازجویی‌ها امیدوار بودیم که با قرار وثیقه موافقت کنند. ۱۰ روز پیش بهاره سلیمانی در تماس تلفنی از والدینم خواست که سند برای وثیقه آماده کنند. اما روز شنبه مجدد تماس گرفت و گفت که قرار بازداشت برای یک ماه دیگر تمدید شده و به این تصمیم شدیدا اعتراض دارد چون هیچ دلیلی برای ادامه بازداشتش نیست.”

آقای سلیمانی در ادامه ضمن ابراز نگرانی از فشارهای جسمی و روانی بر خواهرش افزوده است که بهاره سلیمانی اعلام کرده است در صورت بی‌توجهی به خواست‌هایی همچون حق دسترسی به وکیل اعتصاب غذا خواهد کرد.

بهاره سلیمانی از بیماری ریوی رنج می‌برد و نیاز مبرم به دارو و مراقبت پزشکی دارد. خانواده ایشان از بابت پرونده‌سازی و وضعیت سلامتی او در نگرانی بسر می‌برند.

بهاره سلیمانی پیشتر در تاریخ ۲۵ مهرماه امسال توسط مامورانی که خود را از پلیس امنیت معرفی کرده بودند، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

بهاره سلیمانی، ۴۳ ساله و شهروند ساکن تهران است.

تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست.

https://akhbar-rooz.com/?p=98543 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x