پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی شهره حسینی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه

شهره حسینی، مترجم و فعال مدنی با گذشت ۳۱ روز از زمان دستگیری کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین بسر می‌برد. خانم حسینی روز شنبه ۸ آذرماه پس از حضور در دادسرای اوین با افزایش دو برابری میزان وثیقه مواجه و به زندان اوین منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، خانم حسینی از زمان بازداشت تاکنون از ملاقات با خانواده خود محروم بوده و تنها چند تماس تلفنی کوتاه با مادرش داشته است. محرومیت شهره حسینی از ملاقات در شرایطی است که مادر سالمند او تاکنون چندین بار از همدان به زندان اوین مراجعه کرده است. اتهامات مطروحه علیه این فعال مدنی همکاری با یکی از گروه‌های مخالف نظام و تبلیغ علیه نظام عنوان شده است.

انتساب این اتهامات علیه شهره حسینی در شرایطی است که به گفته یک منبع نزدیک به خانواده وی، این فعال مدنی هیچ فعالیت مخفی و غیرقانونی نداشته است.

پیشتر یک منبع مطلع از وضعیت این شهروند در این خصوص به هرانا گفته بود: “شهره حسینی در تماسی با خانواده خود گفته بود که ظاهرا باید تا زمان برگزاری دادگاه در بازداشت بماند. بازپرس پرونده از روز دوشنبه ۱۰ آذرماه تاکنون علیرغم تعیین وثیقه از قبول قرار و آزادی خانم حسینی امتناع می‌کند.”

شهره حسینی در تاریخ ۱۱ مهرماه امسال توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. وی در تاریخ ۱۵ مهرماه با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

وی مجددا در تاریخ ۸ آذرماه به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی حاجی مرادی احضار شد اما پس از حضور در دادسرا با افزایش مبلغ وثیقه به ۱ میلیارد تومان مواجه و بازداشت شد. او پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=98879 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x