چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی علی انساندوست در زندان لنگرود قم

علی انساندوست (خردگرا)، شهروند ساکن قم با گذشت ۵ ماه از زمان دستگیری کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌برد. آقای انساندوست در تاریخ ۹ اردیبهشت امسال، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات قم منتقل شد. وی نهایتا حدود ۱ ماه پیش با پایان مراحل بازجویی به بند عمومی زندان لنگرود قم منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، علی انساندوست در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه امسال به دلیل فعالیت در فضای مجازی و مصاحبه با یکی از رسانه‌های خارج از کشور توسط نیروهای امنیتی در رشت بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات قم منتقل شد. وی نهایتا حدود ۱ ماه پیش با پایان مراحل بازجویی به زندان لنگرود قم منتقل شد. این شهروند از آن زمان تاکنون بدون رعایت اصل تفکیک جرایم در بند عمومی این زندان بسر می‌برد.

در زمان بازداشت این شهروند نزدیک به ۲۰ نیروی امنیتی مرد و زن وارد منزل شده و مادر، خواهر و خواهرزاده آقای انساندوست نیز همراه وی بازداشت و برای چند ساعت تحت بازجویی قرار گرفتند. گفته می‌شود ماموران در زمان بازداشت اقدام به فیلمبرداری از محل نیز کرده‌اند.

وی از زمان بازداشت به مدت ۴۵ روز از ملاقات و یا برقراری تماس تلفنی با خانواده خود محروم بوده و تحت فشار برای انجام مصاحبه تلویزیونی قرار داشت.

به نظر می‌رسد که بازداشت علی انساندوست به دلیل انتشار ویدئوهایی با محتوای انتقادی و مشارکت در برنامه‌های تلویزیونی خارج از کشور بوده است.

وی با اتهاماتی از جمله نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، توهین به رهبری، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق فعالیت در فضای مجازی روبه‌رو شده است.

به خانواده علی انساندوست گفته شده که جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در مهرماه امسال برگزار خواهد شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=48534 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x