پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت ناهید تقوی

ناهید تقوی، شهروند دو تابعیتی ایرانی-آلمانی با گذشت ۳۸ روز از زمان دستگیری کماکان در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در زندان اوین در سلول انفرادی نگهداری می‌شود. خانم تقوی از زمان بازداشت تنها یکبار توانسته با خانواده خود تماس کوتاهی داشته باشد. ناهید تقوی ۶۶ ساله است و چندی پیش تحت عمل جراحی قرار گرفته و از بیماری فشار خون بالا نیز رنج می‌برد. وی از زمان بازداشت از دسترسی به داروهای خود محروم مانده؛ امری که جان او را به خطر انداخته و خانواده ایشان در نگرانی بسر می‌برند.

مریم کلارن، دختر خانم تقوی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامت مادرش در این رابطه به هرانا گفت: “مادرم تنها ۲ روز پیش از بازداشت عمل جراحی دندان داشت و پس از بازداشت از مراقبت‌های پزشکی بعد از جراحی محروم مانده و به داروهای فشارخون خود نیز دسترسی ندارد. من نسخه داروهایش را تهیه کردم و از طریق سفارت آلمان در تهران سعی کردم داروهایش را به او برسانم تا دستکم بتواند داروهای خود را مصرف کند. نمی‌دانم آیا داروهایش به دست او رسیده‌اند یا خیر. به علاوه مادرم به دلیل کهولت سن از کمردرد و دست درد نیز رنج می‌برد”.

از سوی دیگر وکیل مدافع خانم تقوی با وجود مراجعه به دادسرای اوین و پیگیری وضعیت موکل خود از جزئیات پرونده و محل نگهداری او بی‌خبر است.

خانم کلارن در ادامه افزود: “وکیل مدافع او علیرغم مراجعه به دادسرا کماکان از محل نگهداری مادرم و جزییات پرونده بی اطلاع مانده است، من نگران وضعیت مادرم هستم، نمی‌دانم تحت چه فشارها و یا حتی شکنجه ای قرار دارد. این بازداشت و بی‌خبری که بیشتر از ۱ ماه طول کشیده، نقض آشکار حقوق بشر است. یک رویه غیرقانونی که کسی بدون ارائه شاهد و مدرکی بازداشت و بازجویی شود و در تمام مدت خانواده‌اش از او بی خبر باشند. به نظرم همین مساله نشان از بی‌گناهی مادرم است در غیر این صورت تا به امروز دلیلی برای بازداشتش مطرح می‌کردند. من از جامعه جهانی نیز به دلیل  واکنش نشان ندادن نسبت به نقض حقوق بشر در ایران ناامید شده‌ام”.

خانم تقوی در منزل خود در تهران توسط نیروهای امنیتی در جمعه شب مورخ ۲۵ مهرماه ۹۹ دستگیر شد. ماموران در حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل وی کرده و برخی از وسایل شخصی او از جمله لپ‌تاپ، تلفن همراه، پاسپورت‌ها و کتاب‌های وی را ضبط کرده و با خود بردند.

ماموران امنیتی به برادران خانم تقوی گفتند که ناهید تقوی در سلول انفرادی نگهداری می‌شود و دلیل بازداشت وی را نیز “مسائل امنیتی” عنوان کردند و گفتند او فعلا نمی‌تواند وکیل داشته باشد.»

تا زمان تنظیم این گزارش کماکان از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و نهاد بازداشت کننده وی اطلاعی حاصل نشده است.

ناهید نقوی، شهروند ۶۶ ساله دو تابعیتی ایرانی-آلمانی و مهندس معمار بازنشسته است. خانم تقوی در سال ۱۳۸۲ همراه با خانواده خود از ایران به آلمان مهاجرت کرد و طی ۱۵ سال اخیر بین ایران و آلمان در رفت‌وآمد بوده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=94340 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x