شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تداوم تجمع سراسری بازنشستگان در اعتراض به حقوق پایین و عدم همسان‌سازی حقوق‌ها

روز یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به حقوق پایین و عدم همسان‌سازی حقوق‌ها و ساير خواسته های خود در تهران و سایر شهرها از جمله کرج، اراک، اهواز، نیشابور، ایلام، کرمانشاه، یزد, خرم آباد, کرمان, تبریز, مشهد, سنندج, اصفهان و شیراز و ... تجمع کردند

امروز یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به حقوق پایین و عدم همسان‌سازی حقوق‌ها در تهران و سایر شهرها از جمله کرج، اراک، اهواز، نیشابور، ایلام، کرمانشاه، یزد, خرم آباد, کرمان, تبریز, مشهد, سنندج, اصفهان و شیراز و …تجمع کردند. از مطالبات مهم دیگر که در تجمعات امروز از سوی بازنشستگان بر آن تاکید شده است می‌توان به «ارائه خدمات درمانی رایگان به بازنشستگان»، «برخورداری از حق تشکل‌یابی مستقل و خدمات رفاهی مناسب» و «در اولویت قرار گرفتن کارگران بازنشسته از سوی نمایندگان مجلس و بودجه‌ریزان» اشاره کرد. در تجمعات امروز فرهنگیان سراسر کشور نیز حضور چشمگیر داشته و خواستار مطالبات خود شدند

بر اساس ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، این تجمع‌ها در تهران و سایر شهرها از جمله کرج، اراک، اهواز، نیشابور، ایلام، کرمانشاه، یزد, خرم آباد, کرمان, تبریز, مشهد, سنندج, اصفهان و شیراز و …برگزار شده است.

«خواسته اصلی ما، حقوق مثل تورم»، «وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه»، «بازنشسته می‌میرد، تبعیض نمی‌پذیرد»، «صندوق بازنشسته اسیر دزدها گشته» و «کشتی بازنشسته، دیگر به گِل نشسته» از جمله شعارهای بازنشستگان در تجمع‌ها بود.

تجمع کارگران در تهران – یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

بازنشستگان معترض می گویند: «در شرایطی که سبد معیشت و خط فقر ۹ میلیون تومان است، دستمزد ما با احتساب مزایای همسان‌سازی، زیر سه میلیون تومان است و این به هیچ‌وجه عادلانه نیست.»

بر اساس این گزارش، این بازنشستگان خواستار اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی هستند و می‌گویند مستمری‌ها باید به اندازه هزینه‌های زندگی افزایش یابد.

بازنشستگان کارگری در عین حال خواستار اجرای دور جدیدی از متناسب‌سازی قبل از پایان سال هستند و تاکید می‌کنند: «در اسفندماه باید متناسب‌سازی اجرایی که نواقص بسیاری دارد، برای همه بازنشستگان کارگری اصلاح شود.»

«ارائه خدمات درمانی رایگان به بازنشستگان»، «برخورداری از حق تشکل‌یابی مستقل و خدمات رفاهی مناسب» و «در اولویت قرار گرفتن کارگران بازنشسته از سوی نمایندگان مجلس و بودجه‌ریزان» از دیگر مطالبات تجمع‌های کارگران بازنشسته است.

بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تاکنون بارها مقابل ساختمان‌ها دولتی و مجلس تجمع کرده‌اند. 

۷۶ درصد از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی زیر خط فقر هستند.

تجمع بازنشستگان در اهواز – یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

https://akhbar-rooz.com/?p=104147 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x