جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ترامپ به رهبران جمهوری اسلامی: معترضان را نکشید!

رئیس‌جمهوری آمریکا روز یکشنبه ۲۲ دی در تازه‌ترین پیام توئیتری خود خطاب به مقامات جمهوری اسلامی نوشت: «خطاب به رهبران ایران – معترضان را نکشید. هزاران نفر در حال حاضر توسط شما کشته یا زندانی شده‌اند».

دونالد ترامپ در ادامه گفته که «جهان نظاره‌گر است. مهمتر از همه، ایالات متحده آمریکا نظاره‌گر است. اینترنت خود را دوباره باز کنید و بگذارید خبرنگاران آزادانه کار کنند! دست از کشتن مردم بزرگ ایران بردارید!»

او در توئیتی دیگر دوباره به وزیر خارجه آمریکا در دولت اوباما تاخت و نوشت جان کری «اعتراف کرده است پولی که به شکل مضحکی به ایران داده شده بود صرف حملات به آمریکایی‌ها شده است».

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرده که «تنها یک ابله کامل می‌تواند ۱۵۰ میلیارد دلار اضافه به ایران بدهد. آنها [ایرانی‌ها] بعد به خاورمیانه یورش بردند!»

ترامپ روز شنبه نیز همزمان با آغاز اعتراض‌ها در تهران به سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط سیستم موشکی سپاه پاسداران در رشته توئیتی به رهبران جمهوری اسلامی درباره برخورد با معترضان هشدار داده بود.

او با انتشار دو توئیت به زبان فارسی تاکید کرده بود که دولت آمریکا متوجه اعتراضات کنونی در ایران است و کنار مردم ایران «ایستاده است».

https://akhbar-rooz.com/?p=17700 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x