پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ترامپ خواستار تعویق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد

رئیس ‌جمهوری آمریکا خواستار تعویق انتخابات ریاست ‌جمهور ی این کشور در ماه نوامبر شده است. ترامپ با اين ادعا که افزایش رای ‌گیری پستی می‌ تواند منجر به "تقلب و نتایج نادرست" شود موضوع تعويق انتخابات را طرح کرده است. مخالفان ترامپ می گويند راهی برای به تعويق انداختن انتخابات وجود ندارد.

رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار تعویق انتخابات ریاست ‌جمهوری این کشور در ماه نوامبر شده است.

ترامپ با این ادعا که افزایش رای‌گیری پستی می‌تواند منجر به “تقلب و نتایج نادرست” شود. موضوع تعویق انتخابات را طرح کرده است. مخالفان به تاخیر افتادن انتخابات، می گویند راهی برای به تعویق انداختن انتخابات وجود ندارد.

احتمال تاخیر افتادن انتخابات را ترامپ پیش از این هم بارها به طور ضمنی با اشاره به احتمال تقلب در رای گیری پستی طرح کرده بود اما این بار با صراحت روشن تری خواستار تعویق انتخابات شده است.

ترامپ خواسته است برگزاری انتخابات تا زمانی که مردم بتوانند “به درستی، با امنیت و ایمنی” رای دهند، به تعویق بیفتد.

در حالی که رئیس جمهور آمریا با تردید در باره ی مشروعیت رای گیری پستی می خواهد انتخابات را به تاخیر بیاندازد، ایالت‌های آمریکا به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا و به دلیل نگرانی‌ها نسبت به سلامت عموم، در صدند تا رای‌گیری پستی را آسان‌تر کنند.

ترامپ در توییتی گفته است: “رای‌گیری از طریق پست، انتخابات ماه نوامبر را به نادرست‌ترین و جعلی‌ترین انتخابات در تاریخ آمریکا که شرمساری بزرگی برای این کشور است، بدل خواهد کرد.”

در اوایل ماه جاری شش ایالت کالیفرنیا، یوتا، هاوایی، کلرادو، اورگان و واشنگتن اعلام کردند که قصد دارند انتخابات نوامبر را از طریق برگه‌های پستی برگزار کنند.

این ایالت‌ها برگه‌های رای‌گیری را از طریق پست به تمامی شهروندان واجد شرایط ارسال خواهند کرد که در روز انتخابات باید این برگه برگردانده شود. هر چند که امکان رای دادن حضوری هم تحت شرایطی محدود در این ایالت‌ها وجود خواهد داشت.

حدود نیمی از ایالت‌ها به رای دهندگان اجازه می‌دهند تا در صورت درخواست از طریق پست رای بدهند.

منتقدان رای‌گیری پستی معتقدند که در این نوع رای‌گیری این احتمال وجود دارد که واجدان بیشتر از یک بار رای دهند.

دان کیل‌دی عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به ایده ترامپ برای تاخیر در برگزاری انتخابات گفت ریاست‌جمهوری در توییتی نوشت که «او با دروغ‌گویی می‌خواهد خودش را در قدرت نگه‌ دارد. اجازه ندهیم چنین اتفاقی بیافتد. همه آمریکایی‌ها از جمهوری‌خواهان و مستقل و دموکرات باید علیه این بی‌قانونی و اقدام کاملا خلاف قانون اساسی صریح صحبت کند.»

تام اودال، سناتور دموکرات، هم در واکنش به ایده ترامپ گفت: «‌راهی وجود ندارد که رییس‌‌جمهوری بتواند انتخابات را به تاخیر بیاندازد. ما نباید به او اجازه بدهیم ذهن ما را از بی‌کفایتی‌اش در زمینه بیماری کووید-۱۹ منحرف کند.»

انتخابات آتی ریاست جمهوری در آمریکا قرار است در تاریخ ۳ نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شود و بر اساس قانون ایالات متحده، رئیس جمهوری در این کشور صلاحیت به تعویق انداختن انتخابات ریاست‌ جمهوری را ندارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=41736 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x