سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

ترامپ دستور اجرایی ایجاد محدودیت در شبکه‌های اجتماعی را امضا کرد

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بامداد جمعه فرمانی اجرایی را امضا کرد که با به چالش کشیدن مسوولیت شبکه‌های اجتماعی در قبال محتواها، این شبکه ها را محدود می‌کند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ترامپ که پیشتر تهدید به امضای این فرمان کرده بود، پس از عملی کردن تهدید خود مدعی شد که این اقدام را برای حفاظت از آزادی بیان انجام داده است.

روز سه‌شنبه پس از آنکه ترامپ با انتشار چند پیام در حساب خود در شبکه اجتماعی توییتر رای‌گیری پستی را مصداق تقلب دانست، این شبکه برچسبی را با عنوان «راستی‌آزمایی» حاوی یک پیوند به توییت‌های او اضافه کرد که آغاز درگیری لفظی میان رییس جمهوری آمریکا و این شبکه بود.

ترامپ پس از امضای فرمان اجرایی گفت پیوندهای «راستی‌آزمایی» تصمیمات سردبیری توسط توییتر بود که به معنای فعالیت سیاسی توسط این شبکه اجتماعی است و باید به قیمت از بین رفتن مصونیت این شبکه‌ها در مقابل شکایت‌هایی که درباره محتواهای منتشر شده در آنان می‌شود، تمام شود.

این فرمان اجرایی نهادهای دولتی را موظف می‌کند که از سازمان‌های تنظیم مقررات مثل کمیسیون ارتباطات فدرال و کمیسیون تجارت فدرال بخواهند تا درباره امکان تنظیم مقررات جدید بر این شبکه‌ها مطالعه کنند.

قوانین آمریکا شبکه‌های اجتماعی را در قبال محتواهایی که کاربران در آن منتشر می‌کنند، مسوول نمی‌دانند، چراکه این شبکه‌ها به عنوان بستر عمل می‌کنند نه ناشر.

توییتر در بخش بالای صفحه راستی‌آزمایی توییت‌های ترامپ نوشته است: ترامپ به اشتباه ادعا کرد که رای‌گیری پستی به تقلب در انتخابات منجر خواهد شد اما به گفته راستی‌آزمایان، هیچ مدرکی در تایید این ادعا وجود ندارد.

ترامپ نیز در واکنش‌ تندی که از وی انتظار می‌رفت، با انتشار پیامی گفت که توییتر در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا مداخله کرده و آزادی بیان را سرکوب می‌کند.

به گفته یکی از سخنگویان توییتر، برخورد اخیر با ترامپ در راستای سیاست جدید این شبکه اجتماعی برای محدود کردن انتشار محتوای مخرب و گمراه‌کننده درباره همه‌گیری کروناست. این درحالی است که این قانون در مورد توییت‌های پیشین رئیس جمهوری آمریکا درباره موثر بودن داروی هیدروکسی‌کلروکین در درمان بیماری کووید-۱۹ اعمال نشد.

https://akhbar-rooz.com/?p=31593 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x