پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تشدید دوباره درگیری‌های در سوریه ۴۸ کشته بر جای گذاشت

به رغم توافق آتش‌بس میان مخالفان در ادلب و ارتش بشار اسد، دیده‌بان حقوق بشر سوریه از تشدید درگیری‌ها در شمال‌غرب این کشور و استان حما خبر داد.

این گزارش می‌گوید درگیری میان گروه حراس‌الدین وابسته به القاعده و نیروهای بشار اسد، منجر به کشته شدن ۴۸ نفر از نیروهای طرفین شد.

حما جزو آخرین سنگرهای مقاومت شورشیان مخالف بشار اسد محسوب می‌شود که بخش‌هایی از آن هنوز به تصرف قوای حکومتی درنیامده است.

به گفته گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه، مستقر در بریتانیا، نیروهای حراس‌الدین به قوای حکومتی یورش بردند که در نتیجه این حمله ۳۵ نفر از سربازان بشار اسد و ۱۳ نفر از شورشیان کشته شدند.

این گروه مدافع حقوق بشر می‌افزاید که حمله یادشده در منطقه سهل الغاب صورت گرفته و شورشیان متعاقب آن توانسته‌اند روستایی را تصرف کنند اما قوای حکومتی نیز در تلاش برای بازپس‌گیری آن روستا به بمباران شدید آن دست زده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌‌گوید از زمان توافق آتش‌بس در ششم مارس، درگیری‌های روز یکشنبه بالاترین میزان تلفات را داشته است. با این حال رسانه‌های دولتی سوریه اشاره‌ای به این رخداد نکرده‌اند.

بر اساس توافق آتش‌بس، حملات هوایی روسیه و حملات زمینی نیروهای بشار اسد باید متوقف شود و نیروهای اپوزیسیون مورد حمایت ترکیه نیز عملیاتی علیه آنها انجام ندهد.

علاوه بر نیروهای مورد حمایت ترکیه، چندین گروه مخالف بشار اسد نیز در ادلب حضور دارند و کنترل بخش‌هایی از این منطقه را در دست گرفته‌اند.

از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱، حداقل ۳۸۰ هزار نفر کشته شده و میلیون‌ها نفر نیز مجبور به فرار از کشور، خصوصا به ترکیه شده‌اند.

ترکیه می‌گوید بعد از توافق آتش‌بس، ۴۰۰ هزار پناهجوی سوری به کشور خود بازگشته‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=29893 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x