شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تشکل های کارگری: قاطعانه خواهان مطالبه واکسیناسیون فوری و سراسری هستیم

اتحادیه آزاد کارگران ایران و اتحاد بازنشستگان با انتشار بیانیه های جداگانه ای اعلام کردند که تعرض به جان و زندگی افراد جامعه باید به فوریت پایان پذیرد و واکسیناسیون عمومی و رایگان کلیه کارگران در مراکز کاری و صنعتی و تمامی آحاد و افراد جامعه برای مقابله با بیماری کرونا بر اساس توصیه‌های سلامت جهانی و استفاده از واکسن‌های مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی فوراً و بدون تبعیض و رایگان انجام گیرد

متن کامل هر دو بیانیه را در زیر می خوانید :

‍ بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون مطالبه واکسیناسیون فوری و سراسری

در یکسال اخیر شیوع بیماری مرگبار کرونا سایه سیاهی بر جامعه جهانی افکند. مردم ایران که همواره تحت فشارهای عظیم معیشتی، اجتماعی و سیاسی بوده‌اند با شروع اپیدمی کرونا، مشکلات معیشتی و اجتماعی‌شان ده‌چندان شده و فقر و فلاکت عمومی بسیار بحرانی‌تر از پیش، زندگی و معیشت میلیونها نفر از مردم را در بر گرفته است. بر اساس آمار رسمی که هیچگونه اعتمادی به آن نیست ده‌ها هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند و کمتر خانواده‌ای است که از نزدیکان و بستگان خود را بر اثر بیماری کرونا از دست نداده باشد.

تا زمانی که شیوع این بیماری وجود دارد جان انسانها به خصوص در اماکنی که کار و زندگی به صورت گروهی و جمعی در جریان است در مخاطره بسیار جدی قرار دارد. کارگران در محیط‌های کاری و مراکز صنعتی، معلمان و دانش‌آموزان در محیطهای آموزشی، زندانیان در زندانهای کشور و هر قشر و بخشی از جامعه به شکلی کار و زندگی‌شان در ارتباط تنگاتنگ با دیگر انسان‌ها است که هر کدامشان ممکن است ناقل بیماری باشند. مهم‌تر از همه کادر درمانی و پزشکی که برای جان بیماران فداکارانه جانفشانی می‌کنند بیشتر از هر کسی در معرض ابتلا به بیماری قرار دارند.

اکنون که واکسن‌هایی برای مقابله با این بیماری در سطح جهان ساخته شده است ‌و پس از تأیید سازمان جهانی بهداشت بسیاری از کشورها در حال تزریق عمومی این واکسن‌ها هستند، هیچگونه اراده‌ی جدی از سوی حاکمیت برای تهیه واکسن و واکسیناسیون عمومی در جامعه نه تنها دیده نمی‌شود بلکه در مقابل آن ایستادگی شده و جان میلیونها زن و مرد و کودک ایرانی به بازی گرفته می‌شود.
جامعه ایران خسته و منزجر از تمامی بیحقوقی‌های تحمیلی، فقر و فلاکت گسترده و سرکوب هر نوع صدای حق‌خواهی و مطالبه‌گری است و دیگر تداوم این مشکلات و بازی دادن جان انسان‌ها در مواجهه با بیماری کرونا را برنمیتابد و قاطعانه خواهان مطالبه واکسیناسیون فوری و سراسری افراد جامعه است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران اعلام میدارد که تعرض به جان و زندگی افراد جامعه باید به فوریت پایان پذیرد و واکسیناسیون عمومی و رایگان کلیه کارگران در مراکز کاری و صنعتی و تمامی آحاد و افراد جامعه برای مقابله با بیماری کرونا بر اساس توصیه‌های سلامت جهانی و استفاده از واکسن‌های مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی فوراً و بدون تبعیض و رایگان انجام گیرد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۶ دیماه ۹۹

بیانیه اتحاد بازنشستگان برای واکسیناسیون استاندارد، فوری و رایگان!

سلامت مردم را بیش از این به بازی نگیرید، واکسن حق مسلم ماست

بسیاری از کشورها برای مقابله با ویروس کرونا به واکسیناسیون رو آورده‌اند تا جمعیت خود را در برابر ویروس مرگبار کرونا ایمن کنند، اما مسئولان و دست اندرکاران کشور ما تا کنون فقط حرف زده‌اند؛ بدون داشتن کمترین دانش علمی حکم ممنوعیت استفاده از واکسن‌های فایزر و واکسن مشترک انگلیس و سوئد را صادر کرده‌اند؛ تا امروز کمترین اهمیتی به افکار عمومی و مطالبه‌ی واکسیناسیون عمومی و رایگان نداده‌ و از هیچ جای دیگری هم به صورت انبوه واکسنی وارد نکرده‌اند.
ما بازنشستگان که زندگی خود را برای سازندگی این سرزمین گذاشته و در ایام بازنشستگی دچار بیماری‌های مختلف زمینه‌ای هستیم، جزء گروه‌های پرخطر به‌شمارمی‌آییم؛ کسانی که پس از کادر درمان، در صف قربانیان کرونا قرار دارند ما بازنشستگان هستیم.

حق ما نیست که شاهد باشیم زندگی و سلامت‌مان بازیچه‌ی مطامع سیاسی شده و سکوت کنیم.
حق ما نیست که شاهد باشیم و ببینیم چطور آنان که خود از امکانات تزریق واکسن برخوردارند بی هیچ ملاحظه‌ای پا بر گلوی ۸۴ میلیون شهروند می‌گذارند و حیات و سلامت‌شان را گروگان عقاید منسوخ خود می‌کنند و سکوت کنیم.
حق ما نیست شاهد باشیم که خودکامگی در اتحاد با کرونا چگونه از ما قربانی می‌گیرد و سکوت کنیم.
حق ما نیست شاهد انفعال، بی‌عملی و عادی سازی نبود واکسن برای واکسیناسیون عمومی باشیم و سکوت کنیم، واکسن حق مسلم همه‌ی مردم است.

ما از همه‌ی بازنشستگان از هر گروه و با هر مطالبه‌ای می‌خواهیم که به نبود واکسن کرونا و واکسیناسیون فوری، عمومی و رایگان اعتراض کنند و آن را در صدر مطالبات خود بگذارند.
۹۹/۱۰/۲۶
اتحاد بازنشستگان

https://akhbar-rooz.com/?p=100894 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x