شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تصمیم دموکراتیک بگیرید، یک جام جدید متولد می‌شود

نازک بین: فدراسیون جهانی بوکس از تصمیم IOC مبنی بر لغو مسابقات جهانی انتخابی المپیک این رشته انتقاد کرده و با انتشار یک بیانیه اعتراض خود را نشان داد. هفته گذشته بود که خبر لغو مسابقات جهانی انتخابی المپیک بوکس منتشر شد تا تکلیف حدودا ۵۰ سهمیه باقی کانده بپکس برای مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو نامشخص باشد. البته این خبر ناراحتی فدراسیون جهانی بوکس (aiba) را به همراه داشت . این فدراسیون با انتشار بیانیه‌ای، اعتراض خود به این تصمیم IOC را اعلام کرد.فدراسیون جهانی در بیانیه خود نوشت: از نظر ما تقسیم سهمیه‌ها بین بوکسورها از طریق مسابقات و رنکینگ قاره‌ای در شرایط فعلی درست نیست و این موضوع مساوات را در میان بوکسورها حفظ نمی‌کند. ضمن اینکه در نظر گرفتن رنکینگ جهانی نیز نمی‌تواند تصمیم درستی باشد. aiba به عنوان یک سازمان و انجمن رسمی اعلام می‌کند که در رنکینگ جهانی جایگاهی برای بوکسورهای متولد ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲ وجود ندارد و با در نظر گرفتن این رنگینگ، حق حضور در میدان آرزوها (المپیک) از استعدادهای جوان در سراسر جهان گرفته می‌شود که یک اقدام دموکراتیک نیست. همچنین ما با توجه به تجربه‌هایی که به دست آورده‌ایم، معتقدیم می‌شود مسابقات جهانی را با در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی درست برگزار کرد و اگر نیاز باشد می‌توانیم این تجربیات خود را در اختیار IOC قرار دهیم.ب aiba ه تصمیمات مسئولان برگزاری مسابقات احترام قائل است اما به همین منظور از IOC می‌خواهد ضمن لغو تصمیم خود مبنی بر کنار گذاشتن مسابقات جهانی انتخابی المپیک، تصمیمی بگیرد که همه بوکسورها در یک شرایط عادلانه راهی المپیک که میدان آرزوهای ورزشکارها است برسند.”فدراسیون جهانی بوکس نسبت به دیگر تصمیم IOC مبنی بر به تعویق انداختن مسابقات انتخابی قاره اروپا نیز واکنش نشان داده و این تصمیم را غلط دانسته است. aiba معتقد است که این به تعویق افتادن کار بوکسورها برای حفظ آمادگی و داشتن عملکردی موفق در المپیک را سخت خواهد کرد.

رکوردهای فوق‌العاده اوساکا پس از فتح اپن استرالیا

فرشته تقی‌زاده -تنیسور ژاپنی با فتح اپن استرالیا ۲۰۲۱ چند رکورد فوق‌العاده به نام خود ثبت کرد. نائومی اوساکا شنبه در فینال اپن استرالیا ۲ بر صفر جنیفر برادی را شکست داد تا قهرمان نخستین گرند اسلم سال شود. تنیسور ژاپنی با فتح این عنوان چند رکورد تاریخی را به نام خود ثبت کرد. بانوی شماره سه جهان تنها در فینال پرقدرت ظاهر نشد، او در مراحل قبل هم حریفانش را به راحتی شکست داد و تنها برابر گاربینیه موگوروسا یک ست را واگذار کرد. اوساکا هفتمین تنیسور لقب گرفت که این چنین قهرمان می‌شود. تنیسور ژاپنی تاکنون چهار فینال گرند اسلم را تجربه کرده است که هر چهار بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته است. او در سال ۲۰۱۸ در اپن آمریکا توانست سرنا ویلیامز، الگویش را شکست دهد و برای نخستین بار فاتح گرند اسلم شود. یک سال بعد جام قهرمانی را در اپن استرالیا با پیروزی برابر ویتووا بالا برد و دوباره در سال ۲۰۲۰ قهرمانی در اپن آمریکا را با شکست آزارنکا جشن گرفت. اوساکای ۲۳ ساله چند ماه بعد در ملبورن دومین جامش را در اپن استرالیا بالای سر برد. بانوی شماره سه جهان در چهار سال اخیر هر سال یک بار فاتح گرند اسلم شده است. 

اوساکا هم‌چنین توانست دوازدهمین تنیسوری باشد که دو بار قهرمان اپن استرالیا می‌شود. او اولین آسیایی است که به چنین افتخاری دست می‌یابد. تنیسور ۲۳ ساله با این قهرمانی چهارمین تنیسور پرافتخار فعال در فتح گرند اسلم لقب گرفت. سرنا ویلیامز با ۲۳ قهرمانی بالاتر از همه قرار دارد. جایگاه دوم به ونوس ویلیامز با هفت قهرمانی اختصاص دارد و کیم کلیسترس به همراه اوساکا با چهار عنوان در رتبه سوم دیده می‌شوند. 

مرور روزنامه های ورزشی معتبر اروپا

روزنامه‌های ورزشی اروپا در بیستمین روز از ماه فوریه تیتر اول خود را به مسابقات فوتبال اختصاص دادند.روزنامه‌های بریتانیایی به بازی‌های لیگ برتر جزیره پرداختند و روزنامه‌های اسپانیا هم نگاهی داشتند به وضعیت بارسلونا. در ایتالیا هم روزنامه‌ها نگاهی انداختند به دربی میلان و پایان مصدومیت پائولو دیبالا. دربی شهر لیورپول حساسیت بسیار بالایی دارد و به همین خاطر «گاردین» صفحه اولش را به این دیدار اختصاص داده است. این روزنامه با انتشار عکسی از یورگن کلوپ و کارلو آنچلوتی مربیان این ۲ تیم و بازیکنان آنها تیتر «بازی برگشت» را برای صفحه اصلی خود انتخاب کرده است. (البته دیشب این بازی انجام شد و تیم اورتون میزبان خود لیورپول را دو بر صفر شکست داد).این روزنامه در ادامه نگاهی داشته به فینال تنیس اوپن استرالیا و رقابت نائومی اوساکا و جنیفر بریدی. دیداری که خاطره بازی حساس و زیبای آنها در رقابت‌های اوپن آمریکا را تداعی می‌کند. به گفته اوساکا، دیدار مزبور یکی از سخت‌ترین مسابقاتش بوده و هیچ کسی تاکنون مثل بریدی نتوانسته او را تحت فشار قرار دهد.

در ایتالیا روزنامه «گازتا دلو اسپورت» نگاهی داشته به دربی میلان و بازی برگشت میلان و اینتر. گازتا با انتشار عکسی از فرانک کسیه و روملو لوکاکو و درخشش آنها در تیم‌هایشان آنها را چهره‌های اصلی این دربی لقب داده و نوشته: «کسیه رئیس‌جمهور. لوکاکو رئیس».دربی میلان امروز یکشنبه برگزار می شود.روزنامه «توتو اسپورت» هم با انتشار عکسی از دیبالا، بازیکن آرژانتینی یوونتوس، نوشته: «عجله کن دیبالا»؛ تیتری که اشاره به بازگشت این بازیکن به میادین دارد. دیبالا به دلیل مصدومیت بازی‌های یوونتوس را از دست داده بود و حالا این این تیم به حضور دوباره او در ترکیب خود احتیاج مبرم دارد.از آن سو در اسپانیا، روزنامه «مارکا» با انتشار عکسی از جام لیگ قهرمانان اروپا نوشته: «یک جام جدید متولد می‌شود». مارکا در این گزارش مدعی شده یوفا برای مقابله با طرح «سوپرلیگ اروپا» در صدد برگزاری یک جام جدید است. بنا بر ادعای این روزنامه، یوفا طرح اولیه آن را هم آماده کرده است.

روزنامه «موندو» با انتشار عکسی از ارلینگ هالند مهاجم نروژی بروسیا دورتموند نوشته: «هالند، مورد نظر»؛ این تیتر گویای علاقه رونالد کومان سرمربی بارسلونا به جذب این مهاجم نروژی است، هرچند «موندو» در ادامه این گزارش آورده است که وضعیت اقتصادی بارسلونا چندان مطلوب نیست و رقم درخواستی دورتموند هم برای صدور رضایت‌نامه هالند بسیار بالاست. «موندو» البته نوشته بارسلونا به یک مهاجم قدرتمند نیاز دارد و حضور او در بارسلونا هواداران این باشگاه را خوشحال می‌کند.روزنامه «اسپورت» با انتشار عکسی از رونالد کومان سرمربی بارسلونا نوشته: «کومان می‌خواهد انقلاب دوم در بارسلونا را رهبری کند.» در این گزارش آمده، هرچند بارسلونای کومان با نتیجه چهار بر یک برابر پاری سن ژرمن شکست خورد، اما این مربی هلندی اعتقاد دارد برنامه‌ای که در بارسلونا شروع کرده در آینده جواب خواهد داد. «اسپورت» در ادامه این گزارش به نقل از کومان نوشته: «مهم این است که بارسلونا فصل را به خوبی به پایان برساند. گرچه در مقابل سویا و پاریس شکست خوردیم اما بازیکنان نباید تسلیم شوند و باید به حرکتی که آغاز کرده‌ایم ادامه دهند.»

نتایج فوتبال لیگهای اروپا

تیم فوتبال والنسیا در دیدار خانگی مقابل سلتاویگو با گل‌هایی که در اوقات تلف شده به دست آمد، صاحب برتری دو بر صفر شد. به گزارش ایرنا؛ شنبه شب از هفته بیست و چهارم لیگ فوتبال باشگاه‌های اسپانیا، خفاش‌های والنسیا در ورزشگاه «مستایا» برابر سلتاویگو قرار گرفته و با گل‌هایی که در دقایق ۹۴ و ۹۸ به دست آمد، صاحب پیروزی دو بر صفر شدند.حملات والنسیا در دقیقه ۹۴ جواب داد و «مانو وایخو» مدافع پیش‌تاخته این تیم موفق به گلزنی شد و سپس در دقیقه ۹۸ «کوین گامیرو» مهاجم باتجربه فرانسوی زننده گل دوم میزبان لقب گرفت.والنسیا با کسب این پیروزی به امتیاز ۲۷ رسید و در رتبه دوزادهم قرار گرفت و سلتاویگو هم ۲۹ امتیازی باقی ماند.پیش از این تیم صدرنشین اتلتیکومادرید که در سه هفته اخیر با افت محسوسی مواجه شده است در خانه خود با حساب دو بر صفر به لوانته باخت.

شکست لیورپول

تیم فوتبال لیورپول در ادامه روزهای بحرانی خود برابر اورتون با حساب دو بر صفر شکست خورد. این چهارمین شکست متوالی خانگی تیم تحت هدایت «یورگن کلوپ» بود. به گزارش ایرنا؛ شنبه شب از هفته بیست و پنجم لیگ برتر باشگاه‌های انگلیس، دربی «مرسی‌ساید» بین تیم‌های لیورپول و اورتون در ورزشگاه آنفیلد برگزار گردید که اورتون موفق به کسب برتری ارزشمند دو بر صفر شد.بازی در حالی آغاز شد که شکست‌های متوالی شاگردان «یورگن کلوپ» در هفته‌های اخیر، آنها را از تکرار قهرمانی در لیگ جزیره ناامید کرده است.در همان دقیقه سوم پاس عالی «خامس رودریگز» به «ریچالیسون» رسید تا این مهاجم برزیلی موفق به گلزنی شود.در این دیدار به دلیل مصدومیت‌های متوالی مدافعان لیورپول، «جوردن هندرسون» کاپیتان و هافبک سرخپوشان در قلب خط دفاعی به کار گرفته شده بود اما او نیز در دقیقه ۳۰ مصدوم شد و جای خود را به «فیلیپس» داد تا مشکلات لیورپول در فاز دفاعی بیشتر شود.در ادامه لیورپولی‌ها با اتکا به مهاجمان توانمند خود در تلاش برای رسیدن به گل و فرار از شکست بودند.در دقیقه ۸۰ و در ضد حمله، «کالورت لوین» از سوی «آرنولد» سرنگون شد و داور با تصمیمی بحث‌برانیگز نقطه پنالتی را نشان داد و با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی، تصمیم خود را تایید کرد.سیگودرسون» پست توپ ایستاد و گل دوم آبی‌ها را به ارمغان آورد تا پیروزی شاگردان «کارلو آنجلوتی» در دربی مرسی‌ساید قطعی شود.لیورپول با قبول این شکست در امتیاز ۴۰ درجا زد و به رتبه ششم نزول کرد. اورتون هم با همین تعداد امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به لیورپول در جایگاه هفتم ایستاد.پیش از این در سایر دیدارهای امروز، ساوتهمپتون با چلسی به تساوی یک بر یک و همچنین برنلی با وست‌برومویچ به تساوی بدون گل رسیدند.

نیش شدید زنبورها

دربی روهر، با برتری قاطع چهار بر صفر بورسیادورتموند در دیدار خارج از خانه مقابل شالکه همراه شد. شنبه شب از هفته بیست و دوم لیگ فوتبال باشگاه‌های آلمان، شالکه که بدترین فصل تاریخ خود در بوندسلیگا را تجربه می‌کند برابر رقیب سنتی خود یعنی دورتموند متحمل شکست سنگین چهار بر صفر شد تا فاصله‌ای با سقوط نداشته باشد.ارلینگ هالند» ستاره جوان نروژی در این دیدار ۲ گل به ارمغان آورد و «جیدون سانچو» و «رافائل گوئررو» دیگر گلزنان زنبورها در این بازی بودند.دورتموند با برتری در دربی روهر به امتیاز ۳۶ رسید و تا رتبه ششم جدول بالا آمد و امیدهایش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را زنده کرد.شالکه هم در امتیاز ۹ و رتبه هجدهم باقی ماند و شانس چندانی برای بقا ندارد.

سایر نتایج بدین شرح است

کلن صفر – اشتوتگارت یک

گلادباخ یک – ماینتس دو

فرانکفورت ۲ – بایرن مونیخ یک

فرایبورگ صفر – یونیون‌برلین یک

بایر مونیخ و سومین شکست

بایرن‌مونیخ در مقابل آینتراخت فرانکفورت شکست خورد تا سومین باخت این فصل خود را تجربه کند.  هفته بیست و دوم رقابت‌های بوندسلیگای آلمان با انجام سه بازی به صورت همزمان از ساعت ۱۸ پیگیری شد که در مهمترین بازی بایرن‌مونیخ در مقابل آینتراخت فرانکفورت شکست خورد.این دیدار که در ورزشگاه کامرز بانک آره‌نا به انجام رسید با نتیجه ۲ بر یک خاتمه پیدا کرد. دایچی کامادا و امین یونس در دقایق ۱۲ و ۳۱ برای تیم میزبان گلزنی کردند و در سوی مقابل تک گل باواریایی‌ها به وسیله رابرت لواندوفکس در دقیقه ۵۳ به ثمر رسید. با این نتیجه شاگردان هانس دیتر فلیک سومین باخت این فصل را تجربه کردند و همچنان با ۴۹ امتیاز صدرنشین ماندند. فرانکفورتِ شگفتی‌سازِ آدولف هوتر هم ۴۲ امتیازی شد و در رده چهارم قرار گرفت. حالا لایپزیش در صورت شکست حریف خود می‌تواند فاصله‌اش با بایرن را به ۲ امتیاز کاهش دهد.در دیگر بازی‌های امروز، بروسیا مونشن‌گلادباخ در آستانه رویارویی با منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا در خانه خود با نتیجه ۲ بر یک به ماینز باخت و فرایبورگ هم در خانه به تیم اونیون برلین با یک گل باخت.

بیش بازی منچستر یونایتد با نیوکاسل

منچستریونایتد رده دومی در جدال با نیوکاسل رده هفدهمی برای فاصله گرفتن از رده چهارم و نزدیک شدن به صدر جدول تلاش خواهد کرد. شیاطین سرخ اخیرا بازی های خود را یکی در میان با برد و تساوی به پایان می رسانند؛ پیروزی در بازی فردا می تواند این چرخه را باطل کند. برد ۴-۰ در تورین مقابل رئال سوسیداد همان نتیجه ای بود که منچستریونایتد پس از نمایش های پر افت و خیز اخیر به آن نیاز داشت. شاید اکنون صدر جدول دست نیافتنی به نظر برسد ولی آن ها حداقل باید تلاش کنند از رتبه دوم جدول به خوبی حراست کنند. در پی مصدومیت جدی کالوم ویلسون، نیوکاسل ناگهان خطر سقوط به دسته پایین تر را به طور جدی احساس می کند. زاغ ها ۲ مورد از ۴ بازی آخرشان در لیگ را با برد پشت سر گذاشته اند ولی آن ها در عین حال ۷ مورد از ۹ بازی اخیر را باخته اند. فولام به طور جدی در تلاش است خودش را از منطقه خطر خارج کند و این می تواند نیوکاسل را تحت فشار بیشتری قرار بدهد. استیو بروس تنها یک بار در دوران مربیگری خود توانسته است در اولدترافورد برنده شود و اگرچه این اتفاق اخیرا رخ داده است، او در بازی فردا حتی برای کسب یک امتیاز هم کار راحتی نخواهد داشت.

https://akhbar-rooz.com/?p=104721 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x