پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تظاهرات راست های افراطی در اسپانیا علیه محدودیت های کرونا

در حالی که نزدیک به شش ماه از شیوع ویروس کرونا پس از اعلام رسمی آن از سوی چین می‌گذرد، تعداد قربانیان این ویروس در سراسر جهان همچنان در حال افزایش است. بر اساس آخرین آمارها در روز شنبه ۲۳ مه، تاکنون بیش از ۳۴۰ هزار نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند.

همچنین تاکنون بر اساس اعلام رسمی دولت‌ها، ابتلای بیش از پنج میلیون و ۲۱۸ هزار نفر به ویروس کرونا قطعی است.

همچنان آمریکا هم در آمار کشته‌ها و هم در آمار مبتلایان پیشتاز است. تاکنون بیش از ۹۶ هزار نفر در این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند و بیش از ۱.۶ میلیون نفر نیز به این ویروس مبتلا شدند.

کرونا به ترتیب در بریتانیا، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه، پس از آمریکا بیشترین قربانی را گرفته است.

اما با وجود کاهش محدودیت‌ها در کشورهای اروپایی، هزاران نفر روز شنبه در اسپانیا در اعتراض به عملکرد دولت سوسیالیست این کشور با خودروهای خود به خیابان‌های شهرهای بزرگ آمدند. این تظاهرات خودرویی با فراخوان حزب راست افراطی این کشور برگزار شد.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، روز شنبه اعلام کرد که بازی‌های فوتبال لیگ برتر این کشور از روز هشتم ژوئن از سر گرفته خواهد شد و همچنین مسافران خارجی نیز می‌توانند از ماه ژوئیه وارد اسپانیا شوند. 

پیشتر در واکنش به شیوع ویروس کرونا، اتحادیه اروپا مرزهای خارجی خود را بست و مرزهای داخلی نیز با کنترل‌های شدید روبه‌رو شد. اما تاکنون سازمان‌های مختلف از جمله اتحادیه اروپا خواستار بازگشایی مرزها برای رونق گرفتن صنعت گردشگری این قاره شده‌اند.

در آلمان، رسانه‌های این کشور اعلام کردند که حدود ۴۰ نفر پس از شرکت در یک نیایش مذهبی در ابتدای ماه مه در یک کلیسا به ویروس کرونا آلوده شدند.

همچنین در اروپا، چهار کشور سوئد، هلند، اتریش و دانمارک روز شنبه طرح پیشنهادی خود را برای احیای اقتصاد اروپا ارائه کردند. در این طرح، یک بودجه اضطراری برای کشورهایی که شدیدا از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، در نظر گرفته شده است.

در خاورمیانه، در قطر، کشور نفت و گاز‌خیز حاشیه جنوبی خلیج فارس،  کارگران مهاجر در اعتراض به عدم پرداخت حقوق خود، در اقدامی نادر دست به تظاهرات زدند. به دلیل کاهش قیمت نفت، دولت دوحه مثل دیگر دولت‌های وابسته به درآمدهای نفتی، با مشکلات اقتصادی مواجه شده است.

در غزه نیز، وزارت بهداشت روز شنبه از اولین مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

اما اوضاع در چین، به گفته مقام‌های رسمی تحت کنترل است. بر اساس اعلام مقام‌های پکن در روز شنبه، هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته تشخیص داده نشده است. چین به عنوان کانون اولیه شیوع ویروس کرونا، تاکنون از ثبت رسمی بیش از ۴۶۰۰ مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا خبر داده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=31116 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x