پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تظاهرات هواداران ترامپ علیه قرنطینه کرونا در آمریکا ادامه یافت

تجمع معترضان به تداوم قرنطینه در میشیگان

اعتراض به محدودیت های اعمال شده در جریان شیوع ویروس کرونا در آمریکا ادامه دارد و روز شنبه ۳۰ فروردین معترضان در چند شهر از جمله در آستین، مرکز ایالت تگزاس تجمع کرده و خواستار بازگشایی کسب‌ و کارها شدند.

طی چند روز اخیر معترضان برای نشان دادن ناخرسندی خود به ادامه محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با شیوع کرونا در آمریکا به خیابان‌ها آمده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در یک رشته توییت خواستار «آزاد» شدن ویرجینیا، میشگان و مینه سوتا، سه ایالت این کشور که فرمانداران دموکرات دارند، شده بود و این موضوع باعث شد تا طرفداران او به خیابان بیایند.

با این حال، برخی از ایالت‌ها که فرمانداران جمهوریخواه دارند نیز روز شنبه شاهد تظاهرات معترضان بود.

به رغم این که جورج ابت، فرماندار تگزاس گفته بود که هفته آینده محدودیت‌ها درباره شیوع کرونا کاهش خواهد یافت، اما مرکز این ایالت شاهد حضور معترضان بود.

چند صد نفر در آستین دست به تجمع زده و خواستار پایان دادن فوری به مقررات فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه شدند. مقررات محدودیت‌های اجتماعی باعث شده است که یک میلیون نفر در ایالت تگزاس با از دست دادن شغل خود تقاضای دریافت مزایای بیکاری بکنند.

آسوشیتدپرس می‌گوید، تظاهرات در تگزاس به دعوت سازمان «اینفو وار» ، متعلق به الکس جونز ، از شناخته شده ترین نظریه پردازان تئوری توطئه در آمریکا، برگزار شد که خود او نیز در این راهپیمایی شرکت کرد.

معترضان همچنین در برابر منزل فرماندار ایالت ایندیانا تجمع کردند. اریک هولوکمب، فرماندار ایندیانا که قبلا توافقی با شش ایالت دیگر برای بازگشایی همزمان امضا کرده است، روز شنبه گفت، محدودیت‌ها تا اول ماه مه (دو هفته دیگر) تمدید می‌شود.

گزارش‌ها حاکی است که در شهر کنکورد در ایالت نیوهمپشایر نیز چند صد نفر به تداوم مقررات فاصله گذاری اجتماعی اعتراض کردند.

دونالد ترامپ خواستار بازگشایی کسب و کار در برخی از ایالت‌های آمریکا تا اول ماه مه شده است.

روز جمعه، همچون چند روز اخیر، در شماری از ایالت‌ها تجمعاتی در اعتراض به قرنطینه و محدودیت‌ها برگزار شد.

میشیگان، اوهایو، کنتاکی، کارولینای شمالی و یوتا از جمله ایالت‌هایی بودند که در این چند روز در آنها تجمعاتی اعتراضی برگزار شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=26523 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x