پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تظاهر کنندکان در مرکز شهر کربلا، کنسولگری جمهوری اسلامی را آتش زدند

به گزارش میدل ایست نیوز در پی ترور یکی از فعالان مدنی، روز یکشنبه اطراف کنسولگری ایران در کربلا تظاهرات شده و معترضان با یورش به کنسولگری دیوار آن را آتش زده اند.

به گفته منابع محلی این آتش سوزی در خارج از کنسولگری صورت گرفته و تا لحظه تنظیم این خبر آسیبی به دفاتر داخل کنسولگری وارد نشده است.

روز شنبه یک فعال مدنی در شهر کربلا توسط افراد ناشناس ترور شد. در اعتراض به این حادثه تظاهراتی اعتراضی در کربلا به پا شده است.

کنسولکری ایران در کربلای در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی شب گذشته در این شهر مقدس که منجر به جان باختن «ایهاب جواد الوزنی»فعال مدنی شد، ضمن ابراز تسلیت اظهار داشت: این اقدامات در چارچوب بر هم زدن امنیت و ثبات در کشور برادر و دوست عراق انجام می شود.

«ایهاب الوزنی»، فعال مدنی در کربلا صبح روز شنبه در حمله ای مسلحانه در مقابل منزلش ترور شد که این امر خشم مردم در این استان و حضور گسترده نیروهای امنیتی را به دنبال داشت.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در پی این حادثه اعلام کرد که عناصر تروریستی، ایهاب الوزنی را در خیابان الحداد در کربلا ترور کردند و پلیس به محض اطلاع، اقدامات و تشکیل تیم متخصص برای تحقیقات در خصوص این جنایت را آغاز کرد.

الوزنی از شاخص‌ترین چهره‌های تظاهرات و از مسئولان هماهنگی آن در کربلا بود. وی عضو حزب «الشعب للاصلاح» به ریاست فائق الشیخ علی بود و در انتخابات ۲۰۱۸ عراق ازجانب این حزب نامزد شد.

ترور این فعال مدنی، خشم مردم در استان را به دنبال داشت و صدها تظاهرات کننده در مرکز شهر جمع شده و با شعار علیه دولت عراق که نتوانسته از تظاهرات کنندگان حفاظت و عاملان ترور فعالان را مجازات کند، اقدام به آتش زدن لاستیک کردند.

https://akhbar-rooz.com/?p=112887 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x