جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تعدادی از زندانیان سیاسی با محکومیت کمتر از ۵ سال آزاد می شوند

علی خامنه ای رهبر حکومت با درخواست «عفو» تعدادی از زندانیان موافقت کرده است. آن چه خبرگزاری های داخلی بی سابقه خوانده اند موافقت او با آزادی زندانیان سیاسی است که کمتر از پنج سال محکومیت داشته اند
«عفو» تعدادی از زندانیان سیاسی
«عفو» تعدادی از زندانیان سیاسی

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: محکومان جرایم امنیتی کمتر از پنج سال هم مشمول عفو قرار گرفتند همچنین تعدادی از زندانیانی که در اسفند ماه به مرخصی رفتند به زندان بازنمی گردند.

به گزارش روز چهارشنبه این مرکز، هرساله و همزمان با فرارسیدن عید نوروز، رییس قوه قضاییه با ارسال نامه به مقام رهبری خواستار موافقت با عفو و یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی می‌شود.

روز گذشته نیز رهبر حکومت با درخواست ابراهیم رییسی که به مناسبت اعیاد ملی و مذهبی پیش رو و با توجه به ضرورت کاهش جمعیت زندانیان، شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات محکومانی را که محکومیت آن‌ها تا تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ قطعیت یافته باشد، به تفصیل ارائه و درخواست تصویب آن را مطرح کرده بود، موافقت کرد.

به گزارش ایرنا، در درخواست عفو اخیر نکته قابل توجهی وجود دارد که تاکنون بی سابقه بوده است و از جمله آن می‌توان به مشمول ضوابط عفو قرار گرفتن، محکومان جرائم امنیتی (سیاسی) کمتر از پنج سال اشاره کرد.

تعدادی از افرادی که مشمول بخشنامه اسفندماه رییس قوه قضائیه شدند و به مرخصی رفتند نیز دیگر به زندان بازنمی گردند.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته در آخرین نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: حدود ۸۵ هزار نفر از زندانیان از این مرخصی بهره مند شده اند.

همزمان با گسترش ویروس کرونا، ده ها سازمان و جریان سیاسی و مدافع حقوق بشر در ایران و جهان خواهان آزادی زندانیان سیاسی و دیگر زندانیان در ایران شده بودند. زندان های ایران در خطر ابتلای گسترده ویروس کرونا قرار دارند. در زندان های مختلف کشور نیز زندانیان با اعتراضات متعدد و از جمله دست زدن به اعتصاب غذا خواهان آزادی شده اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=23228 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x