پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تعدادی از کارگران لاستیک پارس ساوه از ورود به کارخانه منع شدند

در پی عدم پرداخت مطالبات کارگران و اعتصاب خرداد ماه آنان, کارفرما پس از پرداخت، مانع ورود تعدادی از کارگران به کارخانه شده است.

برخی کارگران لاستیک پارس ساوه گفتند: از روز شنبه تعدادی از کارگران اجازه ورود به شرکت را ندارند و تا روز چهارشنبه نهم تیرماه بلاتکلیف مانده‌اند اما کارفرما می‌گوید: تعدادی از کارگران به کمیته انضباطی معرفی شده‌اند و هنوز درباره آنها تصمیمی گرفته نشده است.

این کارگران به خبرنگار ایلنا گفتند:« قرار بود مطالبات کارگران طی دو دوره یعنی در ۱۵ اردیبهشت ماه و ۱۵ خرداد ماه پرداخت شود اما بخشی از این مطالبات در دور اول پرداخت، اما در دور دوم پرداخت نشده بود که در پی این موضوع کارگران در روز شنبه ۲۲ خرداد ماه دست به اعتراض زدند. در ساعات پایانی روز دوشنبه ۲۴ خرداد، کارفرما به همراه عده‌ای وارد شرکت شدند و کل کارگران را از شرکت خارج کرده و درِ شرکت را قفل کردند.

روز شنبه شرکت به روی کارگران باز شد اما به تعدادی از کارگران اجازه ورود به شرکت داده نشد.» به گزارش ایلنا، طبق اساسنامه این شرکت، صندوقی در زمان دولتی بودن این شرکت شکل گرفته بود که هرماه ۳ درصد از حقوق کارگران کسر می‌شد و کارفرما نیز ۵ درصد به صندوق اضافه می‌کرد تا در نهایت از این صندوق، اعتباراتی به کارگران تعلق بگیرد. با واگذاری شرکت به بخش خصوصی در سال ۹۷، این اعتبارات قطع شد ولی هر ماه باز از حقوق کارگران کم می‌شد تا اینکه در جلسه‌ای قرار شد این صندوق به کلی منحل و اعتبارات آن به کارگران پرداخت شود.

بعد از اعتراضات پایان خرداد، این اعتبارات پرداخت شده در حالی که تعدادی از کارگران از ورود به شرکت منع شده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=118243 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x