جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تعداد بازداشت شدگان مراسم سالگرد درگذشت غلامرضا امانی در تبریز به ۷ تن رسید

هویت دو تن دیگر از شهروندان بازداشت شده در مراسم سالگرد درگذشت غلامرضا امانی در تبریز مشخص شد. با احتساب این افراد، شمار شهروندان بازداشت شده در جریان این مراسم در روز جمعه به ۷ تن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هویت دو تن دیگر از فعالین ترک (آذربایجانی) بازداشت شده در جریان برگزاری مراسم سالگرد درگذشت غلامرضا امانی مشخص شده است.

هویت این شهروندان “حسین اسماعیلی و بهنام (نام خانوادگی نامشخص)”، اعلام شده است.

پیشتر هرانا در گزارشی از بازداشت تعدادی از شهروندان به نام‌های “یوسف رضوی، بابک حسینی مقدم، شهروز برزگر، شاهین برزگر و جلیل بیگ محمدی” در جریان مراسم سالگرد درگذشت غلامرضا امانی خبر داده بود.

گفتنی است، قرار بر آن بوده است که روز گذشته این افراد برای تفهیم اتهام به دادگاه انقلاب تبریز انتقال داده شوند.

به گفته یک منبع مطلع، شهروز و شاهین برزگر که نسبت برادری با یکدیگر دارند پیش از برگزاری مراسم و در منزل پدری خود بازداشت شده اند و تعداد بازداشت شدگان این مراسم بیش از این تعداد برآورد می شود و تعدادی از شهروندان نیز به صورت تلفنی تهدید شده بودند که در صورت شرکت در این مراسم بازداشت خواهند شد.

گفتنی است که سال گذشته نیز در جریان برگزاری این مراسم تعدادی از این شهروندان بازداشت و مدتی بعد آزاد شده بودند.

لازم به توضیح است مهندس غلامرضا امانی از فعالین سرشناس ترک در ۲ آبان ماه ۱۳۸۷ به همراه دو برادر خود در یک تصادف جاده ای جان باخت. بخشی از افکار عمومی این مرگ را مشکوک خوانده و آن را نوعی “قتل سازمان یافته” خواندند بر همین اساس در تمام یک دهه اخیر مراسمات سالگرد فوت وی با تنش های امنیتی همراه بوده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=9780 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x