جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۹ هزار و ۸۷۰ نفر رسید

آمار روزانه ابتلا به بيماری کوويد19 و مرگ های ناشی از آن در ايران همچنان رو به افزايش است. روز جمعه، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از 4هزار و 552بيمار جديد و 265مرگ تازه خبر داد و گفت: تاکنون ۵۲۲ هزار و ۳۸۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند

آمار روزانه ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و مرگ های ناشی از آن در ایران همچنان رو به افزایش است. روز جمعه، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۴ هزار و ۵۵۲ بیمار جدید و ۲۶۵ مرگ تازه خبر داد و گفت: تاکنون ۵۲۲ هزار و ۳۸۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۶۵ نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۹ هزار و ۸۷۰ نفر رسیده استه است.

وی گفت از ۴ هزار و ۵۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ که در یک روز گذشته در کشور شناسایی شد؛ دو هزار و ۱۶ نفر از آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۹ هزار و ۸۷۰ نفر رسید.

بنابر آمار رسمی تاکنون ۴۲۰ هزار و ۹۱۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین چهار هزار و ۶۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته ی سخنگوی وزارت کشور استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

مهمانی و دورهمی برگزار نکنید

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: یکی از رفتارهای اجتماعی خطر آفرین در ارتباط با بیماری کووید ۱۹، برگزاری مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانگی است و متاسفانه بر اساس شواهد موجود، الگوی شیوع کرونا در کشور در حال پیش‌روی به سمت سرایت‌های خانوادگی است.

وی اظهار کرد: بنابراین از کلیه هموطنان کشورمان خواهشمندیم در خانه ماندن را همچنان به عنوان یک ضرورت اساسی بدانند و تا حد مکان از روش‌های مجازی برای دیدارهای خانوادگی استفاده کنند. قطعا پای‌بندی به این اصول برای مردم به دلیل ویژگی‌های خاص و ارزشمند فرهنگی تا حدی دشوار است، ولی نباید فراموش کنیم که در صورت عدم اصلاح رفتارهای پرخطر توسط هر یک از ما، وضعیت بیماری در کشور به مراتب سخت‌تر و دشوارتر از وضع موجود خواهد شد.

وضعیت در تهران بسیار نگران کننده است

معاون کل وزیر بهداشت نیز طی سخنانی تاکید کرد شیوع ویروس کرونا در تهران بسیار نگران کننده است.

ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت گفت: همچنان وضعیت شیوع ویروس کرونا در تهران بسیار نگران‌کننده است و به خصوص آلودگی هوا و نیز سرما باعث افزایش انتشار ویروس کرونا خواهد شد.

وی افزود: هماهنگی و همدلی حداکثری دولت و ملت در اعمال محدودیت و فاصله‌گذاری اجتماعی تنها راه برون‌رفت از همه‌گیری ویروس کروناست.

معاون کل وزیر بهداشت توضیح داد: حتما در تهران و ۴۵ شهر بسیار آلوده به ویروس کرونا نیازمند تصمیمات سختگیرانه‌تر محدودسازی و نیز مراعات بیشتر اصول بهداشتی هستیم.

به گفته حریرچی، عدم رعایت اصول فاصله‌گذاری توسط عده‌ای علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روانی دیگران را هم در معرض خطر قرار داده است.

وی درباره برخی داروهای مطرح‌شده در ماه‌های اخیر نیز گفت: مطالعه جامع سازمان جهانی بهداشت نشان داده که داروهای معروف موجود از جمله رمدسیویر تاثیری بر کووید ۱۹ ندارند و همچنان بهترین راه مقابله با ویروس کرونا پیشگیری است.

https://akhbar-rooz.com/?p=50757 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x