جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تعداد قربانیان روزانه کرونا در کشور به ۴۴۰ نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: تاکنون ۶۲۸هزار و ۷۸۰نفر درکشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده وبا فوت ۴۴۰نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۵هزار و ۷۳۸نفر رسیده است

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۶۲۸ هزار و ۷۸۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۴۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد مرگ ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز (۱۲ آبان ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۲۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۲۳ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۲۸ هزار و ۷۸۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۴۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسید.

تاکنون ۴۹۱ هزار و ۲۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۳۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

تا امروز پنج میلیون و هزار و ۴۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت گفت استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

هرچه سریع‌تر تهران را ببندیم؛ وضعیت افتضاح است

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از دوشنبه پیش اعلام شد که همه جا را می‌بندند اما عملا می‌بینیم همه جا باز است در حالی که بستن، تنها راه در شرایط فعلی است.

به گزارش همشهری آنلاین پیک سوم کرونا در ایران ماه دوم را کم کم به پایان می‌برد و هنوز از تب داغ بیماری کاسته نشده است و آمارها چشم‌انداز روشنی تا پایان پاییز ندارند. در یک ماه اخیر وضعیت کرونا آنقدر بدتر شده که محدودیت‌های شدیدی از ظهر امروز در ۸۹ شهرستان و ۲۵ مرکز استان اعمال می‌شود. اما در ۱۰ روز گذشته که در تهران و ۴۳ شهرستان محدودیت‌ها اعمال شد، هیچ تغییری در میزان تردد مردم اتفاق نیفتاده است. شرایط همان است که بود. 

در این میان، تاکید بسیاری بر تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران و حتی اعمال محدودیت‌هایی شبیه حکومت نظامی برای کنترل اوضاع و پشگیری از بدتر شدن آن شنیده می‌شود، اما فقط تاکنون شنیده شده است و کسی اقدام عملی برای آن نکرده است. 

دکتر مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در واکنش به اظهارات روز گذشته رئیس شورای شهر تهران مبنی بر وقوع سونامی کرونا در آذرماه در صورت تعطیل نشدن تهران به همشهری‌آنلاین گفت: دیگر از این بدتر؟! فاجعه پیش می‌آید. خدا به ما رحم کند. همین الان هم وضعیت افتضاح است. این همه بستری کرونا، این همه مراجعه و مریض بدحال و این همه گرفتاری داریم. حالا تصور کنید تعطیلات و تجمعات و غیره هم به آن اضافه شود. هرچه سریع‌تر باید تهران را ببندیم. باید این کار انجام شود. تعطیلات هم که می‌شود باید جاده‌ها را ببندند که مردم راه نیفتند بروند مسافرت. به قول مادربزرگم، ایرانی‌ها دل نقاشی دارند، یعنی دوست دارند گردش بروند و با خانواده دور هم جمع شوند. ولی در این شرایط شیوع کرونا باید از اینها و همه چیزهای دیگری که دوست داریم، بگذریم. باید فقط به این فکر کنیم که هیچ‌گونه تجمعی نداشته باشیم تا این بیماری را نگیریم و به دیگران هم منتقل نکنیم.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به در نظر گرفته شدن محدودیت‌های کرونایی برای برخی از شهرها گفت: از دوشنبه پیش اعلام شد که همه جا را می‌بندند اما عملا می‌بینیم که همه جا باز است. بستن، تنها راه در شرایط فعلی است و هرچه زودتر باید این کار صورت بگیرد. الان اروپا و آمریکا هم درگیرند. 

محرز گفت: بدبختی مردم دنیا این است که این ویروس ول‌کن نیست و آنها هم خسته شده‌اند. هنوز عادت نکرده‌ایم با این ویروس زندگی کنیم. اما چاره‌ای نیست و باید این عادت را در مردم پرورش بدهیم و ما هم این را به خودمان بقبولانیم. مردم هم باید کمک کنند، بدون همکاری مردم مگر می‌شود کار کرد؟! اگر مردم همکاری نکنند فقط یک کار می‌توان انجام داد و آن استفاده از روش استبدادی وحشتناک است که بعضی از کشورها در همان شروع پاندمی توانستند با آن کووید-۱۹ را کنترل کنند.

محرز درخصوص پیشنهاد برخی از مسئولان مبنی بر اعمال شرایط حکومت نظامی برای کنترل وضعیت فعلی کرونا و کاهش موج آن گفت: حکومت نظامی اصلا برای چنین چیزی مطرح نیست و نمی‌شود این کار را انجام داد. حکومت نظامی چطور اعمال شود؟ مردم فقط شب‌ها بیرون نیایند؟ پس روز چه؟ آن اوایل در ووهان حتی درِ خانه مردم را لحیم می‌کردند که از خانه بیرون نیایند. آیا این درست است؟! باید با مردم این‌طور رفتار شود؟! 

به عقیده او باید رفت و آمد از صبح کم شود، ادارات و مدارس و دانشگاه‌ها بسته شود، رستوران‌ها که جزو خطرناک‌ترین جاها از نظر انتقال ویروس کووید هستند و همچنین باشگاه‌ها بسته شوند: فقط جاهایی باید باز باشند که نیازهای اولیه مردم را تامین می‌کنند، مثل سوپرمارکت‌ها.

https://akhbar-rooz.com/?p=90505 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x