چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعیین زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهران رئوف

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهران رئوف، فعال کارگری در تاریخ ۸ اردیبهشت ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد. آقای رئوف در تاریخ ۲۵ مهرماه ۹۹ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شده و هم اکنون در یکی از سلول های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سپاه، موسوم به بند ۲ الف زندان اوین به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، مهران رئوف در تاریخ ۲۵ مهرماه ۹۹ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شده بود. ماموران در حین بازداشت آقای رئوف اقدام به تفتیش منزل این شهروند کرده و تعدادی از وسایل شخصی او را ضبط کرده و با خود بردند.

علیرغم سپری شدن ۶ ماه از زمان بازداشت، تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این فعال کارگری اطلاعی در دست نیست. وی هم اکنون در یکی از سلول های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سپاه، موسوم به بند ۲ الف زندان اوین به سر می‌برد.

در بهمن ماه ۹۹ کمیسیون‌های کارگران اسپانیا ضمن انتشار بیانیه‌ای با امضای بیش از یک میلیون عضو، همبستگی خود را با آقای رئوف و فعالین کارگری مجتمع صنعتی نیشکر هفت تپه اعلام کردند.

در بخشی از این بیانیه که مهران رئوف را شهروند دو تابعیتی ایرانی-بریتانیایی معرفی کرده آمده است: مهران رئوف، فعال کارگری و آموزگار (آزاد) زبان انگلیسی، متولد ایران و بزرگ شده آن کشور است، او همچنین چندین سال در انگلستان زندگی کرده و دارای تابعیت ایرانی / انگلیسی است. به نظر می برسد دو تابعیتی بودن مهران او را در معرض خطر بیشتری از سوی مقامات ایران قرار داده باشد. مهران رئوف، بدون دسترسی به وکیل و بدون داشتن اعضای نزدیک خانواده در ایران، در زندان بدنام اوین در سلول انفرادی و تحت کنترل سپاه پاسداران، محبوس است. با توجه به این شرایط و اعمال فشار شدید توسط مقامات زندان، این نگرانی وجود دارد که او مورد بدرفتاری و شکنجه قرار گرفته باشد. ما خواهان آزادی فوری مهران رئوف به عنوان یک زندانی عقیدتی هستیم . او نباید بیش از این بطور ناعادلانه در زندان بسر ببرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=111079 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x