جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تهدید به مرگ واحضاربه دادگاه یک پزشک به خاطر اطلاع رسانی درباره کرونا

رحیم یوسف پور، پزشک ساکن سقز در پی احضاریه ای برای روز یکشنبه ۱۷ فروردین ماه، به مراجع قضایی احضار شد. این پزشک طی ویدیویی دلایل احضار خود را هشدار در خصوص شیوع بیماری “کووید ۱۹” در استان کردستان، اعلام کرده است.

این پزشک طی ویدیویی که در صفحه شخصی خود منتشر کرده، گفت است: “من یک ماه پیش ویدیویی در فضای مجازی منتشر کردم که در آن به شهروندان این شهرستان در خصوص بیماری کووید ۱۹ هشدار داده بودم. پس از انتشار این ویدیو بنده طی تعطیلات نوروز ۸ احضاریه دریافت کردم که بر اساس آن باید روز یکشنبه ۱۷ فروردین ماه؛ در مراجع قضایی حضور یابم”.

آقای یوسف پور پیشتر در صفحه شخصی خود از شیوع ویروس کرونا در استان کردستان هشدار داده و گفته بود: “شهرستان سقز در استان کردستان مرکز شیوع بیماری کووید ۱۹ است و آمار مبتلایان این بیماری در شهرستان سقز چهار رقمی شده است”.

گفتنی است به دنبال شیوع ویروس کرونا در ایران، مسئولان کشوری و محلی طی اظهارنظراتی جداگانه از دستگیری دهها تن از افرادی خبر دادند که به زعم آنان متهم به “شایعه پراکنی” یا “تشویق اذهان عمومی” هستند. از جمله رئیس کل دادگستری قم پیشتر از بازداشت پرستاری که اقدام به ارائه آمار در خصوص فوتی های بیماری کرونا در قم کرده خبر داده بود.

برخوردهای صورت گرفته در حالی است که سازمان گزارشگران بدون مرز، حکومت ایران را به پنهان‌کاری درباره‌ همه‌گیر شدن ویروس کرونا با سرکوب اطلاع‌رسانی مستقل در ایران متهم کرده است.
این سازمان با انتشار بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگارانی که تلاش در انتشار مستقل اطلاعات را دارند، نوشت: «دولت تهران نمونه چین را دنبال می‌کند و سعی در پنهان کردن اطلاعات درباره واقعیت گسترش بیماری را دارد.»

از سوی دیگر محمود صادقی، نماینده مجلس نیز مقامات ایران را به پنهان‌کاری در خصوص اطلاع‌رسانی درباره این موضوع متهم کرده‌ است. مقامات وزارت بهداشت اما این موضوع را رد می‌کنند.

https://akhbar-rooz.com/?p=25008 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x