پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تهران و ۶ مرکز استان قرمز شدند؛ ۱۷۲ نفر دیگر جان باختند

پس از گذشت سه روز از تعطیلات نوروزی و آغاز موج چهارم کرونا، امروز (۱۶فروردین) ۴۲ شهر دیگر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند. بدین‌ترتیب تعداد شهرهای قرمز کشور به عدد ۸۸ رسید. عليرغم آغاز موج تازه کرونا هيچ خبری از واکسيناسيون مردم نيست
رنگبندی کرونا 16 فروردین

همان‌طور که انتظار می‌رفت پس از گذشت سه روز از تعطیلات نوروزی و آغاز موج چهارم کرونا، امروز (۱۶فروردین) ۴۲ شهر دیگر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند. بدین‌ترتیب تعداد شهرهای قرمز کشور به عدد ۸۸ رسید.

بنابر آخرین گزارش ها، ۴۲ شهرستان شامل ۷ مرکز استان (تهران، کرج، اصفهان، شیراز، ایلام، شهرکرد و زنجان) از امروز در وضعیت قرمز قرار گرفتند. 

همچنین ۵۴ شهرستان از جمله ۶ مرکز استان (اردبیل، بجنورد، کرمان، رشت، همدان و یزد) از امروز نارنجی شدند. هم‌اکنون ۸۸ شهرستان قرمز، ۱۳۹ شهرستان نارنجی، ۱۹۸ شهرستان زرد و ۲۳ شهرستان آبی هستند.

موج چهارم کرونا با سرعت در حال پیشرفت از نیمه غربی به سمت نیمه شرقی کشور است.

کرونا جان ۱۷۲ نفر دیگر را در ایران گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۷۲ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۳ هزار و ۳۳۲ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز دوشنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۶ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۳ هزار و ۸۹۰ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۴۸ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۴۵ هزار و ۹۶۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: شیوع بیماری کووید۱۹ در کشور بسیار گسترده و نگران کننده است.

در حالی که توصیه های بهداشتی از سوی مسئولین سازمان ها و نهادهای مختلف در این روزها شدت گرفته است، اما هیچ اطلاعی در واکسنیاسیون مردم منتشر می شود. در بسیاری از کشورهای جهان ضمن تاکید و اجرای اقدامات کنترل کننده و محدودیت ها، تلاش برای واکسیناسیون هر چه بیشتر مردم در صدر برنامه های دولت ها قرار گرفته است. در ایران واکسیناسیون بسیار کند انجام می شود و حتی می توان گفت اصولا اقدامی در این جهت صورت نمی گیرد. رئیس شورای شهر تهران دو روز پیش گفته بود کمتر از یک درصد جمعیت کشور همزمان با خیز چهارم بیماری در برابر آن واکسینه شده اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=109210 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناظر
ناظر
3 سال قبل

خبرگزاری بلومبرگ: با سرعت کنونی، واکسیناسیون ۷۵ درصدی جمعیت ایران ده سال طول خواهد کشید

در حالی که بار دیگر شمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در ایران افزایش یافته است، چشم‌انداز روشنی از واکسیناسیون عمومی دیده نمی‌شود.

واکسیناسیون در ایران، همچنان به کندی پیش می‌رود و بر خلاف ادعای مقامات جمهوری اسلامی که گفته بودند تا پایان سال، نزدیک به سه میلیون دز واکسن بزنند، این رقم تا امروز تنها به ۱۲۴ هزار و ۱۹۳ دز واکسن رسیده است.

خبرگزاری بلومبرگ، که سرعت واکسیناسیون در سراسر دنیا را دنبال می‌کند، با توجه به آخرین داده‌ها مدت زمانی را که با توجه به نرخ کنونی واکسیناسیون طول می‌کشد تا کشورها ۷۵ درصد از جمعیت خود را واکسینه کنند و به ایمنی جمعی برسند، پیش‌بینی کرده است.

ایران، با نرخ کنونی ۳ هزار و ۸۰۶ دز واکسن در روز، باید بیشتر از ۱۰ سال منتظر بماند تا ۷۵ درصد از جمعیتش واکسینه شوند.

ناظر
ناظر
3 سال قبل

وزیر بهداشت:‌ مهار اژدهای کوید۱۹ چموش سرکش از دست ما در رفته!
ما کی بتونیم مرگ سه رقمی رو بیاریم زیر سه رقمی نمی دونم کی؟ 
الان ۴ رئیس دانشگاه با کوید انگلیسی درگیر هستند.
– – – – – – – –
کمتر از یک درصد مردم واکسنیه شده اند.
با این سرعت که واکسیناسیون دارد پیش میرود, ایران تنها کشوری در جهان خواهد بود که انواع ویروسهای جدید و جهش یافته ای کرونا در کشور پیدا خواهد شد و هیچکدام از واکسن های موجود در جهان جوابگوی شکل های جهش یافته و جدید ویروس کرونا نخواهد بود.

ناظر   

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x