چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تهران کاملا بحرانی شد؛ تعطیلی یک‌هفته‌ای جواب نمی‌دهد

رئيس ستاد مقابله با کرونای کلان شهر تهران گفت: شهر و استان تهران در یک وضعیت کاملا بحرانی به سر می برد. تعداد مرگ و میر، ابتلا و بستری به شدت افزایش یافته و در کمتر از ۱۰ روز عدد میزان فوتی، ابتلا و بستری در تهران با آمار ۳ تا ۴ هفته ای در پیک دوم برابری می کند

رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران امروز در یک برنامه ی تلویزیونی گفت: وضعیت تهران کاملا بحرانی است و تعطیلی یک‌هفته‌ای از لحاظ اپیدمیولوژیک تاثیری در روند کاهش شیوع این بیماری ندارد.

زالی با اشاره به اینکه برای تحلیل علت وخامت اوضاع بیماری در کشور باید شرایط محیطی بررسی شود، گفت: شهر و استان تهران در یک وضعیت کاملا بحرانی به سر می برد. تعداد مرگ و میر، ابتلا و بستری به شدت افزایش یافته و در کمتر از ۱۰ روز عدد میزان فوتی، ابتلا و بستری در تهران با آمار ۳ تا ۴ هفته ای در پیک دوم برابری می کند. از طرفی مطالعات نشان می دهد که رابطه مستقیمی میان میزان رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی و ابتلا به کرونا وجود دارد.

رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر در تهران میزان استفاده از ماسک حدود ۵۵ درصد است. در برخی مناطق پرتراکم استان و مراکزی از جمله مترو امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد. به همین دلیل معتقدیم باید محدودیت های جدی تر با زمانی طولانی تر اعمال شود.

زالی گفت: از طرفی پیشنهاد برای طول مدت اعمال محدودیت ها دو هفته است. چراکه کمتر از این زمان معنایی ندارد و تعطیلی‌های کنونی تا یک هفته دیگر باید استمرار داشته باشد. چون یک هفته از لحاظ اپیدمیولوژیک تاثیری در روند کاهش شیوع بیماری ندارد.

او گفت: دورکاری هم همچنان از جمله موارد پیشنهادی ستاد مقابله با کرونا در تهران است. چون با دورکاری، سفر، فشار حمل و نقل عمومی، میزان ابتلا در ادارات و به طور کلی میزان چرخش ویروس کاهش می‌یابد.

این مسئول تاکید کرد: اعمال جریمه نیز برای متخلفانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، در تهران به صورت آزمایشی انجام و میزان، نحوه تخصیص و نحوه اعمال جرایم زیر نظر وزارت کشور و وزارت بهداشت مشخص می شود و بعد از تصویب ستاد ملی برای اجرا، تا پایان هفته جاری ابلاغ خواهد شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=49196 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x