جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تهمت ها و بی اخلاقی های گزارشگر صدا و سیمای میلی به کیمیا علیزاده؛ نتایج بازیهای روز سوم

نازک بین- فاشیستی ترین گزارش ورزشی ،در صدا و سیمای میلی جمهوری اسلامی به هنگام مسابقه کیمیا علیزاده و ناهید کیانی به وقوع پیوست. از نحوه پخش ، تحقیر حریف ، اتهام به تیم داوری ، انگ زدن به مربی حریف و توهین به میلیونها ایرانی،در حذف نام کیمیا علیزاده در جریان مسابقه با ناهید کیانی،از جمله این گزارش ضد ورزشی صدا و سیمای میلی بود. بیژن خراسانی گزارشگر این مسابقه بود.وی و مجری برنامه ،بارها و بارها با برجسب زدن خیانت،پشت کردن به میهن اسلامی و…بر کیمیا علیزاده تاختند و خراسانی  از ابتدا تا انتهای مسابقه، از بردن نام کیمیا علیزاده، اجتناب کرد خراسانی در اشاره به تنها زن مدال آور تاریخ ایران، از عبارت هایی چون «مبارز تیم پناهنده ها»، «رقیب کیانی»، «او» و «خودش» استفاده کرد. سن  و سال بیژن خراسانی از دورانی که هر چه تهیه کننده و ناظر پخش دستور بدهد، فقط بگوید چشم، گذشته و ایشان آنقدر سابقه کار دارد که بتواند به پشتوانه سابقه اش تهیه کننده و حتی ناظر پخش را مجاب کند مانع برده شدن نام ورزشکار ایرانی در تلویزیون نشود.

گزارش ضدورزشی و شوونیستی بیژن خراسانی در تمام طول بازی با صحبتهای کاملا یک طرفه، طوری به بیننده القا می کرد که انگار کیمیا با ناداوری در حال پیروزی مقابل کیانی است. این در شرایطی بود که علیزاده در اکثر دقایق بازی، اختلاف امتیاز بالایی با کیانی داشت. خراسانی در دقایقی از بازی، جمله هایی از قبیل «خودش رو کاملا زمین انداخت. اینجا هم می خواهیم این نقش رو بازی کنیم که به او فرصت خاص بدهیم»، «از این مرحله به بعد، بازی ای که صورت می گیره، با یک نقشه کامله»، «گفته شده و هیات ژوری داره این تصمیم رو می گیره که این کار رو صورت بده»، «کاملا معلومه که برای فرار از مبارزه دست به هر نوع کاری می زنه و داور هم نمی بینه» و غیره به زبان آورد تا کام بینندگان را بیشتر و بیشتر تلخ کند. حتی اگر نام نبردن از علیزاده به درخواست مسئولان سیما بوده باشد، قطعا چنین گزارش عجیبی از بیژن خراسانی خواسته نشده است!

توکیو زیر ذره بین

پیش بینی می شود المپیک توکیو یکی از کم مخاطب ترین رقابت های المپیک را به لحاظ تعداد بیننده تلویزیونی رقم بزند. به نقل از سی ان ان، بازی های المپیک تابستانی توکیو پس از یک سال وقفه به دلیل همه گیری ویروس کرونا از چند روز پیش در پایتخت ژاپن آغاز به کار کرده و طرفداران ورزش در سراسر جهان از طریق پلتفرم های مختلف و شبکه اجتماعی این رویداد بزرگ ورزشی را دنبال می کنند. پاتریک کراکس» مدیر اجرایی پیشین شبکه فاکس اسپورت که هم اکنون به عنوان مشاور رسانه ای فعالیت می کند معتقد است المپیک توکیو یکی از پایین ترین نرخ های مخاطب سنتی تلویزیونی را در مقایسه با دوره های قبل خوهد داشت. سامانه های نمایش آنلاین و پلتفرم های دیجیتال امکانات جذاب تری بیش از هر زمان دیگری در اختیار مخاطبان قرار می دهند؛ مثل پوشش زنده رقابت ها، ویدئوهایی از دقایق حساس رقابت های ورزشی مختلف، مصاحبه و ویدئوهای متعدد دیگری با قابلیت جستجو برای کاربران. افت مخاطبان تلویزیونی چیز جدیدی نیست و در المپیک تابستانی ۲۰۱۶ که در ریو برزیل برگزار شد نسبت به المپیک ۲۰۱۲ لندن، ۱۸ درصد کاهش را به ثبت رسانده بود. از سوی دیگر ظهور پلتفرم های دیگر در کنار تلویزیون از آن زمان تاکنون رشد چشمگیری داشته است. جی روزنستاین» نایب رئیس بخش برنامه ریزی شبکه سی بی اس اسپورت ضمن پیش بینی کاهش مجدد شمار مخاطبان تلویزیونی المپیک توکیو، اظهار می کند: «تلویزیون از پنج ساله گذشته تا به امروز تغییرات چشمگیری داشته است و اکنون مخاطبان گزینه های زیادی از شبکه های اجتماعی تا سرویس های نمایش آنلاین را در اختیار دارند. کافی است به تعداد سرویس ها نمایش آنلاینی که در چند سال اخیر ایجاد شده اند نگاه کنید». 

خواهر وبرادر قهرمانی همزمان

«آبه هیفومی» در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم جودوی مردان و «آبه یوتا» در وزن منهای ۵۲ کیلوگرم جودوی زنان به مقام قهرمانی و مدال طلای المپیک توکیو دست یافتند.این دو ورزشکار که پیش از این در مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۱۸ هم مدال طلا را بر گردن آویخته بودند، به نخستین خواهر و برادری تبدیل شدند که در یک روز قهرمان المپیک می‌شوند.خواهر  و برادر آبه به ترتیب ۲۱ و ۲۴ ساله هستند و نخستین حضور خود را در بازی‌های المپیک پشت سر می‌گذاشتند.

شگفتی ها و نتایج فوتبال المپیک توکیو

هفته دوم مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال المپیک ۲۰۲۰ با برگزاری چهار بازی به اتمام رسید که نمایندگان‌ آسیا در متن آن بوده و به دو برد و دو باخت دست پیدا کردند.ژاپن در گروه نخست با نتیجه دو بر یک از سد مکزیک گذشت تا با ۶ امتیاز صدرنشین شود و راهش را برای رسیدن به مرحله بعد هموار کند. تاکفوسا کوبو و ریتسوا دوان، دو بازیکن تیم ملی بزرگسالان سامورایی‌ها گلزنان این تیم بودند. مکزیک در ۲۲ دقیقه پایانی با یک بازیکن کمتر بازی کرد و یک گل هم به ثمر رساند. مکزیک در حال حاضر با سه امتیاز تیم دوم جدول است. فرانسه و آفریقای جنوبی هم با سه و صفر امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.در گروه دوم کره جنوبی جشنواره گل به‌راه انداخت. این تیم با نتیجه چهار بر صفر رومانی را در هم کوبید تا شرایط گروه را پیچیده کند. در حال حاضر هر چهار تیم گروه دوم سه امتیازی هستند و کره به خاطر تفاضل بهتر صدرنشین است. تیم‌های هندوراس، نیوزلند و رومانی هم در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. رومانی در دقیقه ۴۵ و زمانی که با یک گل به خودی عقب بود ۱۰ نفره شد تا کره از این فرصت استفاده کند و در دقایق پایانی نیمه دوم فاصله را بیشتر کند.در گروه سوم اسپانیا به سختی با تک گل میکل اویارزابال در دقیقه ۸۱ از سد استرالیا عبور کرد و با چهار امتیاز به صدر جدول راه پیدا کرد. استرالیا نیز با تحمل اولین شکست سه امتیازی ماند و بالاتر از آرژانتین در رده دوم قرار گرفت. بعد از آلبی سلسته سه امتیازی مصر با یک امتیاز قعرنشین است.

در گروه چهارم هم تیم فوتبال آلمان با نتیجه پرگل سه بر ۲ به سختی از سد عربستان سعودی گذشت. آلمان‌ دو بار پیش افتاد اما هر بازی نماینده آسیا کار را به تساوی کشاند تا اینکه فلیکس اودوخای در دقیقه ۷۵ و در حالی که آلمان ۱۰ نفره بود گل پیروزی‌بخش را به ثمر رساند. ندیم امیری، بازیکن فارسی‌زبان آلمان مانند بازی اول موفق به گلزنی شد. با این برد آلمان‌ها سه امتیازی شدند و در رده سدوم جای گرفتند. عربستان هم با صفر امتیاز قعرنشین ماند و از دور مسابقات کنار رفت. در این گروه برزیل و ساحل عاج با چهار امتیاز اول و دوم هستند.

رکورد شکنی زنان استرالیا

تیم استرالیا در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو رکورد ماده ۴ در ۱۰۰ متر امدادی زنان جهان را شکست. در مسابقات شنای المپیک توکیو، تیم استرالیا در ماده ۴ در ۱۰۰ متر امدادی زمان ۳ دقیقه و ۲۹ ثانیه و ۶۹ صدم ثانیه را به ثبت رساند تا رکورد جدیدی در این ماده ثبت کند. پس از استرالیا، تیم‌های کانادا و آمریکا به مدال نقره و برنز رسیدند.رکورد پیشین جهان هم با ۳ دقیقه و ۳۰ ثانیه و ۵ صدم ثانیه در اختیار کشور استرالیا بود که سال ۲۰۱۸ به ثبت رسید.تا پایان روز دوم مسابقات شنا در المپیک توکیو، رقابت‌های چهار ماده به پایان رسیده و فقط همین یک رکورد جهانی شکسته شده است.آمریکا با یک طلا، دو نقره و سه برنز موفق‌ترین تیم شنا در این دوره از المپیک است.با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰) و پارالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار می‌شود.

شاخ غول شکست

تیم ملی بسکتبال فرانسه توانست در اولین دیدار خود در المپیک توکیو دست به کار بزرگی زده و تیم پرقدرت آمریکا را شکست دهد. تیم‌های بسکتبال آمریکا و فرانسه در چارچوب دیدار مرحله گروهی رقابت‌های المپیک توکیو، امروز (یکشنبه) از ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف یکدیگر رفتند و تیم فرانسه توانست آمریکا را با نتیجه ۸۳ بر ۷۶ شکست دهد. تیم بسکتبال آمریکا که ستارگان لیگ NBA را در اختیار داشت از همان ابتدای بازی، نبض میدان را در دست گرفت و توانست از فرانسه پیش بیافتد اما تیم فرانسه که ۶ بازیکن شاغل در لیگ حرفه ای آمریکا دارد نیز، دست و پا بسته نبود و در طول دو کوارتر نخست با وجود اینکه نتوانسته بود نتیجه را به نفع خود تغییر دهد، بازی قابل قبولی از خود ارائه داد. روند بازی در کوارتر سوم به طور کلی تغییر کرد و فرانسه توانست با یک عملکرد بسیار خوب نتیجه را برگردانده و حتی از آمریکا پیش بیافتد. شاگردان «گرگ پاپوویچ» مربی باسابقه و پر افتخار تیم ملی بسکتبال آمریکا در کوارتر چهارم به خود آمدند و توانستند بار دیگر از فرانسه جلو بیافتند. با پیش افتادن آمریکایی ها، بلندقامتان فرانسه نیز عقب نکشیدند و فشار خود را بر حریف ادامه دادند. این فشار فرانسه در ادامه جواب داد و این تیم توانست آمریکا را در مجموع چهار کوارتر شکست دهد. 

نتیجه چهار کوارتر این دیدار به شرح زیر است:

کوارتر اول: آمریکا ۲۲ – ۱۵ فرانسه

کوارتر دوم: آمریکا ۲۳ – ۲۲ فرانسه

کوارتر سوم: آمریکا ۱۱ – ۲۵ فرانسه

کوارتر چهارم: آمریکا ۲۰ – ۲۱ فرانسه

در دیگر دیدار این گروه نیز تیم ملی بسکتبال ایران با نتیجه ۸۴ بر ۷۸ بازی را به جمهوری چک واگذار کرد.

پیروزی کیمیا بر ناهید

کیمیا علیزاده دارنده مدال برنز المپیک ریو، پس از مهاجرت از ایران، با حضور در تیم پناهندگان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو حاضر شد. او در گام اول به تکواندوکار ایران خورد و توانست ناهید کیانی را از دور مسابقات حذف کند. روز سوم بازی‌های المپیک برای ورزشکاران کشورمان با مبارزه ناهید کیانی در وزن ۵۷- کیلوگرم مسابقات تکواندوی بانوان مقابل کیمیا علیزاده ملی‌پوش سابق تکواندو ایران که در حال حاضر زیر پرچم پناهجویان به رقابت می‌پردازد، آغاز شد، مبارزه‌ای که در نهایت به شکست ۱۸ بر ۹ بانوی تکواندوکار کشورمان انجامید.این دیدار در راند نخست با تساوی ۳ – ۳ به پایان رسید، اما در راند دوم با برتری ۴ بر یک علیزاده به پایان رسید تا دو تکواندوکار با برتری ۷ بر ۴ علیزاده، راند سوم را شروع کنند. در راند سوم مسابقه نیز با وجود فشار ناهید کیانی این کیمیا علیزاده بود که از فرصت‌ها استفاده و در نهایت در این راند نیز ۱۱ بر ۵ به برتری دست یافت تا در مجموع با نتیجه ۱۸ بر ۹ ناهید کیانی را شکست دهد و حریف جید جونز دارنده دو مدال طلای المپیک از انگلیس شود.ناهید کیانی برای حضور در جدول شانس مجدد باید منتظر می‌ماند تا در صورت فینالیست شدن کیمیا علیزاده امکان تلاش برای کسب مدال برنز را داشته باشد، اما با شکست علیزاده در نیمه نهایی مقابل «تاتیانا مینینا» از کمیته المپیک روسیه، ناهید کیانی حذف شد و فرصت تلاش برای کسب برنز را نیز از دست داد.

شناگر ۱۸ ساله تونسی قهرمان شنا شد

به نقل از رویترز، احمد هفناوی، نوجوان تونسی روز یک‌شنبه المپیک را متحیر کرد و طلای شنا ۴۰۰ متر آزاد مردان  را به‌دست آورد.این نوجوان ۱۸ ساله در ۵۰ متر آخر مسابقه سریع حرکت کرد تا با زمان  ۳:۳۶:۴۳ به مدال طلا برسد و جک مک لاولین استرالیایی و شناگر آمریکایی کیران اسمیت در رده‌های دوم و سوم قرار گیرند.این یک موفقیت بزرگ برای تونس بود.وی بعد از قهرمانی گفت: نمی‌توانم باور کنم، این شگفت انگیز است. من امروز صبح بهتر از دیروز در آب بودم. من الان قهرمان المپیک هستم. فقط سرم را در آب گذاشتم و رقابت کردم و به چیزی فکر نکردم.  باورم نمی‌شود. این یک رویا است که به واقعیت تبدیل شده است.این شناگر به دومین شناگر تاریخ تونس تبدیل می‌شود که مدال طلای المپیک را به دست می‌آورد.

شکست بسکتبال برابر چک

ملی بسکتبال ایران در دیدار افتتاحیه رقابت‌های بسکتبال المپیک ۲۰۲۰ توکیو، به مصاف تیم جمهوری چک رفت که در پایان با نتیجه ۸۴ – ۷۸ شکست خورد.تیم ملی ایران با ترکیب حامد حدادی،‌ صمد نیکخواه‌بهرامی (کاپیتان)، محمد جمشیدی، بهنام یخچالی و ارسلان کاظمی بازی را آغاز کرد.جمهوری چک نیز با ترکیب ابتدایی بالوین، بوهاسیک، ساتورانسکی، سهنال و وسلی وارد زمین شد.

پنجمی ایران در کشتی فرنگی نوجوانان جهان ،گرجستان قهرمان شد

به گزارش ایسنا، در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان جهان در بوداپست مجارستان، تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران با کسب ۲ مدال نقره رضایی و عبدولی و یک برنز جلالی با مجموع ۸۱ امتیاز به عنوان پنجمی جهان رسید.گرجستان با ۲ طلا، یک نقره و ۳ برنز و مجموع ۱۴۱ امتیاز قهرمان شد، اوکراین با ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز و مجموع ۱۲۷ امتیاز دوم شد و روسیه با ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز و مجموع ۱۲۴ امتیاز بر سکوی سوم این رقابت ها ایستاد. قرقیزستان نیز با دو طلا و یک برنز و مجموع ۸۷ امتیاز بالاتر از ایران به عنوان چهارمی جهان رسید.پیش از این تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران نیز نتوانست بر سکوی تیمی این رقابت‌ها قرار بگیرد.

رده‌بندی نفرات اول تا سوم رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان جهان به شرح زیر است:

وزن ۴۵ کیلوگرم: ۱- نیکیتا دمنتیف(اوکراین) ۲-اوزودبک خالیمبوئف(ازبکستان) ۳- نوربولوت بردیکالوف(قرقیزستان) – آنری خوردوانیدزه(گرجستان)

وزن ۴۸ کیلوگرم: لوکا جاواخادزه(گرجستان) ۲- سروت آنگی(ترکیه) ۳-یوسوف آشراپوف(قزاقستان) – فریم مصطفی یف(آذربایجان)

وزن ۵۱ کیلوگرم: ۱- نورستان سویرکالف(قرقیزستان) ۲- یوری تاوت(اوکراین) ۳- رحمان کریم اف(آذربایجان) – مالک گیگیف(روسیه)

وزن ۵۵ کیلوگرم: ۱- والری مانگوتوف(روسیه) ۲- کوری لند(آمریکا) ۳- تامازی گلونتی(گرجستان) – براتی ایناس(ترکیه)

وزن ۶۰ کیلوگرم: ۱- رازاک بیشکیف(قرقیزستان) ۲- سید مصطفی رضایی(ایران) ۳- سومیت(هند) – راتی خوزروانیدزه(گرجستان)

وزن ۶۵ کیلوگرم: ۱- ایمد خودژادزه(اوکراین) ۲- آنری پوتکارادزه(گرجستان) ۳- آنکیت گولیا(هند) – نیهات کارا(ترکیه)

وزن ۷۱ کیلوگرم: ۱- آلکساندرو سولووی(مولداوی)۲- علیرضا عبدولی(ایران) ۳- روسلان نورالله یف(آذربایجان) – دیمیتار راچف (بلغارستان)

وزن ۸۰ کیلوگرم: ۱- اچیکو بولکوادزه(گرجستان) ۲- کمال الدین ماگومدوف(روسیه) ۳- ایوان سیبانف(اوکراین) – جوجو صمدوف(آذربایجان)

وزن ۹۲ کیلوگرم: ۱- ابوبکر خاسلاخانا(بلاروس) ۲ – ولادیسلاو لوب(اوکراین) ۳- علی جلالی(ایران)- تیمور چرنیشف(روسیه)

وزن ۱۱۰ کیلوگرم: ۱-دانیل چاسوونیکوف(روسیه) ۲- نیکیتا اوجانیکوف(آلمان) ۳- رافائل گیرنس(یونان) – آرتور سارکیسجان(جمهوری چک)

جدول مدالهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو در پایان سومین روز

ردیفکشورطلانقرهبرنزمجموع
۱چین۶۱۴۱۱
۲ژاپن۵۱۶
۳آمریکا۴۲۴۱۰
۴کره۲۳۵
۵کمیته المپیک۱۴۲۷
۶ایتالیا۱۱۳۵
۷استرالیا۱۱۱۳
۷فرانسه۱۱۱۳
۹مجارستان۱۱۲
۹تونس۱۱۲
۱۱ایران۱۱
۱۱اتریش۱۱
۱۱اکوادور۱۱
۱۱کوزوو۱۱
۱۱تایلند۱۱
۱۱ازبکستان۱۱
۱۷….

ثبت ضعیف‌ترین نتیجه تاریخ بدون مدال

میرهاشم حسینی با شکست از حریف کره‌ای شانس رسیدن به دیدار رده بندی را از دست داد تا تکواندوی ایران بدون مدال به کار خود در المپیک توکیو پایان دهد و ضعیف ترین نتیجه تکواندوی ایران در ادوار المپیک ثبت شود. به گزارش ایسنا، در مرحله شانس مجدد مسابقات وزن ۶۸ کیلوگرم تکواندوی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، میرهاشم حسینی به مصاف دائه هون لی دارای رنکینگ یک جهان از کره جنوبی رفت که در یک مبارزه پر افت و خیز با نتیجه ۳۰ بر ۲۱ شکست خورد و شانس رسیدن به دیدار رده بندی را نیز از دست داد تا تکواندوی ایران با ناکامی مطلق بازیهای توکیو را ترک کند.آرمین هادی پور، میرهاشم حسینی و ناهید کیانی سه نماینده تکواندوی ایران در المپیک توکیو بودند که از دور رقابتها حذف شدند تا تکواندوی ایران بدون مدال بماند و ضعیف ترین نتیجه تاریخ تکواندوی ایران در بازیهای المپیک رقم بخورد

https://akhbar-rooz.com/?p=120714 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x