پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

توافق بحرین و اسرائیل برای ایجاد روابط کامل دیپلماتیک

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه از عادی سازی روابط بحرین با اسرائيل خبر داد. براساس بیانیه مشترک رهبران آمریکا، بحرین و اسرائيل، آنها در مورد "ایجاد روابط کامل دیپلماتیک میان اسرائیل و پادشاهی بحرین" توافق کرده‌اند
ترامپ (مرکز) اعلام کرد که با پادشاه بحرین و نخست وزیر اسرائیل تماس گرفته است (سایت های ارتباطی)

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه از عادی سازی روابط بحرین با اسرائیل خبر داد.

براساس بیانیه مشترک رهبران آمریکا، بحرین و اسرائیل، آنها در مورد “ایجاد روابط کامل دیپلماتیک میان اسرائیل و پادشاهی بحرین” توافق کرده‌اند.

ترامپ خبر موافقت بحرین برای عادی سازی روابط با اسرائیل را پس از تماس تلفنی با حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در پیامی توییتری اعلام کرد.  

خبر عادی‌سازی روابط بحرین و اسرائیل چند روز پس از آن منتشر می شود که درخواست فلسطین برای گنجانده شدن بندی در نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای مخالفت با عادی سازی روابط امارات با اسرائیل به علت اعتراض بحرین حذف شده بود.

با عادی‌سازی روابط بحرین با اسرائیل، بحرین چهارمین کشور عربی و دومین کشور حاشیه خلیج فارس است که به صورت علنی با تل‌آویو روابط خود را عادی می‌کند.

منابع اسرائیلی فاش کردند روابط میان بحرین و اسرائیل از ۲۵ سال پیش آغاز شده و مخفیانه در جریان بوده است.

اسرائیل و امارات ۲۳ مرداد نیز با انتشار بیانیه‌ای مشترک، رسماً از عادی‌سازی روابط میان خود خبر دادند، اقدامی که با اعتراض فلسطینی ها همراه شد.

به دنبال اعلام این توافق وزرات خارجه تشکیلات فلسطین سفیر خود را از بحرین فراخوانده و در بیانیه‌ای به نقل از رهبری فلسطین به ضربه جدی که این کار به حقوق غیرقابل انکار فلسطینیان می‌زند اعتراض کرده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=46217 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x