جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

توقف تزریق واکسن کرونای جانسون و جانسون

واکسن کرونا

آمریکا، آفریقای جنوبی و اتحادیه اروپا به طور موقت تزریق واکسن کرونای جانسون و جانسون را به دنبال مواردی از لختی خون متوقف می‌کنند.

این واکسن که یکی از نادر واکسن‌های تک‌نوبت کروناست در شرکت بلژیکی “یانسن” تولید می‌شود که به شرکت داروسازی آمریکایی جانسون و جانسون تعلق دارد.

به گزارش بی بی سی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها و سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرد در بیش از ۶.۸ میلیون دوز واکسن، شش مورد لختی خون شناسایی شده است.

آفریقای جنوبی که اولین کشوری بود که استفاده از این واکسن را آغاز کرده بود، استفاده از آن را متوقف کرد. توقف استفاده از جانسون جانسون در حالی رخ می دهد که هیچ موردی از لخته شدن خون در این کشور گزارش نشده است.

جانسون و جانسون عرضه واکسن خود در اتحادیه اروپا را نیز متوقف کرده است.

عارضه مشابهی هم پس از تزریق واکسن استرازنکا/آکسفورد گزارش شده است. هر دو واکسن از فناوری مشابه ویروس ناقل با استفاده از نوعی آدنوویروس بهره می‌برند.

گزارش شده عوارض احتمالی تزریق واکسن جانسون و جانسون در هر شش مورد در زنان بین ۱۸ تا ۴۸ ساله رخ داده است. در این موارد شش تا ۱۳ روز پس از تزریق، این افراد به ترومبوز (لخته) ورید مغزی دچار شدند.

در حال حاضر تمام مراکز فدرال تزریق واکسن در آمریکا تزریق محصول جانسون و جانسون را متوقف کردند.

آمریکا بیشترین آمار مرگ و ابتلا را در جهان به خود اختصاص داده است. در این کشور تا کنون ۵۶۲ هزار نفر بر اثر کرونا درگذشته‌اند و ۳۱ میلیون نفر هم به این بیماری مبتلا شده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی به رویترز گفت که اوضاع را رصد می‌کند و منتظر گزارش نهادهای ناظر در آمریکا و اروپا است.

https://akhbar-rooz.com/?p=110096 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x