جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

توقف ناامید کننده بارسلونا؛ گواردیولا و ۹ قهرمانی لیگ؛ تقسیم جام به ۴۲۳۹۰ قطعه

نازک بین: بارسلونا با تساوی ناامید کننده ای که برابر لوانته به دست آورد تا حدود بسیار زیادی امیدهای خود برای قهرمانی را از دست داد. در این بازی بارسلونا مهمان لوانته بود. آبی اناری ها در صورت پیروزی در این دیدار خارج از خانه موقتا به صدر جدول رده بندی صعود می کردند اما با وجود آنکه دو بار پیش افتادند اما در نهایت نتوانستند به پیروزی دست پیدا کنند. لیونل مسی در دقیقه ۲۶ گل نخست بارسلونا را به ثمر رساند و ۸ دقیقه بعد هم پدری موفق به گلزنی شد تا آبی اناری ها در نیمه نخست با دو گل پیروز شوند. در نیمه دوم لوانته موفق شد در دقایق ۵۷ و ۶۰ هر دو گل را جبران کند. عثمان دمبله در دقیقه ۶۴ بار دیگر بارسلونا را پیش انداخت اما لوانته این بار هم جبران کرد و در دقیقه ۸۳ گل تساوی را به ثمر رساند تا بازی باهمین نتیجه سه بر سه به پایان رسد. بارسلونا با این تساوی ناامید کننده‌ای که به دست آورد تا حدود زیادی شانس قهرمانی در لالیگا را از دست داد چرا که باید در هر دو بازی باقیمانده خود به پیروزی برسد این درحالی است که رئال و اتلتیکو مادرید هم دو بار تن به شکست دهند که این بسیار دور از انتظار و بعید است. بارسلونا با ۷۶ امتیاز به رده دوم جدول رده بندی صعود کرد این درحالی است که اتلتیکو مادرید با وجود یک بازی کمتر و ۷۷ امتیاز در صدر باقی ماند. رئال مادرید هم با ۷۵ امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به بارسلونا در رده سوم قرار دارد. رسانه های اسپانیا به تساوی بارسلونا و از دست رفتن قهرمانی برای مسی پرداختند و با تیترهایی متفاوت از تیم کومان انتقاد کردند.مارکای مادرید جلد اصلی خود را به تیم شهر خود اختصاص داد و با اعتنایی جالبی تنها یک جمله در خصوص بارسلونا نوشت. این روزنامه با تیتر «یک شکست مفتضحانه دیگر بارسلونا» و عکسی کوچک از مسی نوشت که این تیم از مسیر قهرمانی جدا شد و کار برای آنها به پایان رسید.آ.اس، روزنامه دیگر مادرید تیتر «یک تیم کم شد» را در کنار عکسی از ناراحتی مسی به روی جلد برد و از ۲ بار کامبک‌ خوردن بارسلونا نوشت.آ.اس نوشت که کومان گفته هیچ بهانه‌ای ندارد و نمی‌داند چه توضیحی باید بدهد. موندو چاپ بارسلونا تیتر «ترمز کامل» را به روی جلد برد و این تیم را یک تیم ‌«بی‌شخصیت» نامید.اسپورت نیز با عکسی از عصبانیت کومان نوشت که آنها لالیگا را نخواستند و تقدیم مادریدی‌ها کردند.

به باور من،اگر بارسلونا دو دفاع مرکزی قوی و یک هافبک تخریبی قدرتمند در اختیار داشت،مسی و یاران اش میتوانستند سه هفته بیش جشن قهرمانی را برپا کنند. تمام تیمهائی که در این فصل بارسلونا را مغلوب کرده اند، از ضعف شدید خط دفاعی بارسا بهره برده اند.

پپ گواردیولا؛ ۹ قهرمانی لیگ در ۱۲ سال!

با شکست خانگی یونایتد برابر لسترسیتی، منچسترسیتی عنوان قهرمانی فصل جاری لیگ برتر انگلیس را ۳ هفته مانده به پایان رقابت ها به دست آورد.این نهمین قهرمانی گواردیولا در رقابت های لیگ در ۱۲ سال مربیگری است که نشان می دهد او تخصص قهرمان کردن تیم ها را در لیگ‌های مختلف دارد.یکی از پرافتخارترین مربی های تاریخ فوتبال، توانسته ۲ بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را نیز به دست بیاورد و امسال می تواند به رکورد ۳ قهرمانی برسد و با مربی هایی چون زین الدین زیدان و کارلو آنچلوتی برابری کند.گواردیولا تنها ۲ فصل در لیگ برتر انگلیس و یک فصل در لالیگا قهرمان نشد. او اولین بار در سال ۲۰۱۱ قهرمانی لالیگا را به رئال مادرید باخت که مورینیو را روی نیمکت داشت.در فصل ۲۰۱۶ کونته با چلسی و ۲۰۱۹ کلوپ با لیورپول توانستند قهرمان شوند و دست گواردیولا تنها در این ۳ سال به جام نرسید.

عملکرد گواردیولا در لیگ ها

 ۲۰۰۸: قهرمان لالیگا

 ۲۰۰۹: قهرمان لالیگا

 ۲۰۱۰: قهرمان لالیگا

۲۰۱۱: *

۲۰۱۳: قهرمان بوندسلیگا

۲۰۱۴: قهرمان بوندسلیگا

۲۰۱۵: قهرمان بوندسلیگا

۲۰۱۶: *

۲۰۱۷: قهرمان لیگ برتر

۲۰۱۸: قهرمان لیگ برتر

۲۰۱۹: *

۲۰۲۰: قهرمان لیگ برتر

منچسترسیتی ۷ خردادماه در فینال لیگ قهرمانان اروپا باید برابر چلسی به میدان برود.

تیم های رکورددار قهرمانی در لیگ برتر انگلیس

  1. منچستریونایتد (۱۳)
  2. چلسی (۵)
  3. منچسترسیتی (۵)
  4. آرسنال (۳)
  5. لیورپول (۱)
  6. بلکبرن (۱)
  7. لسترسیتی (۱)

تیم های رکورددار قهرمانی در لیگ سطح اول انگلستان

  1. منچستریونایتد (۲۰)
  2. لیورپول (۱۹)
  3. آرسنال (۱۳)
  4. اورتون (۹)
  5. استون ویلا (۷)
  6. منچسترسیتی (۷)

رکورد فوق العاده پپ گواردیولا در قهرمانی در لیگ به عنوان سرمربی

پپ گواردیولا طی ۱۲ فصل مربیگری در لیگ های معتبر اروپایی، ۹ فصل قهرمان لیگ شده است؛ فقط ۳ تیم مانع قهرمانی او شده اند:

۲۰۱۱/۱۲ – رئال مادرید با ژوزه مورینیو
۲۰۱۶/۱۷ – چلسی با آنتونیو کونته
۲۰۱۹/۲۰ – لیورپول با یورگن کلوپ

تعداد قهرمانی های پپ به عدد ۳۱ رسید

پپ گواردیولا تا کنون در دوران حرفه ای خود به عنوان سرمربی، فاتح ۳۱ جام شده است:

  • ۱۴ قهرمانی با بارسلونا
  • ۱۰ قهرمانی با منچسترسیتی
  • ۷ قهرمانی با بایرن مونیخ

از اولین فصل مربیگری پپ گواردیولا (۲۰۰۸/۰۹)، او با اختلاف پرافتخارترین سرمربی در سطح اول فوتبال اروپا بوده است:

  1. گواردیولا (۳۱ قهرمانی)
  2. مورینیو (۱۳ قهرمانی)
  3. الگری (۱۳ قهرمانی)
  4. زیدان (۱۱ قهرمانی)
  5. انریکه (۹ قهرمانی)
  6. آنچلوتی (۸ قهرمانی)
  7. کلوپ (۶ قهرمانی)
  8. سیمئونه (۶ قهرمانی)

فرگوسن: فکر نمی‌کردم بتوانیم بایرن را شکست دهیم

بدترین بخش بعد از عمل مغزم این بود که صدایم را از دست دادم. این از همه بیشتر مرا ترساند. می‌دانستم زنده‌ام اما پیش خودم می‌گفتم نکند راستش را به من نمی‌گویند سه  سال پیش در همین روزها بود که سرالکس فرگوسن به خاطر خونریزی مغزی تا آستانه مرگ پیش رفت. درست در چنین هفته‌ای از سال بود که او عمل جراحی شد و مدت‌ها در بستر بیماری بود. حتی یادآوری خاطرات آن روزها هم برای پرافتخارترین مربی تاریخ فوتبال بریتانیا تلخ است. او درباره روزهای بستری بودنش در بیمارستان گفت: «روی تخت دراز کشیدی و می‌دانی که خودت هستی و خودت. تنهایی‌اش می‌تواند ترسناک باشد. واقعاً نگران شده بودم. بدترین بخشش بعد از عمل بود که صدایم را از دست دادم. این از همه بیشتر مرا ترساند. می‌دانستم زنده‌ام اما پیش خودم می‌گفتم نکند راستش را به من نمی‌گویند. عمل جراحی موفقیت‌آمیز بود اما این چیزی را درباره آن تنهایی عوض نمی‌کرد. تجربه ترسناکی می‌تواند باشد. زمانی که صدایم را از دست دادم با خودم فکر کردم که آنها هرگز به من نگفته بودند که ممکن است چنین اتفاقی برایم رخ دهد.»فرگوسن نزدیک به ۱۰ روز نتوانست صحبت کند. ترس اینکه برای همیشه قدرت تکلمش را از دست دهد به جان او افتاده بود اما برای پیرمرد ۷۸ ساله اسکاتلندی بدتر از آن می‌توانست از دست دادن حافظه‌اش باشد. این همان بخشی است که یک مستند جدید درباره فرگی با آن شروع می‌شود، بخشی که پسرش با پرسش چند سؤال می‌خواهد حافظه پدرش را تست کند و فرگوسن در جوابش می‌گوید: «امتحان؟ تست… تست حافظه من؟»

بعد از پاسخ درست به سؤالی درباره اسم خیابانی که در آن متولد شده و تاریخ ازدواجش، سؤال بعدی که از فرگوسن پرسیده شد، درباره زننده اولین گل منچستریونایتد با هدایت او بود. سؤال سختی بود اما او قاطعانه جواب داد: «جان سیوباک» و به همه یادآوری کرد که چطور دفاع کناری دانمارکی شیاطین سرخ روز ۲۲ نوامبر سال ۱۹۸۶ دروازه کوئینز پارک رنجرز را باز کرد. او تاریخ تولد پسرانش را هم گفت و وقتی از او نام آژانس مسافرتی که بازیکنان آبردین تحت هدایت او در فاصله سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۶ را جابه‌جا می‌کرد، پرسیدند، لبخندی روی لبانش نشست و گفت: «هری هاینز، هری فاجعه هاینز.» پسر فرگوسن اما برای مطمئن‌تر شدن از سلامت حافظه پدرش پرسید: «از شنبه ۵ مه ۲۰۱۸ چه چیزی یادت هست؟» و پدرش با مکثی طولانی گفت: «هیچ‌چیز.»نگرانی پسر فرگوسن از بابت از بین رفتن حافظه پدرش بی‌مورد بود. برای فرگی حافظه همه چیز است. او می‌گوید: «به عنوان یک مربی من روی حافظه‌ام حساب می‌کنم. امروز خیلی از مربیان را می‌بینید که در جریان مسابقه یادداشت برداری می‌کنند. من هرگز این کار را نکردم. همیشه روی حافظه‌ام حساب کردم و وقتی که به رختکن برگشتم حافظه‌ام با قدرت مرا یاری کرده است. نمی‌فهمم اصلاً یک مربی در طول یک مسابقه چرا باید نکته‌ برداری کند. ممکن است همان موقع که سرتان را پایین انداخته‌اید که یک چیزی را یادداشت کنید، تماشای یک گل را از دست بدهید، نه؟»

به فرزندان فرگی گفته شده بود که ۲۰درصد احتمال زنده ماندن پدرشان وجود دارد اما فرگوسن، از کودکی‌اش در گووان تا سلطه‌اش بر فوتبال انگلیس، همیشه یک جنگجو بوده است. او از زیر عمل جان سالم به در برد اما هنوز هم سر خود را بین دستان گرفته بود و می‌گفت: «امیدوارم بلایی سر حافظه‌ام نیامده باشد. بهتر است بلایی سرش نیامده باشد.» و بعد چند بار تکرار کرد: «یادت بیاور، یادت بیاور، یادت بیاور…»یادآوری آن روزها اگرچه سخت اما جذابیت‌های خودش را برای فرگی دارد. او با یک لبخند و تکان دادن سرش گفت: «گفتار درمانگر هر روز می‌آمد. آن زن یک اعجوبه بود. او به من گفت اسم تمامی اعضای خانواده و بازیکنانم را بنویسم. بعد خواست اسم حیوانات و پرندگان و … . آرام آرام هم صدایم برگشت. اما مهم‌ترین چیز برای من حافظه‌ام بود. او مرا مجبور کرد که نامه بنویسم. من هم برای کتی (همسر فرگوسن) یک نامه نوشتم.»

فرگوسن چیزی را از خاطر نبرده بود، حتی خاطرات تلخ و شیرین حضورش در رنجرز. او سال ۱۹۶۷ به عنوان گران‌ترین فوتبالیست اسکاتلند به رنجرز پیوست و دو سال هم آنجا بود. برای او خاطره جزئی‌ترین اتفاقات آن سال‌ها هم هنوز کاملاً زنده است  مثل روزی که یکی از مدیران رنجرز از او پرسید آیا مراسم عقدش با کتی در کلیسای کاتولیک انجام شده است و فرگی به او گفت که عقد در یک محضر انجام شده تا خاطر مدیر سیبیلوی باشگاه از نرفتن مربی پروتستان تیم به قلمروی کاتولیک‌ها آسوده شود. فرگوسن که همسرش یک کاتولیک معتقد است، هنوز از یادآوری آن خاطره ناراحت می‌شود، ناراحت از اینکه چرا مجبور شده درباره این موضوع توضیح دهد و نگران باشد که به خاطر کاتولیک بودن همسرش به مدیر خود جواب پس دهد. او می‌گوید: «وقتی او از من آن سؤال را پرسید، من باعث سرافکندگی همسرم شدم. باید به او می‌گفتم به تو ربطی ندارد. کتی کاتولیک بود. من پروتستان. عقد کردن ما در یک محضر راه‌حلی منطقی و معقول بود. اما من باید به خاطر کتی جواب او را می‌دادم».فرگوسن ماه نوامبر سال ۱۹۸۶ سرمربی منچستریونایتد شد و بخشی از مستندی که درباره او ساخته شده هم به اهانت‌هایی اشاره دارد که در سه سال اول حضور او در اولدترافورد به مرد اسکاتلندی صورت گرفت و خانواده‌اش هم به شدت تحت تأثیر آن اتفاقات قرار گرفتند. فرگی می‌گوید: «من حال‌شان را درک می‌کردم اما ما در بخش جوانان باشگاه پیشرفت‌های خوبی داشتیم. من می‌خواستم همان کارهایی که مت بازبی انجام داده بود را تکرار کنم. مردم منچستریونایتد را به خاطر داشتن بازیکنان بزرگی مانند رونالدو و کین به یاد می‌سپارند اما روح این باشگاه در زمان من به خاطر بازیکنان جوانی مانند بکام، گیگز، اسکولز و نویل‌ها شکل گرفت.»اوج مستند فرگوسن به سه‌گانه‌ای که او در سال ۱۹۹۹ با یونایتد برد می‌رسد، همان بازی معروفی که در سه دقیقه پایانی‌اش دو گل زدند و بازی یک بر صفر باخته را ۲ بر یک بردند. فرگوسن می‌گوید باور نداشته که تیمش می‌‌توانست بازی را ببرد. او گفت: «نه امکان نداشت! داشتم فکر می‌کردم بعد از بازی به بازیکنانم چه بگویم، بگویم که فصل فوق‌العاده‌ای داشتیم؛ اما بعد آن جام را هم بردیم.»

منبع: گاردین

قهرمانی اسپورتینگ در لیگ پرتغال

محمد رضائی- اسپورتینگ لیسبون ،در فاصله دو هفته تا پایان فصل ۲۰۲۰/۲۱ لیگ پرتغال ،قهرمان این رقابت ها شد. آنها با برتری ۱-۰ مقابل بواویشتا، قهرمانی خود را مسجل کردند:اسپورتینگ لیسبون تا هفته سی و دوم بدون باخت است. آنها می توانند یک قهرمانی بدون شکست را تجربه کنند. این تیم فقط ۱۵ گل دریافت کرده است روبین آموریم، ۳۶ ساله، هدایت اسپورتینگ لیسبون را برعهده دارد. او پس از یک فصل درخشش در براگا با لقب ژوزه مورینیوی جدید مطرح شد و در اولین فصل مربیگری خود در اسپورتینگ لیسبون ثابت کرد توانایی زیادی در حرفه مربیگری دارد.اسپورتینگ لیسبون پس از ۱۹ سال فاتح لیگ پرتغال شد. تا پیش از این فصل، آخرین قهرمانی آنها به فصل ۲۰۰۱/۰۲ مربوط می شد. طی این سال ها پورتو ۱۱ و بنفیکا ۷ بار قهرمان شدند. ۱۹سال، بیشترین مدت انتظار در تاریخ اسپورتینگ لیسبون برای تکرار قهرمانی در لیگ پرتغال است.در فصل ۲۰۰۱/۰۲، کریستیانو رونالدو در تیم بی اسپورتینگ حضور داشت. او از فصل بعد از قهرمانی به تیم اصلی راه یافت.اسپورتینگ لیسبون، سومین تیم پرافتخار لیگ پرتغال است:

۱- بنفیکا: ۳۷ قهرمانی و ۲۹ نایب قهرمانی
۲- پورتو: ۲۹ قهرمانی و ۲۷ نایب قهرمانی
۳- اسپورتینگ لیسبون: ۱۹ قهرمانی و ۲۱ نایب قهرمانی
۴- بلننسس و بواویشتا هرکدام ۱ قهرمانی
۵- سایر تیم ها بدون قهرمانی

سرنا ویلیامز:به خاطر المپیا، به المپیک نمی‌روم

سرنا ویلیامز به جمع ورزشکارانی پیوسته که در المپیک توکیو حضور نمی‌یابند. دلیل او این است که نمی‌خواهد دور از دخترش باشد.

این تنیسور آمریکایی در شهر رم حاضر است تا در اوپن ایتالیا بازی کند. او می‌گوید که توکیو جایی در برنامه‌هایش ندارد.ویلیامز که از اوپن استرالیا در فوریه تاکنون بازی نکرده است، به همراه الکس، همسرش و المپیا، دخترشان حضور دارد. او در دو هفته گذشته در آکادمی پاتریک مورات‌اوغلو در شهر نیس تمرین کرده است.از او سؤال شد که آیا حاضر است تحت محدودیت‌های شدیدی که وضع شده، به توکیو برود، و او گفت: «من تا حالا نشده ۲۴ ساعت را به دور از دخترم باشم. پس همین پاسخ این سؤال است. ما بهترین رفقای هم هستیم. به نظرم دلایل دیگری هم هست. من واقعاً خیلی به توکیو فکر نکرده‌ام، چون قرار بود المپیک سال گذشته برگزار شود و حالا به امسال موکول شده است. ما در همه‌گیری ویروس کرونا هستیم و زیاد نمی‌شود به این موضوع فکر کرد. گرنداسلم‌ها هم هستند. دغدغه زیاد است.»

هفته‌ها تمرین روی خاک رس به این معناست که او می‌خواهد در اوپن فرانسه بازی کند. او همچنین می‌خواهد در ویمبلدون حضور داشته باشد.

بازیکنان در مسابقات امسال مجبور می‌شوند در هتلی در مرکز لندن باشند، به جای آنکه به خانه‌هایی که برایشان در نظر گرفته می‌شد بروند. اما ویلیامز از این موضوع ناراحت نیست. هر ورزشکار تنها سه همراه می‌تواند داشته باشد، ولی ممکن است برای افرادی که فرزندانشان را می‌آورند، استثنا قائل شوند.ویلیامز می‌گوید: «به نظرم در هر حال این تمرین خوبی است. یعنی ما در سال گذشته آن همه سختی کشیدیم اما تورنمنت‌های زیادی هم برگزار نشد. پس خدا را شکر می‌کنم که در این مسابقات هستم و می‌توانم برایش خودم را آماده کنم. البته ماندن در شهر بی‌تردید تجربه متفاوتی است.»دن ایونز، تنیسور شماره یک انگلیس که احتمالاً در المپیک حضور نخواهد داشت، در دور اول اوپن ایتالیا مقابل تیلور فریتز از آمریکا قرار گرفت و با نتایج ۳-۶ و ۲-۶ شکست خورد. فریتز که رده ۳۱ دنیا را دارد، در رده نخست تنیسورهای آمریکا است. رده‌بندی تنیس دنیا از سال ۱۹۷۳ آغاز شده و در این هفته، برای اولین بار در تاریخ این رده‌بندی، حتی یک تنیسور از آمریکا هم در میان ۳۰ نفر برتر نبود.

نائومی اوزاکا: المپیک توکیو نگران‌کننده است

نائومی اوزاکا، بانوی نامدار ژاپنی و زن شماره ۲ تنیس جهان می‌گوید رشد مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در توکیو واقعاً مایه نگرانی است و او مطمئن نیست که المپیک باید برگزار شود هر چند که یک سال از زمان برنامه‌ریزی اولیه آن گذشته است. کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم گرفته که بازی‌های توکیو از اول مرداد برگزار شود اما در فاصله ۱۰ هفته مانده تا شروع این رقابت‌ها، پایتخت ژاپن در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

اوزاکا که می‌خواهد برای نخستین بار در المپیک شرکت کند، در مصاحبه با BBC گفت: «من یک ورزشکار هستم و البته نخستین و بزرگترین هدفم این است که در المپیک بازی کنم. اما به عنوان یک انسان می‌گویم این بیماری فراگیر شده  و برگزاری بازی‌ها قطعاً مایه نگرانی است. واقعاً مطمئن نیستم که الان و در بحبوحه رشد دوباره این بیماری، برگزاری المپیک کار درستی باشد.»المپیک در حالی قرار است برگزار شود که هواداران از کشورهای دیگر نمی‌توانند به ژاپن سفر کنند و تصمیم‌گیری درباره اینکه هواداران ژاپنی اجازه حضور در مسابقات را داشته باشند، به اواخر خرداد موکول شده است.

اوزاکای ۲۳ ساله که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ در اوپن آمریکا و در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ در اوپن استرالیا به عنوان قهرمانی رسیده، ادامه داد: «من هرگز در المپیک نبوده‌ام و قرار نیست چیزی را با آن مقایسه کنم. واقعاً احساس ناراحتی می‌کنم اگر المپیک برگزار نشود چون به هر حال بازی در المپیک افتخار بزرگی است و اگر سلامت مردم با بازی پشت درهای بسته تضمین می‌شود، من کاملاً آماده هستم.

فاجعــه در توریــن

تجربه آندره‌آ پیرلو دارد به پایان می‌رسد. این مربی تازه‌کار شکست سخت دیگری را تجربه کرد و یوونتوس حالا در راه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، کار سختی دارد.پیرلو که در دوران بازی، اسطوره‌ای در ایتالیا بود، در شکست سه بر صفر مقابل میلان نشان داد که از نظر تاکتیکی چقدر خام است. حالا در فاصله سه هفته به پایان رقابت‌های سری آ، یوونتوس در جمع چهار تیم برتر نیست.آنها که فصل گذشته فاتح سری آ شدند، با قرار نگرفتن در جمع چهار تیم برتر و از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان، هم شهرت تیم‌شان ویران می‌شود و هم از نظر مالی پیامدهای وخیمی برایشان دارد. این در حالی است که رئیس اتحادیه فوتبال ایتالیا هم آنها را تهدید کرده که در صورتی که سوپرلیگ را ترک نکنند، از سری آ کنار گذاشته خواهند شد. از فصل ۱۲-۲۰۱۱ به این سو، یعنی از اولین فصل حضور آنتونیو کونته روی نیمکت یووه، آنها هرگز لیگ قهرمانان را از دست نداده‌اند. اما حالا آنها سه بازی سخت با ساسولو، اینتر و بولونیا دارند و احتمال راهیابی به اروپا برایشان اندک است.پیرلو و بازیکنانش با انتقادات گسترده روبه‌رو شده‌اند و با توجه به موفقیت‌های بی‌شمار یووه در فصل‌های گذشته، آنها را «مایه شرمساری» لقب نهاده‌اند.

اما عدم حضور در لیگ قهرمانان برای پیرلو، باشگاه و آینده کریستیانو رونالدو چه معنایی خواهد داشت؟

آیا این آخرین میخ بر تابوت پیرلو بود؟

پیرلو چند بار در این فصل نشان داده که هفت جان دارد. بسیاری تصور می‌کردند که او باید پس از حذف از لیگ قهرمانان به دست پورتو، اخراج شود. اما آندره‌آ آنیلی پای او ایستاد و امیدوار بود که اعتماد به او جواب دهد. اما متأسفانه جواب نداد.پیرلو سرنوشت خود را قطعی کرده و در پایان فصل، بی‌تردید دیگر در یوونتوس نخواهد بود. یوونتوس درباره او تصمیمش را گرفته است، ولی مشخص نیست که او حالا اخراج می‌شود یا این که در پایان فصل برکنار خواهد شد.پیرلو پس از شکست مقابل میلان قول داد که تا زمانی که در خروجی به او نشان داده نشده، با تمام توان کار کند: «رویای من برای اینکه مربی باشم، حتی پس از این شکست هم تغییر نمی‌کند. من به کارم ادامه می‌دهم. من انتظار هیچ چیز را ندارم. با باشگاه قبل و بعد مسابقه صحبت کردم و می‌خواهم هر تصمیمی که گرفته می‌شود را بپذیرم. من در حال حاضر مربی یوونتوس هستم و باشگاه در نهایت تصمیم خواهد گرفت.»حتی با وجود این فصل فاجعه‌بار، مربیان بسیاری به دنبال حضور روی نیمکت یووه هستند. ماسیمیلیانو آلگری، زین‌الدین زیدان و جیان‌پیرو گاسپرینی در لیست یوونتوس قرار دارند. اگر پیرلو چیزی به یوونتوس آموخته باشد، این است که داشتن تجربه بسیار ارزشمند است.یکی از بزرگترین مشکلات او این بود که فلسفه تاکتیکی نداشت. او ایده نداشت و نمی‌توانست تیم را در لحظات سرنوشت‌ساز فصل مدیریت کند.سیستم ۲-۴-۴ محبوب پیرلو با بازیکنانی که داشت ناموفق بود. تیمی که او از آلگری و ساری به ارث برده بود با سیستم ۳-۳-۴ بازی می‌کرد، اما پیرلو ژن تاکتیکی تیم را دستکاری کرد و خلاقیت تیم را نابود کرد.یوونتوس مقابل میلان ۱۶ شوت زد که تنها یک ضربه داخل چارچوب بود. خط میانی تیم بسیار به پیرلو ضربه زد، اما او نشان داده که در لحظات مهم فصل، نمی‌تواند مشکلات را حل کند.

 رده پنجم یعنی فاجعه. اینکه آنیلی سخت در تلاش بود تا سوپرلیگ اروپا راه بیفتد، بی‌دلیل نبوده است. اگر آنها فصل بعد لیگ قهرمانان را از دست بدهند، باید در خارج میدان هم تغییراتی را داشته باشند و کار از پیرلو فراتر می‌رود. یوونتوس باید میلیون‌ها یورو صرفه‌جویی کند و بدون لیگ قهرمانان، آنها باید دست کم یک بازیکن بزرگ خود را بفروشند.

یوونتوس از دید مجله فوربس، یازدهمین باشگاه ارزشمند دنیا است. ارزش این باشگاه ۱/۹۵ میلیارد دلار است و درآمدشان در سال ۲۰۲۰ هم ۴۴۱ میلیون دلار بوده است. اما دغدغه این باشگاه این است که آنها در سال مالی گذشته، ۱۴ میلیون دلار ضرر داشته‌اند و بدهی‌های باشگاه به ۱۶درصد رسیده است. اثر همه‌گیری ویروس کرونا روی این باشگاه ویرانگر بوده است، اما راه نیافتن به لیگ قهرمانان باعث می‌شود یوونتوس ۹۰ میلیون یورو را از دست بدهد. قرارداد پائولو دیبالا و رونالدو در سال ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد و نگه داشتن هر دو نفر بدون حضور در لیگ قهرمانان، رویاپردازی‌ای بیش نیست؛ برخلاف آنچه فابیو پاراتیچی، مدیر ورزشی یووه می‌گوید.

منبع: دیلی میل

برای قهرمانی اینتر

آرمین رضائی -قهرمانی اینتر پایانی بود بر سلطه ۹ ساله باشگاه یوونتوس در فوتبال ایتالیا. بانوی پیر که در ۹ دور اخیر مسابقات قهرمانی در این تورنمنت را تجربه کرده بود، می خواست به همراه آندره پیرلو مربی سابق خود تجربه ای جدید داشته باشد و قهرمانی های متوالی خود را دو رقمی کند اما پیرلو و شاگردانش در این فصل به مشکل خوردند و امتیازات زیادی را از دست دادند تا نتوانند رویای یووه را تکمیل کنند. مصدومیت بازیکنان کلیدی، شیوع کرونا بین بازیکنان این باشگاه و افت نسبی رونالدو و همچنین تزلزل خط دروازه یوونتوس دلایلی بود که باعث شد یوونتوسی ها نتوانند به سلطه خود در فوتبال ایتالیا ادامه دهند با این وجود آنیلی، مدیر عامل باشگاه یوونتوس در پیامی اعلام کرده که یوونتوس خیلی زود به کورس قهرمانی بر می گردد. آندره آ آنیلی در صفحه توئیترش به اینتر و استیون ژانگ تبریک گفت و نوشت:  آفرین استیون! برایت خوشحالم و مفتخرم که در زمین رقیبی وفادار و بیرون از زمین، دوست هستیم. ما برمی گردیم… ضمن این که باشگاه یوونتوس هم در پیامی مجزا قهرمانی اینتری ها را به این تیم تبریک گفت که اقدامی جالب به نظر می رسد.قهرمانی اینتر-پروژه ای که قرار بود سه ساله باشد، در سال دوم به نتیجه رسید و اینتر بعد از ۱۱ سال به اسکودتو رسید. این نوزدهمین قهرمانی اینتری ها در سری آ بود و بسیاری از کارشناسان معتقدند سوا از استحکام تاکتیکی اینتر در این فصل، حذف زودهنگام نراتزوی از مسابقات حذفی کمک زیادی به این تیم کرد چرا که جدول برنامه های این تیم را خلوت کرد تا شاگردان کونته بتوانند تنها بر روی مسابقات لیگ تمرکز کنند. نکته دیگری که کمک زیادی به قهرمانی اینتر کرد، نیمکت قدرتمند این تیم و مصدومیت کم بازیکنان کلیدی این تیم بود. چیزی که رقیبان این تیم را در طول فصل به شدت آزار داد. استیون ژانگ رئیس ۲۹ ساله باشگاه اینتر، اولین رئیس خارجی تاریخ سری آ است که فاتح سری آ می شود. ژانگ جوانترین رئیس فاتح اسکودتو نیز محسوب می شود.اینتر تا به امروز  در ۳۵ بازی به میدان رفته که حاصل آن ۲۶ برد، ۷ تساوی و تنها دو باخت بوده است. این تیم تا به اینجای کار ۷۹ گل زده و ۳۰ گل خورده است.روملو لوکاکو با ۲۱ گل بهترین گلزن این تیم است و لائوتارو مارتینز با ۱۶ گل در رده دوم است. سومین گلزنان برتر این تیم اشرف حکیمی مدافع این تیم در کنار الکسیس سانچز است که هر یک ۷ گل زده اند.در زمینه پاس گل نیز لوکاکو با ۱۰ گل اول است  و بارلا و حکیمی با ۷ پاس گل به طور مشترک در رده دوم هستند.بروزوویچ با ۷ کارت زرد در رده اول است، حکیمی با ۶ کارت دوم و باستونی و بارلا با ۵ کارت سوم هستند.در زمینه کارت قرمز نیز استفانو سنسی تنها کارت قرمز اینتری ها در این فصل را گرفته است.

کونته

نمی توان نقش کونته را در قهرمانی اینتر نادیده گرفت. این مربی که با پروژه ای سه ساله برای قهرمان کردن اینتر آمده بود. در فصل اول با اختلافی ناچیز نسبت به یووه دوم شد اما در همان فصل دوم ماموریتش را انجام داد. این مربی که به خاطر سابقه حضورش در یوونتوس در ابتدای دوران حضورش در اینتر توسط بخشی از هواداران مورد انتقاد قرار گرفته بود، توانست با انجام خرید هایی هوشمندانه که اکثرا از لیگ برتر بود، اینتر را متحول کند و در نهایت نراتزوری را به صدر فوتبال ایتالیا برگرداند.

آرتورو ویدال، هافبک ۳۳ ساله شیلیایی اینتر در اولین فصل حضورش در این تیم توانست فاتح اسکودتو شود تا ویترین افتخاراتش را پربار تر کند. آرتورو ویدال که در سال ۲۰۱۱ بایرلورکوزن را به مقصد یوونتوس ترک کرد، طی ۱۰ فصل اخیر توانسته ۹ بار فاتح لیگ شود! ویدال طی سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ توانست با یوونتوس، اسکودتو را فتح کند. او سپس به بایرن مونیخ رفت و در سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ توانست به قهرمانی بوندسلیگا برسد. در سال ۲۰۱۸ ویدال از بایرن مونیخ به بارسلونا پیوست و توانست در فصل ۱۹-۲۰۱۸ قهرمان لالیگا شود اما در فصل ۲۰-۲۰۱۹، نوار ۸ قهرمانی متوالی او در لیگ پاره شد چرا که بارسلونا نایب قهرمان لالیگا شد. در تابستان ۲۰۲۰، ویدال از بارسلونا به اینتر پیوست و فصل ۲۱-۲۰۲۰ همراه با آنتونیو کونته دوباره اسکودتو را فتح کرد. ویدال را می توان یک برنده سریالی دانست. کسب ۹ قهرمانی در لیگ های معتبر اروپا طی ۱۰ فصل اخیر، یک رکورد منحصر به فرد برای این ستاره شیلیایی است.

آژاکس جام را بین هواداران تقسیم کرد

باشگاه آژاکس جام قهرمانی این فصل را به شکلی متفاوت بین هواداران تقسیم کرده است. طرفداران آژاکس به دلیل شیوع ویروس کرونا در این فصل قادر به حضور در ورزشگاه ها و حمایت از تیم مورد علاقه شان نبودند، بنابراین مدیران این باشگاه تصمیم گرفته اند جام قهرمانی آژاکس در لیگ را با هواداران تقسیم بکند. در واقع مدیران باشگاه آژاکس برای تشکر از هوادارانی که بلیت تمامی دیدارهای خانگی این تیم را خریداری کرده بودند، جام قهرمانی اردیویسه را ذوب کرده، آن را به ۴۲۳۹۰ ستاره مساوی تقسیم کرده و به هواداران خود هدیه داده است.ادوین فان درسار، مدیر اجرایی آژاکس در این رابطه گفت: “در این فصل اغلب مجبور به بازی بدون طرفداران خود بودیم و درواقع آنها نمی توانستند روی سکوها حضور یابند. اما علیرغم این شرایط، ما هر هفته در مسیر استادیوم، در رسانه های اجتماعی و در برخوردهای رودررو مورد حمایت آنها قرار گرفتیم.در گذشته وقتی گفتیم که این عنوان متعلق به هواداران است منظورمان این بود که چگونه آن را تقدیم به آنها می کنیم. حالا تقسم جام قهرمانی با هواداران اثبات هویت واقعی باشگاه آژاکس است.”

https://akhbar-rooz.com/?p=113116 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x