جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

توماس باخ متاسف، اینفانتینو خوشحال؛ ساره جوانمردی طلا گرفت

نازک بین: رییس کمیته بین المللی المپیک گفت: صادقانه می گویم که برای تصمیم ژاپن مبنی بر حذف تماشاگران از المپیک بسیار متأسفم و این یک خسارت بزرگ برای همه است. توماس باخ در واکنش به تصمیم ژاپن برای حذف تماشاگران بازی های المپیک گفت: تمامی طرفداران المپیک از سراسر جهان، خانواده‌ها و دوستان ورزشکارانی که برای تماشای المپیک توکیو برنامه‌ریزی کرده بودند ناامید شدند.رییس کمیته بین المللی المپیک افزود: صادقانه می گویم که برای این تصمیم بسیار متأسفم و این یک خسارت بزرگ برای همه است. از همان ابتدای همه‌گیری جهانی ویروس کرونا گفته بودیم که المپیک باید فداکاری کند.وی یادآور شد: گفته بودیم که اولویت‌ ما در المپیک توکیو سلامتی شرکت‌کنندگان است. می‌دانم که همکاران ما در ژاپن این تصمیم را به آسانی نگرفتند. اولویت ما و آنها سلامتی است. امیدوارم المپیک موفقی را برگزار کنیم.همچنین دولت ژاپن براین باور است که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و اجرای پروتکل های بهداشتی حداکثر تعداد خارجی‌ها برای حضور در بازی های المپیک توکیو نباید بیش از ۹۰ هزار نفر باشند.

تماشاگر خواهند آمد!

رئیس فیفا اطمینان دارد که در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ظرفیت ورزشگاه پر خواهد شد و ویروس کرونا مشکلی را به وجود نخواهد آورد.به نقل از الرای، قطر میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود و این کشور آسیایی به خوبی خود را آماده میزبانی از این رقابت بزرگ کرده است.جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا درباره میزبانی قطر گفت: قطر دو سال قبل از برگزاری جام جهانی همه ورزشگاه‌ها را آماده کرد و این اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ برگزاری جام‌های جهانی بوده است. به نظرم قطر بهترین جام جهانی را برگزار می‌کند و هواداران از حضور در این کشور به خاطر شرایطی که دارد لذت خواهند برد.او ادامه داد: ویروس کرونا مشکلی را در جام جهانی قطر به وجود نمی‌آورد. در شرایط کنونی قطر اجازه حضور ۳۰ درصد از هواداران را داده است و در جام جهانی ۲۰۲۲ ظرفیت ورزشگاه‌ها پر می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. هیچ چیزی برای ما مهم‌تر از سلامت انسان‌ها نیست. سازمان بهداشت جهانی به خوبی همه چیز را در قطر زیر نظر خواهد گرفت و اطمینان دارم که ظرفیت ورزشگاه‌های جام جهانی پر خواهد شد و محدودیت نخواهیم داشت.اینفانتینو درباره درخواست انگلیس و ایرلند برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ گفت: از اینکه بوریس جانسون درخواست میزبانی جام جهانی را داده است خوشحال شدم. اسپانیا و پرتغال هم به میزبانی این رقابت بزرگ علاقه دارند. کشورهای بالکان و آمریکای جنوبی هم اعلام آمادگی کرده‌اند و باید دید در نهایت میزبانی به چه کشورهای می‌رسد.

پرافتخارترین سرمربی‌های فوتبال

به نقل از فوتبال بایبل، خیلی از مربیان نظیر رینوس میشل، یوهان کرایف و آریگو ساکی در فوتبال جهان بودند که در زمان خود نوآوری داشتند و زوایای جدیدی از این رشته ورزشی را نشان دادند و موفقیت هایی کسب کردند. با این حال مربیانی نیز بودند که در زمینه کسب قهرمانی توانستند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.سر الکس فرگوسن با دوران پرشکوهی که به عنوان سرمربی داشت توانسته است ۴۸ عنوان قهرمانی به دست بیاورد تا به عنوان پرافتخارترین سرمربی فوتبال جهان مطرح شود و فاصله زیادی با نفرات بعدی دارد.فرگوسن، قهرمانی های خود را از سنت میرن آغاز کرد و در مسابقات فصل ۷۷-۱۹۷۶ قهرمانی لیگ دسته اول اسکاتلند را از آن خود کرد. او از زمانی که در سال ۱۹۸۶ راهی یونایتد  شد، افتخارات زیادی را با این تیم به دست آورد.در رده دوم میرچا لوچسکو قرار دارد که ۳۳ جام قهرمانی را به دست آورد و ۱۴ تیم را هدایت کرده است. او این فصل هدایت دیناموکیف را بر عهده دارد که در صدر جدول لیگ اوکراین است و در صورت قهرمانی در لیگ و جام حذفی می تواند رکورد خود را به ۳۵ جام برساند ولی هنوز با فرگوسن فاصله زیادی دارد.بعد از والری لوبانوفسکی که در شرق اروپا به عنوان یک مربی انقلابی معروف است، اوتمار هیتسفلد حضور دارد که ۲۸ عنوان قهرمانی به دست آورده است.همچنین در بین مربی های فعال در لیگ های معتبر پپ گواردیولا قرار دارد که ۲۷ عنوان قهرمانی دارد و می تواند این فصل به ۳۰ عنوان قهرمانی نیز برسد. تیم او صدرنشین لیگ برتر است و می تواند فصل خوبی داشته باشد. نام ژوزه مورینیو نیز دیده می شود که ۲۵ عنوان قهرمانی به دست آورده است و می تواند با قهرمانی در لیگ اروپا و جام اتحادیه به رکورد ۲۷ عنوان برسد.

فوتبالیستی که بیشترین دستمزد را می‌گیرند

ستاره آرژانیتی بارسلونا همچنان بالاترین دستمزد را در بین بازیکنان کنونی فوتبال جهان دارد. روزنامه مارکا اسپانیا در گزارشی فهرست بالاترین دستمزدهای بازیکنان جهان را منتشر کرد که لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در صدر این فهرست هستند که البته فاصله این دو بازیکن هم بسیار بالا است.فهرست ۲۰ بازیکنی که بالاترین دستمزدها را طبق گزارش مارکا دارند به شرح زیر است:

– لیونل مسی از بارسلونا با ۷۶ میلیون یورو.

– کریستیانو رونالدو از رئال مادرید با ۳۱ میلیون یورو.

– نیمار از پاری سن ژرمن با ۳۰ میلیون یورو.

– آنتوان گریزمان از بارسلونا با ۲۱ میلیون یورو.

– پل پوگبا از منچستر یونایتد با ۱۹ میلیون یورو.

– کی وین دی بروین از سیتی با ۱۸ میلیون یورو.

– رحیم استرلینگ از سیتی با ۱۷ میلیون یورو.

– گرت بیل از تاتنهام با ۱۷ میلیون یورو.

– داوید دخئا از یونایتد با  ۱۵ میلیون یورو.

– روبرت لیواندوفسکی از بایرن مونیخ با ۱۵ میلیون یورو.

– کای هاورتز از چلسی با ۱۶ میلیون یورو.

– لوئیس سوارس از اتلتیکو مادرید با ۱۴ میلیون یورو.

– فیلیپ کوتینیو از بارسلونا با ۱۳.۵ میلیون یورو.

– محمد صلاح از لیورپول با ۱۲ میلیون یورو.

– سرخیو راموس از رئال مادرید با ۱۲ میلیون یورو.

– هری کین از تاتنهام با ۱۲ میلیون یورو.

– ادن هازارد از رئال با ۱۱ میلیون یورو.

– ام باپه از پاری سن ژرمن با  ۱۱ میلیون یورو.

– تیاگو آلکانترا از لیورپول با ۱۱ میلیون یورو.

– بنزما از رئال مادرید با ۱۱ میلیون یورو

برخلاف هیاهوی مسئولین،مجوز سفر فولاد به عربستان صادر شد

سعید آذری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در مورد صادر شدن مجوز حضور کاروان فولاد به عربستان برای برگزاری دیدار پلی آف لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: ما این مجوز را از شورای برون مرزی گرفتیم. ما تابع سیاست فدراسیون و سیاست کلان ورزش کشور در این زمینه هستیم. با این حال با توجه به اینکه پیش بینی می شد چنین اتفاقی رخ می دهد اقدامات اولیه را انجام دادیم.آذری اضافه کرد: من از الان نگران اتفاقاتی هستم که در عربستان ممکن است برای ما رخ دهد. اینکه چه امکاناتی در اختیار ما قرار داده شود. اینکه وضعیت داوری چگونه خواهد بود. اینکه در فرودگاه چقدر ما را معطل کنند. همه این ها احتمالاتی است که داده می شود. من الان برای گرفتن پرواز با هواپیمایی قطر وارد مذاکره شدم اما قیمتی به ما دادند که اصلا منطقی نبود. این اتفاقات درست نیست. باز هم می گویم که خدا کند برنامه جدیدی برای ما در عربستان در صورت سفر به این کشور ریخته نشود.

در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا

با پایان دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و مشخص شدن چهره تمامی ۸ تیم صعود کننده، قرعه‌کشی دو مرحله بعدی این رقابت‌ها در مقر یوفا در شهر نیون سوئیس برگزار شد. بر اساس مقررات یوفا، در این مرحله از رقابت‌ها محدودیت‌های مراحل قبل برای رویارویی تیم‌ها با یکدیگر وجود نداشت و هر یک از هشت تیم می‌توانند با ۷ تیم دیگر روبه‌رو شوند.برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است (تیم‌‌هایی که نام آنها در ابتدا آمده در دور رفت میزبان هستند):

بازی اول: منچسترسیتی – بوروسیا دورتموند

بازی دوم: پورتو – چلسی

بازی سوم: بایرن مونیخ – پاری‌سن‌ژرمن

بازی چهارم: رئال مادرید – لیورپول

یوفا همچنین قرعه‌کشی مرحله نیمه نهایی رقابت‌ها را هم انجام داد که برنامه بازی آن مرحله نیز به صورت زیر است:

بازی اول مرحله نیمه نهایی: برنده بازی بایرن مونیخ/پاری‌سن‌ژرمن –  برنده بازی منچسترسیتی – دورتموند

بازی دوم مرحله نیمه نهایی: برنده بازی رئال‌مادرید/لیورپول – برنده بازی پورتو/چلسی

همچنین در فینال رقابت‌ها برنده بازی اول مرحله نیمه نهایی حکم تیم میزبان و برنده بازی دوم مرحله نیمه نهایی حکم تیم میهمان (برای انتخاب پیراهن اصلی) را خواهند داشت.

دیدارهای دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا روز‌های هفدهم و هجدهم فروردین ۱۴۰۰ و دیدارهای برگشت روزهای بیست‌و‌چهارم و بیست‌و‌پنجم فروردین برگزار می‌شوند. همچنین بازی‌های دور رفت مرحله نیمه نهایی روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت و بازی‌های دور برگشت این مرحله روزهای چهاردهم و پانزدهم اردیبهشت برگزار خواهند شد.

فینال این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا نیز روز ۲۹ می (هشتم خرداد ۱۴۰۰) در ورزشگاه آتاتورک شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد. ورزشگاه آتاتورک قرار بود سال گذشته میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا باشد که به دلیل شیوع کرونا و متمرکز شدن بازی‌های مرحله حذفی در پرتغال، این فرصت را از دست داد و در عوض امسال شرایط میزبان را پیدا کرده است. رئال تنها باشگاه اسپانیایی حاضر در این مرحله است در حالی که انگلیس سه نماینده دارد. پس از شش سال ایتالیا هیچ تیمی در یک چهارم نهایی ندارد.

قرعه کشی رقابت‌های لیگ فوتبال اروپا

قرعه کشی مرحله یک چهارم با حضور هشت تیم آرسنال و منچستریونایتد (انگلیس)، ویارئال و گرانادا (اسپانیا)، رم (ایتالیا)، دیناموزاگرب (کرواسی)، اسلاویا پراگ (چک) و آژاکس (هلند) برگزار شد.نتیجه قرعه کشی مرحله یک چهارم به این ترتیب است:

* منچستریونایتد – گرانادا
* آرسنال – اسلاویا پراگ
* آژاکس – رُم
*دیناموزاگرب – ویارئال

قرعه کشی مرحله نیمه نهایی هم امروز برگزار شد که بر این اساس برنده بازی منچستریونایتد – گرانادا با پیروز بازی آژاکس و رم دیدار می‌کند. برنده بازی دیناموزاگرب – ویارئال هم به مصاف برنده بازی آرسنال – اسلاویا پراگ می‌رود.

زمان برگزاری مسابقات لیگ اروپا به این شرح است:

یک چهارم نهایی

بازی رفت: ۱۹ فروردین
بازی برگشت: ۲۶ فروردین

نیمه نهایی

بازی رفت: ۹ اردیبهشت
بازی برگشت: ۱۶ اردیبهشت

فینال
۵ خرداد (به میزبانی لهستان)

پیروزی رئال مادرید

تیم فوتبال رئال‌مادرید در ادامه درخشش «کریم بنزما» که موفق به زدن ۲ گل شد در دیدار برابر سلتاویگو به برتری دست یافت. از هفته بیست و هشتم لیگ فوتبال باشگاه‌های اسپانیا، سلتاویگو در «بالایدوس» میزبان تیم مدعی رئال بود که این بازی با برتری سه بر یک میهمان همراه شد.در دقیقه ۲۰ پاس عالی «تونی کروس» به «کریم بنزما» رسید و ستاره این‌روزهای رئال‌مادرید با ضربه‌ای مناسب موفق شد گل نخست این دیدار را به‌ثمر برساند.د۱۰قیقه پس از آن، توپ‌ربایی کروس موجب شد تا بنزما بازهم گلزنی کرده و کهکشانی‌ها را در آستانه کسب یک پیروزی مهم قرار دهد.در دقیقه ۴۱ میزبان یکی از گل‌های خورده را جبران کرد و ارسال زیبای «دنیس سوارز» را «سانتی مینا» با ضربه سر تبدیل به گل کرد.در نیمه دوم تلاش بازیکنان سلتاویگو برای رسیدن به گل تساوی سودی نداشت و در طرف مقابل این رئال بود که در دقیقه ۹۳ با پاس عالی بنزما و ضربه «مارکو آسنسیو» به گل سوم دست یافت تا تیم تحت هدایت «زین‌الدین زیدان» امیدهای قهرمانی‌اش را  حفظ کند.رئال با این پیروزی از ۲۸ بازی صاحب ۶۰ امتیاز شد و در رتبه دوم قرار گرفت.هم اکنون اتلتیکومادرید با ۶۳ امتیاز از ۲۷ بازی در رتبه نخست است و بارسلونا با ۵۹ امتیاز از ۲۷ دیدار در جایگاه سوم قرار دارد.پیش از این، بیلبائو در دیدار خانگی مقابل ایبار با تساوی یک بر یک متوقف شد

ساره جوانمردی طلا گرفت

به نقل از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین؛ در مرحله فینال ماده تپانچه ۱۰ متر بادی P1 مردان و P2 زنان رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۱ امارات، ملی پوشان کشورمان امروز شنبه ۳۰ اسفند ماه به مصاف حریفان خود رفتند که در پایان در بخش بانوان، ساره جوانمردی با ثبت رکورد ۲۳۷٫۷ در جایگاه نخست ایستاد و موفق به کسب مدال طلای رقابت‌ها شد.خدیجه رستمی دیگر ملی پوش ایران در این ماده، با ایستادن در جایگاه پنجم به کار خود پایان داد. در بخش مردان نیز، سیدمحمدرضا میرشفیعی در رده پنجم و مهدی زمانی در جایگاه ششم قرار گرفتند.همچنین غلامرضا توسلی‌خواه نماینده ماده تراپ کشورمان نیز راهی مرحله فینال شد.ستاد برگزاری رقابت‌ها با توجه به محدودیت‌های بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هر ۴۸ ساعت یکبار از ورزشکاران تست کرونا می‌گیرد و به همین دلیل برنامه نهایی را به صورت روزانه اعلام می‌ شود.این دوره از مسابقات با شرکت ۱۲۰ ورزشکار از ۲۴ کشور به میزبانی کشور امارات تا چهارم فروردین ماه ۱۴۰۰، ادامه دارد.

بایرن مونیخ با ارائه نمایشی تماشایی با چهار گل اشتوتگارت را مغلوب کرد.

بایرن مونیخ که در هفته های اخیر دوباره به روزهای اوج بازگشته، امروز کار دشواری برای غلبه بر اشتوتگارت نداشت و با درخشش رابرت لواندوفسکی این تیم را مغلوب کرد.در همان دقیقه ۱۲ آلفونسو دیویس، مدافع کانادایی بایرن مونیخ اخراج شد تا کار برای این تیم دشوار شود. اما در دقیقه ۱۷ این بایرن مونیخ بود که به گل اول رسید. ارسال زمینی سرژ گنابری از سمت راست با ضربه تمام کننده لواندوفسکی از مقابل دروازه همراه شد و بایرن از حریف پیش افتاد.

 اما در دقیقه ۲۲ بایرن مونیخ به گل دوم هم دست یافت. پاس به بیرون لروی سانه در مقابل دروازه به سرژ گنابری رسید و او با ضربه ای دقیق موفق به زدن گل دوم هم شد.یک دقیقه بعد بایرن مونیخ باز هم به گل رسید. ارسال تماشایی توماس مولر از سمت راست را رابرت لواندوفسکی با ضربه سر تبدیل به گل کرده و بایرن مونیخ ۰-۳ از اشتوتگارت پیش افتاد.حملات بایرن مونیخ ادامه یافت و این تیم بعد از خلق یکی دو موقعیت نصفه و نیمه در دقیقه ۳۸ باز هم به گل رسید. این بار و روی اشتباه کاسترو در محوطه جریمه بود که لواندوفسکی صاحب موقعیت شده و با یک ضربه زمینی به گوشه دروازه کار را تمام کرد تا بایرن مونیخ با تکیه بر درخشش این ستاره لهستانی با برتری ۰-۴ راهی رختکن شود.در دقایق ابتدایی نیمه دوم و روی ارسال کولیبالی بود که اشتوتگارت فرصت داشت یکی از گل های خورده را جبران کند، اما ضربه سر کالادزیچ با عکس العمل خوب مانوئل نویر همراه شد.در دقیقه ۶۶ کلیموویچ بخت خود برای باز کردن دروازه بایرن مونیخ را از فاصله ای قابل توجه امتحان کرد، اما ضربه او در دو ضرب توسط مانوئل نویر همراه شد.در دقیقه ۸۰ لئون گورتزکا از فاصله ای قابل توجه فرصت داشت گل پنجم را نیز به ثمر برساند، اما ضربه او با اختلاف کمی به بیرون رفت. در ادامه اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد و بایرن با همان چهار گل به پیروزی رسید.

صعود منچستر سیتی

شنبه شب از مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی انگلیس، تیم اورتون در ورزشگاه «گودیسون پارک» از منچسترسیتی میزبانی کرد که میهمان با کسب برتری دو بر صفر به نیمه‌نهایی صعود کرد.تیم تحت هدایت «پپ گواردیولا» که در اوج آمادگی است و در تمامی جام‌های این فصل یکی از مدعیان اصلی قهرمانی محسوب می‌شود در این دیدار نیز عملکرد خوبی داشت و میزبان را تحت تاثیر قرار داد.سیتی در نیمه دوم با گل‌های «ایلکای گوندگان» و «کوین دی‌بروین» به برتری دو بر صفر رسید تا جواز صعود بگیرد.پیش از این، ساوتهمپتون با برتری سه بر صفر مقابل بورنموث به نیمه‌نهایی رسیده بود.امروز(یکشنبه) در ادامه دیدارهای یک‌چهارم نهایی، لسترسیتی میزبان منچستریونایتد است و چلسی از شفیلدیونایتد پذیرایی خواهد کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=107752 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x