پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

توپ طلا مال من است! معرفی بهترینهای آسیا: ژاپن و کره درو کردند؛ غیبت رونالدو

لیونل مسی

نازک بین: بارسلونا به لطف گل ستاره آرژانتینی‌اش توانست اتلتیکو مادرید را شکست دهد و به صدر جدول لالیگا برگردد. اتلتیکو مادرید یکشنبه شب در مهم‌ترین بازی هفته پانزدهم لالیگا در واندا متروپولیتانو به مصاف بارسلونا رفت و با یک گل از مهمانش شکست خورد. با وجود ایجاد خطرها مهم، دو تیم در گلزنی ناموفق بودند اما در دقیقه ۸۶ لیونل مسی با یک حرکت زیبا و شوت دقیق، موفق شد سه امتیاز مهم را برای تیم والورده به ارمغان بیاورد.

مراسم توپ طلا در شهر پاریس فرانسه در تئاتر دوشاتله طبق معمول هر سال با برنامه‌ریزی که مجله معتبر فرانس فوتبال انجام داده برگزار خواهد شد و از بین ۳۰ بازیکن که در لیست نهایی حضور دارند یک بازیکن به عنوان مرد سال فوتبال جهان جایزه توپ طلا را دریافت خواهد کرد.برترین بازیکن فصل از سال ۱۹۵۶ تا کنون توسط مجله فرانس فوتبال انتخاب می‌شود.

بر اساس گزارش رسانه‌ پاریس‌یونایتد ,مسی بازیکن بارسا نسبت به فان دایک ستاره هلندی لیورپول و کریس رونالدو بازیکن پرتغالی یووه و محمد صلاح مهاجم مصری از شانس بیشتری برای کسب توپ طلا برخوردار است. همچنین بر اساس خبر رسانه ساکرلادوما پرتغال کریستیانو رونالدو قصد ندارد برای حضور در مراسم راهی پاریس شود و از طریق تلویزیون شاهد انتخاب برترین بازیکن سال فوتبال جهان خواهد بود.

در آسیا

به گزارش خبرگزاریها در آسیا نیز مراسم برترین‌های فوتبال این قاره در سال ۲۰۱۹ با حضور کاندیداهای بخش‌های مختلف در هنگ‌کنگ برگزار شد که سهم ایران از این مراسم، «هیچ» بود.تنها سهم ایران جایزه‌ای بود که مهدی تاج به برترین فوتسالیست سال آسیا اهدا کرد!

مراسم برترین‌های فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۹ (دوشنبه) در هنگ‌کنگ برگزار شد. فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کاندیدای برترین فدراسیون الهام بخشی، علیرضا بیرانوند به‌عنوان کاندیدای برترین بازیکن سال آسیا، سردار آزمون به‌عنوان کاندیدای برترین بازیکن بین‌المللی آسیا (شاغل در فوتبال خارج از آسیا)، مهدی جاوید به‌عنوان کاندیدای برترین بازیکن فوتسال آسیا و کتایون خسرویار به‌عنوان برترین مربی فوتبال آسیا در بخش بانوان از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شده بودند اما در هیچ‌کدام از این ۵ بخش، ایران صاحب جایزه نشد.

در این مراسم ژاپن ۵ عنوان و کره‌جنوبی سه عنوان را درو کردند. نتایج این مراسم در ادامه آمده است.

AFC شکل و زمان انتخاب میزبان جام ملت‌های آسیا را تغییر داد

با اعلام رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، اعلام میزبان جام ملت‌های آسیا برای دوره‌های آینده زودتر از زمان مقرر صورت می‌گیرد. جلسه کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور رئیس این کنفدراسیون و روسای کشورهای عضو امروز در هنگ کنگ برگزار شد.

در این جلسه درباره بعضی از مسائل کلان فوتبال آسیا از جمله نحوه اعطای میزبانی جام ملت های آسیا بحث و بررسی صورت گرفت. AFC تصمیم گرفته است فرصت بیشتری را به کشورهایی بدهد که می خواهند میزبان جام ملت ها شوند. شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در این خصوص گفت: در مجمع عمومی که در پاریس برگزار شد، ما کشور چین را به عنوان میزبان جام ملت های ۲۰۲۳ انتخاب کردیم. می دانم که چین این رقابت ها را در سطح مسابقات جهانی برگزار می کند.

وی ادامه داد: چین چهار سال تا آماده سازی خود برای جام ملت ها فرصت دارد ولی تصمیم ما این است که از این به بعد به کشورهایی که میزبان دوره های بعدی می شوند، فرصت بیشتری برای آماده سازی بدهیم چرا که از دوره گذشته ۲۴ تیم در رقابت ها حضور دارند و کشور میزبان به ۸ تا ۱۰ ورزشگاه با استانداردهای جهانی نیاز دارد.رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا ادامه داد: بنابراین عملیات عمرانی و ساخت ورزشگاه ها ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. ما باید بهترین امکانات را برای بازیکنان، هواداران و شرکای تلویزیونی فراهم کنیم.

لیگ جهانی کاراته- مادرید؛
گنج زاده طلای دوم را کسب کرد/پایان کار ایران با ۴ مدال طلا و برنز

سنگین وزن کاراته ایران با برتری مقابل رقیب فرانسوی به نشان طلا دست یافت تا پرونده تیم اعزامی کشورمان به آخرین مرحله از رقابتهای لیگ جهانی در سال ۲۰۱۹ با دو طلا و دو برنز بسته شود. این دوره از مسابقات روز جمعه با حضور ۷۳۷ کاراته کا از ۸۹ کشور به میزبانی اسپانیا در مادرید آغاز شد که در نهایت تیم کشورمان با دو طلای سجاد گنج زاده و امیرمهدیزاده و دو برنز صالح اباذری و حمیده عباسعلی به کار خود در این رقابتها پایان داد.

سجاد گنج زاده آخرین کاراته کای ایران بود که برای کسب مدال طلای وزن ۸۴+ کیلوگرم به به مصاف «جاکوکت» از فرانسه رفت و با کسب پیروزی دومین طلای تیم ملی ایران در این مسابقات را به خود اختصاص داد. وی بعد از یک دور استراحت،  «مارتینز» از اسپانیا،  «آنجلو کاسیچ» از کرواسی، «کاگاوا» از ژاپن و  «روخاس» از شیلی را شکست داد راهی مبارزه نهایی شد.

در جدول رده بندی کومیته مردان قزاقستان با دو طلا و یک نقره در جای نخست ایستاد. ایران با دو طلا و یک برنز دوم شد و ترکیه با یک طلا، دو نقره و یک برنز سوم شد. فرانسه نیز دو نقره و یک برنز کسب کرد. ژاپن که با ۱۷ کاراته کا در بخش مردان به مادرید سفر کرده بود، با یک برنز به کار خود پایان داد.کاراته ایران در این مسابقات ۱۴ نماینده داشت که سارا بهمنیار، طراوت خاکسار، رزیتاعلیپور، نگین باقری، علی اصغرآسیابری، بهمن عسگری، ذبیح الله پورشیب، احسان و سامان حیدری و مهدی عاشوری هم از دست یابی به مدال بازماندند. 

جادوی مسی در مادرید؛ توپ طلا مال من است

بارسلونا به لطف گل ستاره آرژانتینی‌اش توانست اتلتیکو مادرید را شکست دهد و به صدر جدول لالیگا برگردد. اتلتیکو مادرید یکشنبه شب در مهم‌ترین بازی هفته پانزدهم لالیگا در واندا متروپولیتانو به مصاف بارسلونا رفت و با یک گل از مهمانش شکست خورد.

روخی بلانکو بازی را خوب شروع کرد و توپ و میانه میدان را در اختیار داشت. میزبان در دقیقه شش می‌توانست به گل برسد. توپ به پای جونیور فیرپو برخورد کرد و نزدیک بود وارد دروازه بارسلونا شود اما به تیرک برخورد کرد. لحظاتی بعد توماس به‌دلیل خطا کارت زرد دریافت کرد. نمایش خوب شاگردان دیگو پابلو سیمئونه ادامه داشت تا این که ارموسو در یک موقعیت خوب قرار گرفت و در حالی که با دروازه فاصله زیادی نداشت ضربه‌اش به مارک آندره تراشتگن برخورد کرد و توپ باز هم از خط دروازه عبور نکرد. اکتور اررا دیگر فرصت قرمز و سفیدپوشان را از دست داد.

در نهایت بارسلونا نخستین ضربه در چارچوب خود را در دقیقه ۲۵ به ثبت رساند. ایوان راکیتیچ که با پاس لیونل مسی صاحب فرصت خوبی شده بود، ضربه ضعیفی به توپ زد و یان اوبلاک به راحتی آن را دریافت کرد. پس از این اتفاق بازی متعادل پیگیری شد و هر دو تیم فرصت گلزنی داشتند. ضربه لوییس سوارس در دقیقه ۳۵ به بیرون رفت. تراشتگن  در دقیقه ۳۹ دوباره دروازه بارسا را نجات داد. ضربه سر آلاوارو موراتا به دروازه‌بان برخورد کرد و به گل تبدیل نشد. لحظاتی بعد جرارد پیکه در گلزنی ناکام ماند و ضربه سرش به تیرک برخورد کرد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. در ۴۵ دقیقه نخست علاوه‌بر توماس، آنخل کورئا هم کارت زرد دریافت کرد. در بارسلونا هم فیرپو و پیکه جریمه شدند.

آبی‌اناری‌ها نیمه دوم را بهتر از میزبان‌شان شروع کردند و مالکیت توپ را در اختیار داشتند. در چنین شرایطی اتلتیکو هم به دنبال گلزنی و موقعیت‌سازی بود. مسی در دقیقه ۶۰ یک ضربه به سمت دروازه اتلتیکو زد که اوبلاک در دو نوبت آن را مهار کرد. دیگر فرصت بارسا توسط سوارس از دست رفت و شوت این بازیکن توسط اوبلاک مهار شد. در این دقایق تیم کاتالانی، میزبانش را تحت فشار قرار داده بود.  در دقیقه ۶۵ ژائو فلیکس تعویض شد و ویتولو به میدان رفت.

در نهایت مسی در دقیقه ۸۵ توانست قفل دروازه‌ها را بشکند و نتیجه یک بر صفر به نفع بارسلونا شود. سپس اررا میدان را ترک کرد و لودی وارد زمین شد. داور سه دقیقه وقت اضافه اعلام کرد. تلاش‌های اتلتیکو برای به تساوی کشاندن بازی بی‌نتیجه بود و در نهایت سه امتیاز بازی به بارسلونا رسید. آبی‌اناری‌ها ۳۱ امتیازی شدند و به صدر جدول بازگشتند. اتلتیکو با ۲۵ امتیاز در رتبه ششم باقی ماند.

توقف خانگی یونایتد و پیروزی لسترسیتی در لیگ برتر انگلیس

تیم فوتبال منچستریونایتد در خانه برابر استون ویلا متوقف شد. در ادامه دیدارهای هفته جاری لیگ برتر انگلیس، سه دیدار برگزار شد که در یکی از بازی‌ها منچستریونایتد در خانه به دیدار استون ویلا رفت که این دیدار با تساوی دو بر دو به پایان رسید.
با این نتیجه شاگردان اوله‌گنار سولسشایر ۲ امتیاز دیگر از دست دادند.
آرسنال در اولین تجربه مربی‌گری فردریک لیونگبرگ در زمین نوریچ به تساوی دو بر دو رسید و لسترسیتی روند پیروزی‌های خود را ادامه داد و ۲ بر یک برابر اورتون به پیروزی رسید.
در جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس، لیورپول صدرنشین است و لسترسیتی و منچسترسیتی در رده‌های بعدی قرار دارند.

مونشن گلادباخ به صدر بوندسلیگا برگشت

در ادامه هفته سیزدهم رقابت‌های بوندسلیگا یک دیدار برگزار شد.بوروسیا مونشن گلادباخ با پیروزی‌ای برابر حریف خود به دست آورد، جایگزین لایپزیگ در صدر جدول رده‌بندی رقابت‌های بوندسلیگا شد. در این دیدار بوروسیا مونشن گلادباخ در ورزشگاه خانگی‌اش از فرایبورگ پذیرایی کرد و توانست با نتیجه چهار بر دو به پیروزی برسد و سه امتیاز ارزشمند دیگر را به دست آورد.

مونشن گلادباخ با پیروزی‌ای که در  این دیدار به دست آورد، با ۲۸ امتیاز به صدر جدول رده‌بندی بازگشت.در رده دوم بوندس لیگا، لایپزیگ قرار دارد که ۲۷ امتیازی است اما بایرن مونیخ با توجه به شکست غیرمنتظره خانگی برابر لورکوزن با ۲۴ امتیاز در رده چهارم جای دارد و شالکه هم با ۲۵ امتیاز در رده سوم است.

یوونتوس حریف ساسولو نشد

یوونتوس نتوانست ساسولو را شکست دهد و دو امتیاز مهم این بازی را از دست داد. یوونتوس یکشنبه در هفته چهاردهم سری آ ایتالیا برابر ساسولو قرار گرفت که این دیدار با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. میزبان با ترکیب کریستیانو رونالدو و گونسالو ایگواین به میدان رفت و در دقیقه ۲۰ به گل نخست دست یافت. لئوناردو بونوچی این گل را به ثمر رساند. تنها سه دقیقه بعد ساسولو بازی را یک بر یک مساوی کرد.

در دقایق نخست نیمه دوم فرانچسکو کاپوتو گل دوم مهمان را نیز به ثمر رساند تا شکست را با پیروزی عوض کند. پس از این گل تیم تورینی مدام حمله کرد و رونالدو گلزنی کرد اما در موقعیت آفساید به ثمر رسید تا نتیجه تغییری پیدا نکند. تلاش‌های یوونتوس نتیجه داد و داور در دقیقه ۶۸ یک پنالتی به نفع میزبان اعلام کرد. رونالدو توانست بازی را به تساوی برساند. با وجود این که پائولو دیبالا هم به میدان رفته بود توپ‌ها وارد دروازه نمی‌شد. در لحظه آخر ضربه سر رونالدو با فاصله نزدیکی به بیرون رفت تا آخرین شانس یوونتوس برای پیروزی نیز از بین برود. 

اینتر با ۲ گل مارتینس صدرنشین سری‌آ ایتالیا شد

در ادامه بازی‌های هفته چهاردهم سری آ ایتالیا، اینتر برابر اسپال قرار گرفت و ۲ بر یک مهمانش را شکست داد.تیم فوتبال اینتر با درخشش مهاجم آرژانتینی‌اش توانست اسپال را شکست دهد و صدرنشین سری آ ایتالیا شود. لائوتارو مارتینس گل‌های میزبان را در دقایق ۱۶ و ۴۱ به ثمر رساند و گلزنی والوتی در دقیقه ۵۰ تاثیری در نتیجه بازی نداشت. شاگردان آنتونیو کونته با این پیروزی ۳۷ امتیازی شدند و به صدر جدول صعود کردند. یوونتوس با یک امتیاز کمتر به رتبه دوم سقوط کرد.

در دیگر دیدار همزمان، میلان به مصاف پارما رفت و یک برد شیرین کسب کرد. شاگردان استفانو پیولی با تک‌گل تئو ارناندز سه امتیاز بازی را به دست آوردند. میلان با ۱۷ امتیاز در جایگاه یازدهم قرار دارد.

۳۰ نامزد نهایی مرد سال فوتبال جهان به شکل زیر است.

سادیو مانه (لیورپول/سنگال)

سرخیو آگوئرو (منچستر سیتی/آرژانتین)

فرنکی دی‌یونگ (آژاکس/بارسلونا/هلند)

هوگو لوریس(تاتنهام/فرانسه)

دوشان تادیچ (آژاکس/صربستان)

کیلیان ام‌باپه (پی‌اس‌جی/فرانسه)

ترنت الکساندر-آرنولد (لیورپول/انگلیس)

دانی فان‌دبیک (آژاکس/هلند)

پیر-امریک اوبامیانگ (آرسنال/گابن)

مارک-آندره تراشتگن (بارسلونا/آلمان)

کریستیانو رونالدو (یوونتوس/پرتغال)

آلیسون بکر (لیورپول/برزیل)

ماتیس دلیخت (آژاکس/یوونتوس/هلند)

کریم بنزما (رئال مادرید)

گئورگینیو واینالدوم (لیورپول/هلند)

ویرجیل فان‌دایک (لیورپول/هلند)

برناردو سیلوا (منچستر سیتی/پرتغال)

سون هئونگ-مین (تاتنهام/کره جنوبی)

روبرت لواندوفسکی (بایرن مونیخ/لهستان)

روبرتو فیرمینو (لیورپول/برزیل)

لیونل مسی (بارسلونا/آرژانتین)

ریاض محرز (منچستر سیتی/الجزایر)

کوین ده‌بروین (منچستر سیتی/بلژیک)

کالیدو کولیبالی (ناپولی/سنگال)

آنتوان گریژمان (اتلتیکو مادرید/بارسلونا/فرانسه)

محمد صلاح (لیورپول/مصر)

ادن ازارد (چلسی/رئال مادرید/بلژیک)

مارکینیوش (پاری سن ژرمن/برزیل)

رحیم استرلینگ (منچستر سیتی/انگلیس)

ژائو فلیکس (بنفیکا/اتلتیکو مادرید/پرتغال)

مراسم برترین‌های سال آسیا برگزار شد

هیچ! سهم ایران از جشن فوتبال آسیا

برترین‌های قاره آسیا در سال ۲۰۱۹ به شرح زیر انتخاب شدند:

الماس فوتبال آسیا: سلطان عبدالله، رئیس فدراسیون فوتبال مالزی این جایزه را کسب کرد.

بلند پروازیاتحادیه فوتبال گوام  موفق شد این جایزه را دریافت کند. فدراسیون فوتبال افغانستان و اتحادیه فوتبال یمن نیز در این بخش کاندیدا بودند.

توسعه فوتبال آسیا: این جایزه به فدراسیون فوتبال هنگ‌کنگ رسید که کره شمالی و سنگاپور را رقیب خود می‌دید.

بخش الهام‌بخشی: اتحادیه فوتبال ژاپن برنده این جایزه شد. اتحادیه فوتبال کره جنوبی و فدراسیون فوتبال ایران در این بخش کاندیدا بودند.

به رسمیت شناخته شدن از جانب رئیس AFC در بخش بلندپروازی: اتحادیه فوتبال برونئی دارالسلام برنده این جایزه شد. در این بخش اتحادیه‌های فوتبال گوام و فلسطین نیز کاندیدا بودند.

به رسمیت شناخته شدن از جانب رئیس AFC در بخش توسعه: اتحادیه فوتبال سنگاپور جایزه‌ای را دریافت کرد که برای کسب آن با اتحادیه فوتبال هنگ‌کنگ و فدراسیون فوتبال هند رقابت می‌کرد.

به رسمیت شناخته شدن از جانب رئیس AFC در بخش الهام‌بخشی: اتحادیه فوتبال چین در رقابت با سه اتحادیه فوتبال چین، ژاپن و مالزی موفق به دریافت جایزه شد.

بهترین مربی آسیا در بخش زنان: آساکو تاکاکورا از ژاپن. در این بخش کتایون خسرویار از ایران و نئونگروتای سراتنگویان از تایلند کاندیدا بودند.

جایزه بهترین مربی سال آسیا: جونگ‌یونک چونگ از کره جنوبی در رقابت با تسویوشی اوتسوکی و گو اویاوا از ژاپن این جایزه را دریافت کرد. جونگ‌یونک چونگ سرمربی تیم فوتبال جوانان کره جنوبی است.

برترین مرد سال فوتسال آسیا: توموکی یوشیکاوا  از ژاپن در رقابت با مهدی جاوید از ایران و یوشی سکیگوچی هموطن خود جایزه این بخش را کسب کرد. این جایزه را مهدی تاج اهدا کرد.

بهترین بازیکن بین‌المللی آسیا (شاغل در فوتبال خارج از آسیا): هئونگ‌مین سون، مهاجم تاتنهام و تیم ملی کره جنوبی جایزه‌ را دریافت کرد. سردار آزمون، مهاجم زنیت و تیم ملی فوتبال ایران در کنار ماکوتو هاسبه، مدافع اینتراخت فرانکفورت و تیم ملی ژاپن به عنوان دیگر کاندیداهای این بخش معرفی شده بودند.

بهترین بازیکن جوان سال در بخش زنان: این جایزه به جون اندو از ژاپن رسید که با کارلی روستباکن از استرالیا و وانگ لینلین از چین رقابت داشت.

برترین بازیکن جوان سال در بخش مردان: کانگ این لی از کره‌جنوبی که با هیروکی آبه و دوان وان هائو از ویتنام رقابت می‌کرد، موفق به دریافت جایزه شد.

برترین بازیکن زن فوتبال آسیا: ساکی کوماگی بازیکن تیم المپیک لیون از ژاپن در رقابت با یینگ لی از گوانگدونگ هویجون چین و آشالاتا دوی لویتونگبام از تیم ستو اف‌سی اندونزی جایزه را دریافت کرد.

برترین بازیکن مرد فوتبال آسیا: اکرم عفیف بازیکن تیم السد قطر جایزه این بخش را دریافت کرد. علیرضا بیرانوند بازیکن پرسپولیس و تیم ملی ایران و توموآکی ماکینو، مدافع اوراوا رد دایموندز و تیم ملی فوتبال ژاپن در این بخش کاندیدا بودند.

جایزه بهترین بازیکن سال مرد فوتبال آسیا را جانی اینفانتینو رئیس فیفا اهدا کرد. این جایزه را ژاوی هرناندز، ستاره سابق تیم ملی اسپانیا و باشگاه بارسلونا به عنوان سرمربی اکرم عفیف در تیم السد قطر دریافت کرد. عفیف به دلیل همراهی تیم ملی قطر در این مراسم غایب بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=14013 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x