جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

توییتر حساب کاربری دونالد ترامپ را برای همیشه مسدود کرد

شبکه اجتماعی توییتر روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حساب کاربری شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا را برای همیشه مسدود می‌کند.

شبکه اجتماعی توییتر گفته است: «پس از بررسی دقیق توییت‌های اخیر از حساب realDonaldTrum @ و زمینه پیرامون آنها، به دلیل خطر تحریک بیشتر به خشونت ، این حساب را برای همیشه تعلیق کردیم.»

این شبکه اجتماعی اضافه کرده است: با توجه به وقایع وحشتناک این هفته، ما روز چهارشنبه روشن کردیم که تخلفات تازه از قوانین توییتر به طور بالقوه به چنین اقدامی منجر خواهد شد.

توییتر پیشتر روز چهارشنبه به دنبال هجوم شماری از خشونت طلبان طرفدار دونالد ترامپ به ساختمان کنگره حساب کاربری رئیس جمهوری آمریکا را برای ۱۲ ساعت تعلیق کرده بود.

دونالد ترامپ در شبکه توییتر بیش از ۸۸ میلیون فالوئر داشت.

توییتر این تصمیم را به دنبال دو توییت بعد از ظهر جمعه دونالد ترامپ اتخاذ کرده است.

توییتر می‌گوید، دو توییت روز جمعه دونالد ترامپ خط مشی و سیاست این شرکت را به دلیل «تجلیل از خشونت» از نقض می‌کنند.

این شبکه تصریح کرده است که دو توییت را می‌بایست «در متن رویدادهای گسترده تر در کشور و تاثیر بیانیه‌های رئیس جمهور برای بسیج مخاطبان مختلف از جمله برای تحریک خشونت، خوانده شود.»

با این حال ساعت ۱۹ به وقت واشینگتن دونالد ترامپ با استفاده از حساب کاربری ریاست جمهوری آمریکا در توییتر به این اقدام شرکت توییتر واکنش نشان داد.

دونالد ترامپ در چند توییت شرکت توییتر را متهم کرده است که با «دموکرات‌ها و افراطی های چپگرا» در صدد «ساکت» کردن او هستند.

دونالد ترامپ به طور ضمنی گفته است که شبکه اجتماعی مختص به خود را راه اندازی می کند.

با این حال ساعتی بعد توییتر مانع استفاده از حساب کاربری ریاست جمهوری آمریکا شد و این توییت‌ها حذف شدند.

در همین حال، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه از رویکرد توییتر در قبال حساب دونالد ترامپ انتقاد کرده و گفته است: آیت الله‌ها می‌توانند توییت کنند، اما دونالد ترامپ نمی‌تواند. این خودش می‌گوید چه کسانی اداره توییتر را به عهده دارند.

سناتور جمهوری‌خواه ریک اسکات نیز از بسته شدن حساب توییتر دونالد ترامپ انتقاد کرده است.

ریک اسکات هم نوشته است، این در حالی است که توییتر «به چینی ها اجازه می‌دهد آشکارا در مورد نسل کشی رجز بخوانند و آیت‌الله در مورد پاک کردن اسرائیل از روی نقشه صحبت کند.»

این در حالی است که توئیتر در همین روز، ادعای علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، را درباره واکسن‌های کرونای ساخت آمریکا و بریتانیا را از حساب‌های کاربری وی در زبان‌های انگلیسی، عربی، اسپانیایی، روسی و فرانسوی حذف کرد.

در حساب‌های کاربری علی خامنه‌ای به چندین زبان، اظهارات روز جمعه وی درباره واکسن تولیدی شرکت‌های آمریکایی با مشارکت نهادهای پژوهشی بریتانیایی بازتاب یافته بود.

فیسبوک و اینستاگرام نیز روز گذشته حساب کاربری دونالد ترامپ را تعلیق کردند.

در جریان حمله شماری از خشونت طلبان طرفدار دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در روز چهارشنبه دست کم پنج نفر از جمله یک افسر پلیس کشته و ده‌ها نفر بازداشت شدند.

https://akhbar-rooz.com/?p=100295 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x