جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تکذیب اظهارات روحانی مبنی بر آمادگی برای پذیرش «تغییر در برجام»

حکومت ایران اظهارات روحانی مبنی بر آمادگی برای تغییرات جزئی در برجام را رد کرد. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار شبکه ای‌بی‌سی اعلام کرد ایران با هرگونه اعمال تغییر در برجام مخالف است.

خبرگزاری رویترز روز گذشته به نقل از حسن روحانی نوشته بود که او با اعمال تغییرات جزئی در برجام در ازای رفع کلیه تحریم‌ها علیه ایران موافقت کرده است.

«بن گیتلسون» خبرنگار شبکه ای‌بی‌سی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پرسیدم آیا با اعمال تغییرات در توافق هسته‌ای (برجام) موافق است؟ پاسخ داد: هیچ تغییری [با هیچ تغییری موافق نیستم]».

پرویز اسماعیلی معاون اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری ایران هم در صفحه خود در توییتر با تکذیب این موضوع، آن‌ را به شکل دیگری توضیح داده و با نادرست خواندن متن خبر رویترز نوشته بود: «درست، آمادگی {ایران} برای کوتاه کردن زمان اجرای برجام است.»

این عضو اطلاع رسانی کابینه روحانی همچنین در ادامه منظور روحانی را چنین توضیح داده و تصویب همزمان پروتکل الحاقی در مجلس ایران و لغو نهایی تحریم‌ها در مجلس آمریکا و امکان مذاکره در چارچوب ۵+۱ را راهکار پیشنهادی تهران برای این منظور توصیف کرده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=5640 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x