شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تیراندازی یگان ویژه به سوی مردم در کهمان; چند زخمی و ۱۳ بازداشتی

نیروهای یگان ویژه روز چهارشنبه به منظور آنچه نیروی انتظامی «رفع تصرف از اراضی ملی» عنوان کرد، به منازل و باغ‌های مردم روستاهای منطقه کهمان و درتنگ علیا در الشتر استان لرستان هجوم بردند و پس از مواجه شدن با اعتراض ساکنان منطقه به سوی آنها شلیک کرده و شماری از مردم را زخمی کردند.

به گفته منابع محلی، درگیری حوالی ظهر چهارشنبه نهم اردیبهشت ماه هنگامی آغاز شد که نیروهای یگان ویژه و ماموران نیروی انتظامی به روستاهای منطقه کهمان و روستای درتنگ علیا هجوم بردند.

مردم منطقه گفتند که قطع درختان گردو و تخریب باغ‌ها از جمله اقداماتی است که ماموران برای رفع تصرف ساکنان روستاهای این منطقه، قصد اجرای آن را داشتند که منجر به درگیری آنها با مردم و تیراندازی به سوی روستاییان شد.

منابع محلی افزودند که در جریان تیراندازی نیروهای یگان ویژه و ماموران انتظامی چند نفر از اهالی روستا با گلوله‌های جنگی و ساچمه‌ای زخمی شدند.

ویدیوهای موجود نیز شلیک و تیراندازی پیاپی ماموران و زخمی شدن چند نفر مردم روستا مشاهده می‌شود و همچنین در یکی از تصاویر مردمی را نشان می‌دهد که در حال پرتاب سنگ به سوی نیروهای انتظامی و امنیتی هستند.

مرتضی مهدوی‌کیا، فرماندار شهرستان سلسله در لرستان، در ساعات پایانی چهارشنبه شب با تایید وقوع درگیری نیروهای یگان ویژه با مردم روستای درتنگ علیا، گفت که «اکنون با حضور ماموران نیروی انتظامی، امنیت در منطقه برقرار و اوضاع تحت کنترل است».

فرماندار شهرستان سلسله گفت که درگیری در جریان اعزام نیروهای یگان ویژه برای اجرای مرحله دوم «آزادسازی اراضی ملی» رخ داد.

همزمان یونس آزادپور، دادستان شهرستان سلسله، نیز مردم روستاهای منطقه کهمان الشتر را به خاطر جلوگیری از تخریب باغ‌ها و قطع درختان «هنجارشکن» خواند و گفت: «اشد مجازات را برای افرادی که هنجار شکنی کردند در نظر خواهیم گرفت.»

دادستان سلسله تاکید کرد که «با تمامی افرادی که به صورت غیرقانونی در منطقه اقدام به غرس غیرمجاز درخت کردند، قطعا برخورد می‌شود.»

بازداشت ۱۳ شهروند در رابطه با درگیری نیروی انتظامی با مردم کهمان 

امروز پنجشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه، فرمانده انتظامی شهرستان سلسه از بازداشت ۱۳ شهروند در ارتباط با درگیری روز گذشته نیروی انتظامی با اهالی یک روستا در منطقه کهمان تحت عنوان “عاملین درگیری، تحریک کنندگان و انتشار دهندگان تصاویر درگیری” خبر داد.

https://akhbar-rooz.com/?p=111691 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x