چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تیم زنان بارسلونا قهرمان اروپا شد؛ ارتباط اویغورهای چین و اینتر؛ نتایج فوتبال اروپا

نازک بین: گاردین نوشت «نیک کوهن»ِ ۶۰ ساله، خبرنگار و کارشناس سیاسی بریتانیایی که برای مجله‌ها و روزنامه‌های معتبر این کشور می نویسد، معتقد است که قدرتمندان ثروتمند در کشورهای حاشیه خلیج فارس سعی دارند که با فوتبال چهره زشتشان را زیبا جلوه دهند. او از فقر فرهنگی در میان تماشاگران انگلیس سخن می‌گوید. از اینکه طرفداران متعصب منچسترسیتی حاضرند به خاطر قهرمانی‌های خود چشم روی کارهای مالکان مستبد خود ببندند و حتی نام آنها را با شادمانی فریاد بزنند.نیک کوهن باور دارد: منچسترسیتی با مربی فوق‌العاده خود زیباترین فوتبال ممکن را ارائه می‌دهد و واقعا شایسته قهرمانی است. این تیم توانسته بازیکنانی با مهارت‌های بسیار بالا مثل ادرسون و فیل فودن را به فوتبال معرفی کند. شاید طرفداران دوست نداشته باشند که در خصوص مالکان تیمشان صحبت شود . شاید طرفداران منچسترسیتی دلشان نمی‌خواهند بدانند که این ثروت مالک باشگاه، این شاهزاده نفتی، فقط به خاطر پول نفت و توریسم وسرویس اقتصادی نیست و پشت آن یک برده داری نوین نهفته شده است. باید بدانید ۸۸ درصد جمعیت امارات را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند. خارجی‌ها و کارگرهایی اگر بدون اجازه کشور را ترک کنند با واژه فراری تنبیه خواهند شد و به گفته حقوق بشر در برابر کار اجباری آسیب پذیر هستند.این خبرنگار در یادداشت خود برای گاردین از اندیشه طرفداران صحبت کرد و اینکه فوتبال و فرهنگ مثل عروسک های گانگستری شده‌اند که ظاهرشان دیدنی است ولی در روی دیگر اش شاید حالتان را بد بکند و باید از آن دوری کنید. به گفته نیک کوهن، منچسترسیتی در فصل گذشته، رکورد بیشترین دستمزد تاریخ فوتبال در این کشور را به ثبت رساند و ۳۵۱.۴ میلیون پوند به بازیکنانش حقوق داد. تیمی که بیش از یک میلیارد یورو برای جبران خسارت‌های پنجره نقل و انتقالاتی سرمایه‌گذاری کرد تا بتواند در این دوران سرپا بماند. اما پول این تیم از کجا می‌آید؟نویسنده این مطلب اضافه میکند : شاید یک دنیا دیده‌ای بگوید که پشت هر زیبایی در جامعه یک ناعدالتی نهفته است و بسیار از بناهای زیبا و کلاسیک با زجر شدید بردگان ساخته شده‌ است. شاید باید این واقعیت لیگ برتر انگلیس را پذیرفت و شاید نبایست شیرینی این فوتبال را با تلخی حقیقت از بین برد ولی دنیای کنونی با گذشته فرق دارد.

پایان خصومت ۲۱ ساله

مایک تایسون به خصومت ۲۱ ساله با فلوید می‌ودر پایان داده و گفته این اسطوره بوکس هنوز از تمام بوکسورهای فعلی سر است. تایسون در گذشته بارها به پر و پای می‌ودر پیچیده و این نشان می‌دهد این دو، دوست هم نیستند.در سال ۲۰۱۵ از او سؤال شد درباره ادعای می‌ودر که گفته بود از محمدعلی کلی بهتر است. تایسون در پاسخ گفت: «مثل اینکه او خیلی خیالاتی و متوهم است. اگر می‌توانست حتی نزدیک به علی باشد، بچه‌هایش را خودش به مدرسه می‌رساند. بزرگی به این نیست که خودت را از مردم محافظت کنی، بزرگی به این است که مقبول مردم باشی. او نمی‌تواند بچه‌هایش را به مدرسه ببرد. یک آدم کوچک ترسو است.»همچنین در سال ۲۰۱۴ و در مجمع شورای جهانی بوکس (WBC) تایسون یک مشت الکی به سمت می‌ودر پرتاب کرد هرچند او هیچ واکنشی نشان نداد.حالا اما به نظر می‌رسد قهرمان بی‌رقیب سابق سنگین‌وزن لحنش را نسبت به می‌ودر تغییر داده است. وقتی در پادکست «هات باکسین» درباره وضعیت فعلی بوکس حرف می‌زد، به هنری سخودو، قهرمان سابق UFC و ماریو لوپس، بازیگر، گفت: «ببینید، فلوید از همه بوکسورهای فعلی بهتر است. فلوید در حال حاضر با آنکه چهل و چند سال دارد، از همه مبارزهای کنونی سر است و برای یوتیوب مبارزه می‌کند. همین حالا از خیلی قهرمان‌ها بهتر و بیشتر پول درمی‌آورد.»

می‌ودر بعد از پیروزی برابر کانر مک گرگور، فوق‌ستاره UFC در سال ۲۰۱۷ به صورت رسمی بازنشسته شد اما به دنبال این است که سه هفته دیگر یک مسابقه نمایشی شش رانده با لوگان پل برگزار کند.این دومین بازی حرفه‌ای پل با ستاره‌ای است که ۵۰ برد بدون باخت به دست آورده اما تایسون بر این باور است که این مسابقه عاقبت خوبی برایش نخواهد داشت: «فلوید با قدرت حریفش را شکست می‌دهد اما مسابقه خوبی می‌شود. پل حداقل فرصت دارد توان خودش را برابر یکی از بهترین‌ها محک بزند.»

منبع: دیلی استار

سرباز فرانسوی در لشگر ماتادورها

آیمریک لاپورته به حرف قلبش گوش کرد و تابعیت اسپانیایی را به فرانسوی ترجیح داد. مدافع میانی منچسترسیتی با تغییر تیم ملی خود، در آستانه پوشیدن پیراهن ماتادورهاست تا با این تیم در یورو ۲۰۲۰ شرکت کند. لاپورته با وجود اینکه ۵۱ بار پیراهن فرانسه را در رده‌های سنی زیر ۱۷ سال و زیر ۲۱ سال به تن کرده بود، هرگز فرصت بازی در تیم ملی بزرگسالان این کشور را پیدا نکرد و این در حالی بود که دیدیه دشان، سرمربی خروس‌ها او را سه بار به اردوی این تیم دعوت کرد.لاپورته محصول آکادمی باشگاه اتلتیک بیلبائو است و در همین باشگاه هم به اوج رسید. او ۲۲۲ بار پیراهن قرمزوسفیدپوشان باسک را به تن کرد تا اینکه سه سال پیش در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ پپ گواردیولا او را متقاعد کرد که به منچسترسیتی ملحق شود. لاپورته با وجود حضور طولانی‌مدتش در اسپانیا تا همین هفته گذشته شهروند اسپانیایی محسوب نمی‌شد اما او حالا تابعیت اسپانیایی دارد و فیفا هم اجازه بازی برای تیم ملی اسپانیا را برای مدافع منچسترسیتی صادر کرده است. لوئیس انریکه هم از پیدا کردن گزینه‌ای جدید برای مستحکم‌کردن خط دفاعی تیمش خوشحال است. انریکه برای به دست آوردن لاپورته آنقدر مشتاق بود که ظاهراً از فدراسیون فوتبال اسپانیا درخواست کرده امکان تغییر ملیت را برای این بازیکن بررسی کند. بنابراین الان می‌توانیم مطمئن باشیم که لاپورته یکی از مهره‌هایی خواهد بود که سرمربی سابق بارسلونا با خودش به یورو ۲۰۲۰ می‌برد اما لاپورته در قیاس با دیگر مدافعان میانی که اسپانیا دارد در چه سطحی است که انریکه اینقدر برای به چنگ آوردنش تلاش کرد؟

برنده‌ای بزرگ در فصل شیرین پپ

با وجود به ثمر رساندن گل برتری سیتی در فینال جام اتحادیه انگلیس برابر تاتنهام و پس از آن کسب سومین قهرمانی لیگ برتر انگلیس طی ۴ سال اخیر، لاپورته از نظر فردی فصلی دوگانه را تجربه کرده است. او فصل را به عنوان مدافع میانی تیم پپ گواردیولا آغاز کرد اما با اضافه شدن روبن دیاس و احیا شدن جان استونز، او دیگر گزینه اول پوشش قلب خط دفاعی نبود. با این وجود، تقویم بازی‌های سیتی در این فصل آنقدر فشرده و سنگین بود که با وجود حضور دیاس و استونز، لاپورته باز هم ۲۷ بازی انجام داد و در آن ۲۴ بار بازیکن ترکیب اصلی بود و مجموعاً ۲ هزار و ۲۵۰ دقیقه در میدان حضور داشت. در میان مدافعان میانی که لوئیس انریکه در فصل جاری از آنها استفاده کرد، لاپورته پس از پائو تورس از ویارئال (۴۱ بازی و ۳۶۷۵ دقیقه) و اینیگو مارتینس از اتلتیک بیلبائو (۳۲ بازی و ۲۹۱۴ دقیقه) نفر سوم است. این در شرایطی است که سرخیو راموس کاپیتان تیم ملی اسپانیا در این فصل که زمان قابل توجهی از آن را به خاطر مصدومیت از دست داد، تنها ۲۱ بازی و ۱۷۹۰ دقیقه حضور در میدان داشته است. یکی از بازیکنانی که لاپورته در تیم ملی اسپانیا به خوبی می‌شناسد هم‌تیمی‌اش در منچسترسیتی اریک گارسیا است. این بازیکن ۲۰ ساله امسال من‌سیتی را ترک می‌کند و به بارسلونا می‌رود. او در منچسترسیتی زیر سایه دیگر مدافعان تیم قرار گرفت و به همین دلیل از تمدید قراردادش خودداری کرد و تابستان امسال به بارسلونا می‌رود.  اسپانیا اگرچه مدافعان میانی زیادی دارد اما لاپورته با قامت ۹۲/۱ متری‌اش حضور مقتدرانه‌ای که ماتادورها مدت‌ها در خط دفاعی‌شان خلأ آن را احساس می‌کردند، پر خواهد کرد. او در این فصل در ۱۰۰ نبرد هوایی که داشته ۶۹ بار موفق بوده است، آماری مشابه به ۶۲ پیروزی پائو تورس در ۱۰۳ نبرد هوایی‌‌‌اش اما شاید مهم‌ترین قابلیت لاپورته پتانسیل او برای بازیسازی از خط دفاعی با ضربات فوق‌العاده پای چپش است. بالا بودن آمار پاس‌‌های سالم مدافعان میانی با توجه به ماهیت پاس‌های‌شان طبیعی است اما پاس‌های لاپورته معمولاً هجومی و رو به جلو است. او در این فصل در یک سوم دفاعی رقبا ۲۴۴ پاس داده که بهترین آمار در میان تمام مدافعان میانی فوتبال اسپانیا است، خصلتی که قطعاً مورد پسند یک مربی دارای تفکرات هجومی مانند لوئیس انریکه خواهد بود.

منبع: آ. اس

نسل‌کشی اویغورها به قهرمانی سری آ چه ربطی دارد؟

 شاید فکر کنید لیورپول در این فصل لیگ برتر و در راه دفاع از عنوان قهرمانی‌اش ضعیف بوده است. آنها در میانه فصل دچار فروپاشی شدند. لیورپول در راه‌اندازی سوپرلیگ ناکام ماند. مالک باشگاه ویدئویی عجیب منتشر کرد که در آن از زاویه بالا، بابت تلاش برای سوپرلیگ، از هواداران عذرخواهی می‌کرد. هیچ‌کدام از اینها برای یک باشگاه ایده‌آل نیست.باید به فکر قهرمان فصل پیش سوپرلیگ چین، یعنی جیانگسو اف‌سی هم بود. چهار هفته از فصل جدید لیگ چین گذشته و آنها اصلاً در این مسابقات حضور ندارند.البته جیانگسو بهانه‌ای برای نبودن دارد، چرا که این باشگاه دیگر وجود خارجی ندارد! مالکان آن در ماه فوریه منحلش کردند و به باورشان هزینه نگه‌داری این باشگاه بیش از آن بود که ارزشش را داشته باشد. این در حالی است که ورزشگاه آنها ۶۰هزار نفر ظرفیت و باشگاه هم ۶۳ سال قدمت داشت.هلدینگ سونینگ که مالک باشگاه بود، در بیانیه‌ای نوشت: «باشگاه فوتبال جیانگسو دیگر به فعالیت تیم‌هایش ادامه نخواهد داد. از هواداران بابت اتحادی که داشتند سپاسگزاریم.» همین حرف‌های همیشگی. البته انحلال قهرمان فصل پیش هنوز اثرات خودش را دارد. هفته گذشته، استیون ژانگ، رئیس هیأت مدیره باشگاه اینتر، فتح اسکودتو را جشن گرفت. این کار او با واکنش خشمگین هواداران جیانگسو روبه‌رو شد که بر این باورند باشگاهشان قربانی بدهی‌های مضحک اینتر شده است.از اینجاست که ماجرا جالب می‌شود. سونینگ مالک ۶۸ درصد اینتر است، باشگاهی که اخیراً مشخص شده اوضاع مالی خوبی ندارد و نتوانسته یک قسط انتقال روملو لوکاکو را به منچستر یونایتد بپردازد اما سونینگ تنها بازیگر این عرصه نیست. آنها قوی‌ترین بازیگر هم نیستند.هیچ‌کس به این نکته توجه خاصی نکرد اما در اسفند اخیر بود که یک سازمان دولتی در چین، ۲۳ درصد سهام سونینگ را خریداری کرد.باید به این پرداخت که چرا این اتفاق افتاده است. سونینگ از نظر مالی دچار مشکل شده است. سهامداران جدید این شرکت، یک سازمان صنعتی دولتی هستند. چین علاقه‌ای ندارد که از طریق اینتر وجهه خود را قدرت ببخشد اما حالا، دولت چین مالک بخشی از باشگاه اینتر شده است. حالا یک بازوی دولت چین می‌تواند در هیأت مدیره قهرمان سری آ حرف خود را بزند.

این ماجرای عجیب بازخورد خاصی پیدا نکرده است. فوتبال به اندازه کافی همه را سرگرم کرده است. خبرهای زیادی درباره استفاده از ثروت دولت عربستان برای خرید نیوکاسل یا استفاده خانواده حاکم ابوظبی از منچستر سیتی برای تبلیغات خود منتشر شده است و این خبر مربوط به گروه سونینگ هم ارزش آن را داشت که بازتاب پیدا کند.مجلس ایتالیا باید در این باره تصمیم‌گیری کند که آیا دولت چین را فقط متهم به نقض حقوق اویغورها می‌کند، یا آنها را به نسل‌کشی متهم می‌سازد. بله، اینجا فوتبال است، جایی که هر سرمایه‌گذاری قراردادهای مشکوک داشته و رد پای هر دولتی را می‌توان در تجارت اسلحه دید اما این موضوع فراتر از اینهاست.در صورتی که مجلس ایتالیا تصویب کند، فوتبال ایتالیا با تناقض بزرگی روبه‌رو می‌شود که در آن بخشی از مالکیت تیم قهرمان، اینترناتسیوناله، تیم جوزپه مه‌آتزا، ساندرو ماتزولا، رونالدو و روی هاجسون، متعلق به دولتی است که از دید مجلس ایتالیا، نسل‌کشی کرده است. همان دولتی که ایتالیا محکومش می‌کند، حقوق اشلی یانگ را می‌پردازد. همین باعث می‌شود مالکیت خانواده گلیزر بر منچستر یونایتد تا حدی زیر سایه برود.اینتر همین حالا هم درگیر بحران است. خاویر زانتی اعلام کرده که بودجه باشگاه به دلیل از دست رفتن اسپانسرها و درآمد روز مسابقه، دچار بحران شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که از بازیکنان خواسته شده دریافت دستمزدشان را به تعویق بیندازند. لوکاکو شاید به لیگ برتر برگردد و چلسی و سیتی ممکن است بر سر جذب او با هم رقابت سختی داشته باشند.در همین حین، دولت چین در اینتر حضور دارد. اگر ایتالیا تصمیم بگیرد چین را متهم به نسل‌کشی کند، اتحادیه فوتبال این کشور چگونه اوضاع را مدیریت خواهد کرد؟آیا انتظار داشته باشیم که سخنرانی‌های بیهوده یوفا درباره نژادپرستی و تعصب را بشنویم؟ مسعود اوزیل، یا سایر بازیکنانی که دولت چین را محکوم کرده‌اند، چه حسی در این باره خواهند داشت؟ما پاسخ بسیاری از این پرسش‌ها را می‌دانیم. تردیدی نیست که اینتر از این ماجرا عبور می‌کند و گروه سونینگ سهم خود را می‌فروشد. آنهایی که خبر دارند، می‌گویند که حزب کمونیست چین دیگر از این خسته شده که جاه‌طلبی‌های ورزشی چینی‌ها، نهنگ‌های گرسنه فوتبال اروپا را سیر کند. این حزب می‌خواهد سرمایه چین به خانه برگردد. درسی که می‌توان گرفت این است که باید مقرراتی در نظر گرفته شود. آن هم در بازاری که بیش از حد آزاد است.

منبع: گاردین- بارنی رونای   

 قهرمانی بشیکتاش در سوپرلیگ ترکیه

در آخرین هفته از رقابت‌های سوپرلیگ ترکیه، بشیکتاش توانست ۲ بر یک گزتپه را شکست دهد و عنوان قهرمانی این فصل از رقابت ها را به دست بیاورد. در دیگر دیدار حساس هفته پایانی گالاتاسرای میزبان ینی مالاتیااسپور بود و با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد.به این ترتیب بشیکتاش با ۸۴ امتیاز و تفاضل +۴۵ قهرمان شد و این در حالی است که گالاتاسرای با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل ۴۴+ در رده دوم ایستاد و به این ترتیب به خاطر یک گل تیم بشیکتاش عنوان قهرمانی این فصل را به دست آورد.

زنبورها نیش زدند و سهمیه گرفتند

یکشنبه شب در ادامه هفته سی و سوم و مقابل پایانی لیگ فوتبال باشگاه‌های آلمان، بورسیادورتموند در زمین ماینتس به میدان رفت و صاحب برتری سه بر یک شد.دورتموندی‌ها که چندروز قبل فاتح جام حذفی شده بودند، در دیدار امشب نیز انگیزه بالایی داشتند.رافائل گوئررو»، «مارکو رویس» و «خوان برنات» در این دیدار برای زنبورها گلزنی کردند تا این با ۶۱ امتیاز به رتبه سوم رسیده و حضورش در لیگ قهرمانان قطعی شود.ماینتس هم ۳۶ امتیازی باقی ماند و به رتبه سیزدهم جدول نزول کرد.

آلسون همه را مات و مبهوت کرد

یکشنبه شب از هفته سی و ششم لیگ برتر باشگاه‌های انگلیس، لیورپول که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا تلاش می‌کند به میهمانی تیم از پیش سقوط کرده وست‌برومویچ رفت و با گل ثانیه‌های پایانی دروازه‌بانش به پیروزی رسید.این دیدار با عملکرد خوب میزبان آغاز شد و در دقیقه پانزدهم، «رابسون کانو» موفق شد گل نخست بازی را به ارمغان آورد.شاگردان «یورگن کلوپ» که نمی‌خواستند با از دست دادن امتیاز در این دیدار، امیدهای رسیدن به لیگ قهرمانان را از بین رفته ببیند در ادامه حملات متعددی را طراحی کردند.در دقیقه ۳۳ «محمد صلاح» ستاره مصری موفق شد گل تساوی لیورپول را به ارمغان آورد.در ادامه این دیدار تلاش لیورپولی‌ها برای رسیدن به گل برتری ادامه داشت.در دقیقه ۹۵ این تیم صاحب کرنر شد و «آلیسون بکر» دروازه‌بان لیورپول خود را به محوطه جریمه میزبان رساند و در اتفاقی ناباورانه با ضربه سر تماشایی توانست گل دوم قرمزپوشان را به ارمغان آورد.لیورپول رده پنجمی با این پیروزی ۶۳ امتیازی شد و در ۲ هفته پایانی برای رسیدن به رتبه چهارم و کسب سهمیه لیگ قهرمانان امید زیادی خواهد داشت.هم اکنون چلسی با ۶۴ امتیاز در جایگاه چهارم جدول لیگ جزیره است.

سوارز قهرمانی را برگرداند

دیدارهای هفته سی و هفتم و مقابل پایانی لیگ فوتبال باشگاه‌های اسپانیا، یکشنبه شب به صورت همزمان برگزار شد. حساسیت‌ها دیدارها و نتایج به گونه‌ای بود که جدول در صدر و قعر به طور مداوم تغییر می‌کرد.در ورزشگاه «وندا مترو پولیتانو» تیم صدرنشین اتلتیکومادرید از اوساسونا پذیرایی کرد و دو بر یک پیروز شد.در این دیدار ابتدا «آنته بودمیر» در دقیقه ۷۵ برای میهمان گلزنی کرد تا اتفاقی عجیب در آستانه شکل گرفتن باشد.در ادامه شاگردان «دیگو سیمئونه» سراسر حمله شدند و در دقیقه ۸۲ پاس خوب «ژائو فیلیکس» به «رنان لودی»رسید و او با ضربه‌ای مهار نشدنی کار را به تساوی کشاند.در دقیقه ۸۸ حمله اتلتیکو از جناح راست و پاس «یانیک کاراسکو» در محوطه جریمه اوساسونا را «لوییس سوارز» با فرصت طلبی به گل دوم و برتری تیمش تبدیل کرد تا اتلتیکومادرید کامبکی رویایی داشته باشد.سرخپوست‌ها با این پیروزی به امتیاز ۸۳ رسیده و در آستانه قهرمانی قرار گرفتند.

تیم رده دومی رئال‌مادرید در «سن‌مامس» به میهمانی بیلبائو رفت و با تک گل «ناچو فرناندز» به برتری رسید و به امتیاز ۸۱ رسید اما همچنان در رتبه دوم است.در حالی‌که رئالی‌ها تا دقایق پایانی بسیار شادمان بوده و خود را در صدر جدول می‌دیدند اما برتری اتلتیکو موجب شد تا شاگردان زیدان همچنان در رتبه دوم باشند.در دیگر دیدار مهم، بارسلونا در ورزشگاه «نیوکمپ» میزبان سلتاویگو بود و در ادامه روند بسیار ضعیف خود با حساب دو بر یک شکست خورد. هرچند کاتالان‌ها با گل «لیونل مسی» از حریف پیش بودند اما در نهایت محتمل شکست دیگری شده و ۷۶ امتیازی و در جایگاه سوم باقی ماندند.دیدارهای هفته پایانی لالیگا، یکشنبه دوم خرداد برگزار می‌شود تیم صدرنشین اتلتیکومادرید میهمان  تیم رده نوزدهمی وایادولید است و در صورت برتری به قهرمانی می‌رسد.رئال‌مادرید هم پذیرای تیم سختکوش ویارئال خواهد بود.

نتایج دیدارها:

بیلبائو  صفر –  رئال‌مادرید یک

اتلتیکومادرید دو –  اوساسونا یک

بارسلونا یک –  سلتاویگو دو

کادیز  یک –  الچه سه

آلاوس چهار  –  گرانادا دو

ختافه دو –  لوانته یک

بتیس یک –  اوئسکا صفر

سوسیداد چهار –  وایادولید یک

والنسیا  چهار –  ایبار یک

ویارئال چهار –  سه‌ویا صفر

زنان بارسلونا قهرمان اروپا

مردان بارسلونا در لالیگا میزبان تیم سلتاویگو بودند و به سه امتیاز این بازی نیاز مبرم داشتند که برای فتح لالیگا در هفته آخر امیدوار بمانند،ولی  با یک بازی ضعیف مغلوب میهمان خود شدند و عملا شانس قهرمانی را از دست دادند. در همین شب در گوتنبورگ سوئد تیم بانوان بارسلونا با یک نمایش عالی با نتیجه چهار بر صفر تیم بانوان چلسی را در فینال لیگ قهرمانان بانوان اروپا شکست داد و به شایستگی بر سکوی نخست ایستاد. در ترکیب تیم بانوان چلسی چند بازیکن شناخته شده حضور داشتند ولی نتوانستند از شکست سنگین جلوگیری کنند.

آنان هفته پیش توانستند قهرمانی خود در لالیگا را با ثبت ۱۲۸ گل در ۲۶ بازی و دریافت تنها ۵ گل قطعی کنند و امشب هم چلسی را در هم کوبیدند تا مقتدرانه قهرمان شوند. 

تاریخ برگزاری:یکشنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۱۶ می ۲۰۲۱)

مکان برگزاری: استادیوم کاملا اولوی، گوتنبرگ سوئد

تورنمنت: فینال لیگ قهرمانان زنان اروپا – فصل ۲۱-۲۰۲۰

گلزنان بارسلونا: ملانی لیوپولز (گل به خودی؛۱)، الکسیا پوتیاس (پنالتی؛۱۴)، آیتانا بونماتی (۲۱)، کارولین گراهام هانسن

https://akhbar-rooz.com/?p=113547 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x