سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

جام‌جهانی قطر، جان‌ ۶۵۰۰ کارگر مهاجر را گرفت؛ برد من سیتی و رئال

نازک بین: براساس برآورد نشریه گاردین دست کم ۶هزار و ۵۰۰ کارگر مهاجر که در بازه‌ای ۱۰ ساله از کشورهای هند، پاکستان، نپال، بنگلادش و سریلانکا برای ساخت و ساز تاسیسات و ورزشگاه‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر آورده شده‌اند، جان خود را از دست داده‌اند. به عبارت دیگر از دسامبر ۲۰۱۰ یعنی زمانی که امتیاز میزبانی به قطر اعطا شد، به طور میانگین هر هفته ۱۲ کارگر مهاجر از پنج کشور مذکور جان خود را از دست داده‌اند. به همان اندازه که این ارقام شوکه کننده به نظر می‌رسند، شمار تلفات کلی احتمالا به مراتب زیادتر است زیرا هیچ آماری در خصوص مرگ و میر کارگران کشورهای کنیا و فیلیپین در دسترس نیست؛ همچنین تلفات ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۰ نیز محاسبه نشده است.پروژه‌هایی که تکمیل شده یا در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ در دست احداث هستند عبارتند از هفت ورزشگاه جدید، یک فرودگاه تازه تاسیس، جاده‌ها، سیستم‌های حمل و نقل عمومی، هتل‌ها و حتی یک شهر جدید که به طور خاص برای میزبانی از فینال جام جهانی ساخته می‌شود.

«نیک مک‌گیهان» مدیر یک گروه حامی حقوق کارگران در منطقه خلیج فارس در این‌باره به گاردین گفت: بخش بسیار قابل توجهی از کارگران مهاجری که از سال ۲۰۱۱ جان خود را از دست داده‌اند، فقط و فقط به این خاطر در قطر بودند که دوحه امتیاز میزبانی جام جهانی را به دست آورده بود.درحالیکه علل مرگ و میر این کارگران کمبود اکسیژن خون به دلیل سقوط از ارتفاع گزارش شده، عمده دلیل مرگ آنان با اختلاف فاحش نسبت به سایر عوامل، «مرگ طبیعی» است که اغلب به مشکلات حاد تنفسی و قلبی مربوط می‌شود و دلیل آن هم می‌تواند تابستان‌های داغ قطر باشد.دولت قطر شمار تلفات را به چالش نکشیده اما اعلام کرده است: نرخ مرگ و میر در میان این جوامع با توجه به وسعت و جمعیت آماری آن، در بازه قابل انتظار و قابل پیش‌بینی بوده است. با این حال، هر زندگی به پایان رسیده یک تراژدی است و در تلاش برای جلوگیری از مرگ و میر در کشور ما از هیچ کوششی فروگذار نشده است.انتظار می‌رود در صورتی که خطر بیشتر کرونا نباشد ،بیش بینی شده حدود ۱.۷ میلیون نفر تماشاگر و توریست برای جام جهانی ۲۰۲۲ از قطر بازدید کنند .اگر سازمان‌های حقوق بشری در پلاتفرمی مشترک خواستار تحریم جام جهانی ۲۰۲۲ شوند، این رقم دستخوش تغییر خواهد شد.

اولدترافورد ملقب  به«تئاتر رویاها»

تئاتر رویاها لقبی است که به ورزشگاه خانگی منچستریونایتد داده شده است، اما این نام از کجا آمده است؟باشگاه فوتبال منچستریونایتد در سال ۱۸۷۸ توسط کارگران راه‌آهن با نام باشگاه فوتبال نیوتن هیث تأسیس شد و تا سال ۱۹۰۲ هم با همین نام در مسابقات شرکت می‌کرد، تا اینکه این باشگاه در آستانه ورشکستگی قرار گرفت و فردی به نام جان هنری دیویس سهام این باشگاه را خرید و نام آن را به منچستریونایتد تغییر داد و سپس زمینی در منطقه اولدترافورد خرید تا ورزشگاه کنونی در آن ساخته شود، ورزشگاهی که از سال ۱۹۱۰ خانه شیاطین سرخ شد.ورزشگاه اولدترافورد توسط آریچیبالد لیش، معمار اسکاتلندی طراحی و ساخته شد. او که در سال ۱۹۳۹ در سن ۷۳ سالگی چشم از جهان فروبست، طراحی ورزشگاه‌هایی همچون استمفوردبریج متعلق به باشگاه چلسی، ورزشگاه آیبروکس متعلق به باشگاه گلاسکو رنجرز، ورزشگاه سلتیک پارک متعلق به باشگاه گلاسکو سلتیک و کریون کاتیج متعلق به باشگاه فولام را هم انجام داده بود.این ورزشگاه که با گنجایش ۷۵ هزار و ۶۴۳ نفر پس از ورزشگاه ومبلی لندن، دومین ورزشگاه بزرگ بریتانیا به شمار می‌رود، یکی از خاطره‌انگیزترین ورزشگاه‌های جهان به شمار می‌رود، ورزشگاهی که در سال ۱۹۰۹ با هزینه‌ای بالغ بر ۹۰ هزار پوند در منطقه اولدترافورد واقع در شهر منچستر ساخته شد.منچستریونایتد اما بین سال‌های ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۹ مجبور شد بازی‌هایش را در ورزشگاه خانگی منچسترسیتی، رقیب همشهری خود برگزار کند چون ورزشگاه اولدترافورد در جریان جنگ جهانی دوم بر اثر بمباران خسارت‌هایی دیده بود.شاید برای هواداران فوتبال جالب باشد که بدانند لقب «تئاتر رویاها» از کجا آمده است؟ این سِربابی چارلتون بود که اولین بار لقب «تئاتر رویاها» را به ورزشگاه اولدترافورد داد، ورزشگاهی که موفقیت‌های پرشمار شیاطین سرخ در آن به ثبت رسیده است.سِربابی چارلتون ۸۳ ساله خود بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۳ در منچستریونایتد عضویت داشت و در ۷۵۸ بازی از رقابت‌های مختلف موفق به ثمر رساندن ۲۴۹ گل شد.

لیگ‌های اروپایی از نگاه آمار و ارقام

ستاره‌های دست نیافتنی، از مسی تا فرناندس-لیونل مسی با وجود توقف بارسلونا مقابل کادیس، گل زد و رکوردی جدید به جای گذاشت و اینتر مقابل میلان سه بر صفر پیروز شد. اورتون هم بردی تاریخی در خانه لیورپول کسب کرد اما آمارهای درخشان این هفته اروپا به چه ترتیب هستند؟

لیگ برتر

۴: این اولین بار است که وستهم پس از دست‌کم ۲۵ بازی در لیگ، در جمع چهار تیم برتر جدول قرار می‌گیرد. آخرین بار این اتفاق در فصل ۸۶-۱۹۸۵ روی داده بود و آنها در آن فصل سوم شدند.

۷: برونو فرناندس برای هفتمین بار در این فصل لیگ برتر در یک بازی هم گل زد و هم پاس گل داد، آماری که هیچ بازیکنی در پنج لیگ بزرگ اروپا به آن نرسیده است.

۱۱: منچستر سیتی با رکورد بیشترین پیروزی پیاپی خارج از خانه برای یک تیم لیگ برتری در تمامی رقابت‌ها برابری کرد (۱۱ برد). این رکورد در اختیار تیم پپ گواردیولا بود که در ماه‌های مه ‌تا نوامبر ۲۰۱۷ رقم خورده بود.

۱۸: سیتی همچنین توانست رکورد ۱۸ برد پیاپی در تمامی رقابت‌ها برای یک تیم لیگ برتری را رقم بزند. مردان گواردیولا در این مدت ۴۷ گل زده و ۶ گل خورده‌اند.

۲۰: اورتون برای اولین بار پس از سپتامبر ۱۹۹۹ در لیگ در خانه لیورپول پیروز شد. آنها ۲۰ بازی بود که نتوانسته بودند در لیگ در آنفیلد ببرند. این همچنین اولین برد آنها در ۲۴ بازی در خانه حریف همشهری در تمامی رقابت‌ها بود و از این دیدارها، ۱۲ بازی مساوی شده و ۱۱ بازی با باخت اورتون همراه بود. به این ترتیب روند طولانی‌ترین شکست‌ناپذیری خانگی لیورپول مقابل یک تیم به پایان رسید.

۵۴: فرناندس از اولین بازی‌اش برای یونایتد در فوریه ۲۰۲۰ تاکنون روی ۵۴ گل نقش مستقیم داشته است. او با لیونل مسی در این آمار برابر است و در جایگاه دوم قرار دارد. نفر اول کیست؟ روبرت لواندوفسکی با آمار حیرت‌انگیز ۶۸ گل.

۸۱: ژوزه مورینیو پس از ۵۰ بازی در لیگ با تاتنهام ۸۱ امتیاز با این تیم کسب کرده است. این بدترین آمار مورینیو پس از ۵۰ بازی در تیم‌هایش بوده است. بهترین آمار او متعلق به دوره اول حضورش در چلسی است که از ۵۰ مسابقه ۱۲۶ امتیاز گرفت. جالب آنکه دومین آمار بد او در منچستر یونایتد رقم خورد، با ۹۵ امتیاز.

۹۸: لیورپول برای اولین بار پس از ۹۸ سال، در چهار بازی پیاپی خانگی در لیگ شکست می‌خورد. آخرین بار این اتفاق در دسامبر ۱۹۲۳ برایشان روی داده بود. آنها همچنین اولین قهرمان لیگ پس از اورتون در فصل ۲۹-۱۹۲۸ هستند که در فصل بعدش چهار بازی پیاپی خانگی را می‌بازد.

 بوندس‌لیگا

۲۰، ۳۵: جیدون سانچو با ۲۰ سال و ۱۰ ماه و ۲۶ روز سن، جوان‌ترین بازیکن تاریخ بوندس‌لیگا است که به آمار ۳۵ گل می‌رسد.

۲۲: در فوتبال حرفه‌ای، هیچ تیمی به اندازه آینتراخت فرانکفورت در خانه‌اش بایرن مونیخ را نبرده است. آنها ۲۲ بار بایرن را شکست داده‌اند. در بازی قبلی دو تیم در فرانکفورت در نوامبر ۲۰۱۹، بایرن پنج بر یک شکست خورد که سنگین‌ترین باخت آنها در یک دهه اخیر بود.

 سری آ

۱: روملو لوکاکو حاکم دربی میلان بود. او یک گل زد و یک گل ساخت و کمک کرد اینتر سه بر صفر پیروز شود. او اولین بازیکنی است که در پنج دربی پیاپی میلان در تمامی رقابت‌ها گل می‌زند.

 لالیگا

۷: اتلتیکو مادرید در هفت بازی اخیرش در لالیگا نتوانسته کلین‌شیت کند (و ۹ گل دریافت کرده است). این بدترین آمار آنها در لالیگا زیر نظر دیه‌گو سیمئونه است.

۱۳: ویارئال ۱۳ تساوی در این فصل داشته که در میان تیم‌های پنج لیگ بزرگ اروپا نظیر ندارد.

۴۰۰: سرخیو بوسکتس چهارمین بازیکن بارسلونا می‌شود که به آمار ۴۰۰ بازی در لالیگا می‌رسد. لیونل مسی (۵۰۶)، ژاوی ارناندس (۵۰۵) و آندرس اینیستا (۴۴۲) بالاتر از او قرار دارند.

 مسی

۳۸: مسی مقابل ۳۸ باشگاه لالیگایی گل زده و رکورد خود را بهبود بخشیده است. نفرات بعدی در این لیست آریتس آدوریس و رائول گونزالس با ۳۵ تیم هستند.

۱۱۰: کادیز ۱۱۰امین تیمی است که مسی با پیراهن بارسلونا و آرژانتین به آن گل زده است. آنها ۸۱امین باشگاهی هستند که از مسی گل دریافت می‌کنند. تنها تیم‌هایی که دروازه‌شان را مقابل مسی بسته نگه داشته‌اند اینتر (۴ بازی)، روبین کازان (۴)، بنفیکا (۲)، ژرس (۲)، السد (۱)، گرامنت (۱)، مورسیا (۱) و اودینزه (۱) هستند.

۶۰: گل مسی ۶۰امین گل او از روی نقطه پنالتی در لالیگا بود و او به این ترتیب یک گل تا رسیدن به رکورد فاصله دارد که در دست کریستیانو رونالدو با ۶۱ پنالتی است.

۵۰۶: یک رکورد دیگر بارسلونا هم متعلق به مسی است. این بازیکن آرژانتینی با ۵۰۶ بازی، بیش از هر بازیکن دیگری برای بارسلونا در لالیگا به میدان رفته است.

منبع: ESPN

شعار علیه همه!

هواداران ناراضی استقلال مقابل مجلس +از محمود فکری و بازیکنان گرفته تا اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل و حتی بالاتر از آنها در وزارت ورزش! ناراضی‌هایی که دیروز مقابل مجلس حاضر شده بودند حتی دلخوری‌های‌شان از کری‌خوانی وزیر ارتباطات را هم بیان کردند! هواداران استقلال که از طریق فضای مجازی قرار گذاشته بودند مقابل مجلس ظاهر شوند و از وضعیت باشگاه‌شان گله کنند روز گذشته ساعاتی در صدر اخبار مجازی قرار گرفتند. این اعتراض‌ها در حالی انجام شد که باشگاه استقلال شب قبل از حضور هواداران مقابل مجلس تلاش کرد از طریق رسانه خود مانع از حضور مردم شود اما این مخالفت خود بهانه‌ای برای عده‌ای شد تا بر تعداد افرادی که در این تجمع حضور داشتند، افزوده شود. به قول معروف با بیانیه باشگاه استقلال، آنها که نمی‌دانستند قرار است تجمعی برگزار شود هم از ماجرا بو بردند و خود را به مجلس رساندند تا از همه عواملی که به نوعی در نتایج استقلال تصمیم‌گیرنده هستند انتقاد کنند. نتیجه این اعتراض چه خواهد شد مشخص نیست اما قطعاً نتایج آتی استقلال سهم بسیاری در نتیجه‌گیری تجمع دوباره آبی‌ها خواهد داشت. محمود فکری در فضایی که وجود دارد باید نتایج قابل قبولی با استقلال به دست آورد. او باید ۳ بازی آتی را بسیار جدی بگیرد تا شاید لااقل یک پله جایگاه تیم را ارتقا دهد وگرنه با فضایی که شکل گرفته هیچ بعید نیست او قربانی اول بعد از ادامه نتایج ناامیدکننده استقلال باشد. البته نه اینکه اعضای هیأت مدیره استقلال بخواهند در این ماجراها مصون بمانند. هواداران استقلال مقصر بسیاری از مشکلات این فصل را اعضای هیأت مدیره می‌دانند و بر این باورند سیاست‌های غلط آنها سبب شکل‌گیری این فضای ناامیدکننده شده است. تردید نکنید اگر استقلال سپاهان را شکست داده بود هرگز این همه حاشیه ایجاد نمی‌شد اما یک باخت کافی بود تا دوباره هواداران این باشگاه که سال‌ها است از وضعیت تیم خود ناراضی هستند، دوباره مقابل مجلس حاضر شوند و از نماینده‌ها بخواهند فکری به حال تیم‌شان کنند. باید دید نماینده‌ها چه برنامه‌ای برای آینده این باشگاه دارند و آیا می‌توانند تدابیری بیندیشند که استقلال روی نوار کامیابی قرار بگیرد یا خیر؟! شاید لازم باشد مدیری در رأس کار قرار بگیرد که توانایی مطلوبی در اداره این باشگاه داشته باشد. مدیری که سرد و گرم این باشگاه را چشیده ولااقل هواداران استقلال او و افکارش را قبول داشته باشند.

ذوالفقارنسب: برخی از تجمع‌کنندگان ناآگاه محض یا بیکار هستند

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس، در خصوص اثرات مخرب فضای مجازی اظهار داشت: ارتباطاتی که در این زمینه وجود دارد در همه جای دنیا رایج است اما در هر کشوری به تناسب شرایط فرهنگی و اجتماعی جهت پیدا کرده است. این فضا در اروپا، ابتدا مورد استفاده مردم عادی قرار داشت و هیجانات کاذب،‌ شایعات، دروغ‌پردازی، کلاهبرداری و… رایج بود اما به مرور زمان با تأسی از جو و فرهنگ جامعه رو به بهبود رفت.ذوالفقار نسب‌ با اشاره به شرایط به وضعیت فضای مجازی در ایران  عنوان کرد: در کشور ما شاید ۱۵ تا ۲۰ درصد مردم از این تکنولوژی استفاده مفید دارند و حدود ۸۰ درصد از فضای مجازی سواستفاده و یا استفاده اشتباه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. مسائل خانمان‌برانداز وجود دارد و اتهامات گوناگونی به افراد زده می‌شود. هر زمان اتفاق ناگواری می افتد یک طرف آن افراد سودجویی هستند که درکی از شرایط و فرهنگ جامعه ندارند. شایعه‌پردازی و مسائل آزار دهنده، در این فضا رواج دارد و باید در این خصوص فرهنگ‌سازی شود و مسؤولان مربوطه افرادی که به تخریب جامعه مشغولند را شناسایی و با آنها برخورد کنند. 

کارشناس فوتبال با اشاره به تأثیر این فضا در ورزش ایران اظهار داشت: این مسائل واقعا در فضای ورزشی ما بیداد می‌کند. قشر جوان و کم اطلاع در این فضا حضور دارند که مورد سواستفاده و بهره‌برداری قرار می‌گیرند. در واقع به آنها اطلاعات غلط داده می‌شود. من این فضا و جو ایجاد شده در کانال‌ها و صفحات را حدود ۷۵ درصد ضعیف و فاسد می‌دانم. وزارت ارتباطات باید خیلی قوی عمل کند تا افرادی که به تخریب جامعه می‌پردازند شناسایی شوند و در کنار آن به ارتقای سطح فرهنگی کشور پرداخته شود.وی افزود: جامعه ورزشی ما باید جامعه‌ای پاک و سالم باشد، مثل دهه ۴۰، ۵۰ و حتی ۶۰ که جامعه‌ای بسیار خویشتن‌دار، مبادی آداب داشتیم که حرمت‌ها را رعایت می‌کردند اما الان در فضای مجازی با ارتباطات گوناگونی که وجود دارد جوانان را آلوده و گمراه کرده‌اند. به لحاظ فرهنگی با توجه به این که مطالعه کم است،  جوانان هر حرفی را در فضای مجازی باور می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. به همین خاطر دولت باید شرایطی به وجود بیاورد تا پاک‌کننده‌ای برای این شایعه‌پراکنی‌ها و فضای مسموم داشته باشد تا جوانان ما کمتر در این مسیر قراربگیرند.کارشناس فوتبال ایران ‌در مورد این که چگونه می‌توان این تخریب‌ها را از فوتبال دور کرد تا کمتر شاهد تخریب مربیان وبازیکنان، تجمعات خیابانی یا رفتارهای زشت هواداران مقابل در باشگاه‌ها نباشیم، اظهار داشت: این اتفاقات برای دو باشگاه صاحب نام فوتبال کشورمان یعنی استقلال و پرسپولیس در سطح گسترده می‌افتد که باعث بروز مشکل و بی‌حرمتی‌ می‌شود. در مورد تیم‌های استان‌های دیگر هم به تناسب خودشان از این مسائل الگوبرداری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. این دو باشگاه بار فرهنگی را به دوش دارند. آنها می‌توانند درون خودشان کمیته‌هایی داشته باشند که به این مسائل مانند شایعه پراکنی ها یا تجمعاتی که از طریق فضای مجازی ایجاد می‌شود، رسیدگی کنند.ذوالفقارنسب با اشاره به تجمعات خیابانی هواداران تصریح کرد: از طریق خود باشگاه‌ها به وسیله افراد واجد شرایط باید جلوی این تجمعات یا اقدامات نه به صورت فیزیکی و درگیرانه بلکه محترمانه گرفته شود. شاید به عنوان مثال هسته مرکزی تجمعاتی که می‌بینیم مقابل مجلس انجام می‌شود، ۴ یا ۵ یا در نهایت ۱۰ نفره باشند اما وقتی جمع می‌شوند زیاد شده و حتی به هزار نفر هم برسند.وی افزود:‌ تعداد زیادی از این افراد شاید ناآگاه محض یا بیکار باشند، بی توجه باشند یا اصلاً طرفدار هیچ تیمی نباشند. بنابراین باشگاه‌ها باید برای مقابله با این مسائل حتی هزینه کنند تا اطلاعات سالم و واقعیات را به هوادارانشان برسانند اما آنها بی‌توجه هستند. به طوریکه می‌بینیم بعدا متوجه می‌شوند در مخالفت با باشگاه مقابل مجلس تجمع شده، بین آنها هم افراد سودجویی حاضر می‌شوند که برای هزار تومان بیشتر ممکن است کارهای عجیب و غریبی هم انجام بدهند.

باز هم مسی

چهارشنبه شب در دیداری معوقه از هفته نخست لیگ فوتبال باشگاه‌های اسپانیا، بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ از الچه پذیرایی کرد و با گل‌هایی که در نیمه دوم زده شد به پیروزی سه بر یک رسید.بازیکنان بارسلونا که پس از شکست سنگین چهار بر یک مقابل پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان با افت شدید روحی مواجه شده‌اند در نیمه نخست دیدار امشب نیز چندان با انگیزه نبودند، اما در نیمه دوم شرایط تغییر کرد. تیم تح هدایت «رونالدو کومان» چند روز قبل در دیدار خانگی برابر کادیز هم با تساوی یک بر یک متوقف شد.نیمه نخست این دیدار بدون گل همراه شد اما در آغاز نیمه دوم، پاس «برایت‌ویت» موجب شد تا «لیونل مسی» گلزنی کند.در دقیقه ۶۸ «فرانکی دی‌یونگ» با جا گذاشتن چند بازیکن الچه توپ را به مسی رساند و ستاره آرژانتینی با خونسردی هرچه تمام، گل دوم خود و بارسلونا را ثبت کرد.پنج دقیقه پس از آن، «یوردی آلبا» مدافع جناح چپ کاتالان‌ها حساب کار را سه بر صفر کرد.بارسلونا رده سومی با این پیروزی به امتیاز ۵۰ رسید تا امیدهایش برای رسیدن به قهرمانی لالیگا زنده بماند.هم اکنون اتلتیکومادرید با ۵۵ امتیاز صدرنشین لالیگا است و رئال مادرید با ۵۲ امتیاز در رتبه دوم قرار دارد.

تایسون با محمدعلی موافق است

 مایک تایسون همیشه از اسطوره‌های مشتزنی تجلیل کرده است. او در نوجوانی زندگی بزرگ‌ترین بوکسورهای دنیا را مطالعه کرده است.زمانی که او تصمیم گرفت با کاس دی‌آماتو، مربی‌اش زندگی کند، توانست به کتابخانه او دسترسی پیدا کند و درباره قهرمانان گذشته مطلب بخواند.البته محمدعلی کلی بوکسور محبوب تایسون بود و زمانی که تایسون در زندان نوجوانان حضور داشت، محمدعلی کلی از آنجا بازدید کرد.در ابتدا به افراد حاضر در آنجا فیلمی از علی نشان داده شد تا الهام‌بخششان باشد و سپس این بوکسور اسطوره‌ای وارد شد و خودش را معرفی کرد.تایسون و علی بعدتر که تایسون جایگاه بهترین مشتزن دنیا را گرفت، با هم دوست شدند اما علی بهترین مشتزن تاریخ را شوگر ری رابینسون می‌دانست.

رابینسون در سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۰ بارها قهرمانی کسب کرد. سبک مشتزنی زیبای او همچنان نقل محافل است. علی گفته بود: «این مرد بسیار زیبا کار می‌کرد. زمان‌بندی، سرعت، واکنش، ضرباهنگ، بدن، همه چیز او فوق‌العاده بود. من می‌گویم من بهترین ورزشکار سنگین‌وزن تاریخ هستم اما اگر تمامی وزن‌ها را در نظر بگیریم، رابینسون را باید بهترین ورزشکار سنگین‌وزن تاریخ دانست.» تایسون اخیراً در یک پادکست به این سؤال که آیا شده بازی‌های شوگر ری رابینسون را ببیند پاسخ داده: «گوش کن، شوگر ری رابینسون ۴۰ مبارزه داشت و هر ۴۰ تا را برد. بعد هم یک نبرد را باخت. او پس از آن باخت ۸۰ مبارزه دیگر را بدون شکست به پایان برد. رکورد او در نهایت به ۱۲۸ برد و یک باخت رسید.»

رابینسون در کل دوران ورزشی‌اش ۲۰۰ مبارزه انجام داد.

شب دوم فوتبال لیگ قهرمانان اروپا

تیم فوتبال تاتنهام انگلیس با برتری قاطع مقابل وولفسبرگر اتریش به‌راحتی راهی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا شد. چهارشنبه شب در آغاز دور برگشت مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ فوتبال اروپا، تاتنهام میزبان وولفسبرگر بود و صاحب برتری چهار بر صفر شد.دله علی»، «کارلوس وینیسیوس» ۲ مرتبه و «گرت بیل» برای تاتنهام موفق به گلزنی شدند.تیم تحت هدایت «خوزه مورینیو» که در بازی رفت هم به برتری چهار بر یک رسیده بود در مجموع با حساب هشت بر یک برنده شد و به‌ عنوان نخستین تیم به یک‌هشتم نهایی رسید.

توقف رئال و برد من سیتی

یک پنالتی بسیار سخت گیرانه موجب شد تا تیم آتلانتا که میزبان رئال مادرید بود هفتاد دقیقه ده نفره بازی را ادامه دهد. داور می توانست با ارائه  کارت زرد بازیکن تیم میزبان را جریمه کند و انتقادی هم بر وی وارد نبود. در نیمه دوم کاسیمرو بازیکن خشن رئال که یک کارت زرد داشت در محوطه جریمه حریف اقدام به تمارض کرد و مستحق دریافت کارت زرد دوم بود و دریافت کارت قرمز و اخراج بود. اما داور در حرکتی دوستانه با این بازیکن فقط به یک تذکر اکتفا کرد.در برگامو، آتالانتا از ایتالیا میزبان رئال‌مادرید اسپانیا پرافتخارترین تیم این مسابقات بود که این بازی با برتری یک بر صفر شاگردان «زین‌الدین زیدان» همراه شد.بازی در حالی آغاز شد که رئال چند بازیکن خود از جمله سرخیو راموس، کریم بنزما، دنی کارواخال، والورده، هازارد و کریم بنزما را در اختیار نداشت.در دقیقه ۱۸ «فرولر» مدافع آتالانتا با خطای خود مانع از ورود «مندی» به محوطه جریمه شد و داور با تصمیم سختگیرانه او را با کارت قرمز جریمه کرد تا میزبان خیلی زود ۱۰ نفره شود.حملات کهکشانی‌ها در دقیقه ۸۶ نتیجه داد و «مندی» با شوتی تماشایی از پشت محوطه جریمه دروازه آتالانتا را گشود.در دیگر دیدار، مونشن‌گلادباخ از آلمان میزبان منچسترسیتی انگلیس بود که در نهایت سیتی با ارائه نمایشی منطقی به برتری دو بر صفر رسید.ممنوعیت حضور انگلیسی‌ها در کشور آلمان به دلیل گسترش کرونای جهش یافته، این دیدار در شهر بوداپست پایتخت مجارستان برگزار شد.در دقیقه ۲۹ بازی مالکانه سیتی جواب داد و ارسال عالی «ژائو کانسلو» موجب شد تا «برناردو سیلوا» هافبک کوتاه قامت این تیم گلزنی کند.تیم تحت هدایت «پپ گواردیولا» که در اوج آمادگی است در نیمه دوم هم عملکرد خوبی داشت و در دقیقه ۶۵ با ضربه «گابریل ژسوس» به گل دوم رسید.

نتایج کامل دیدارهای دور رفت مرحله یک‌هشتم

لایپزیگ (آلمان) صفر – لیورپول (انگلیس) ۲

بارسلونا (اسپانیا) یک – پاری‌سن‌ژرمن (فرانسه) ۴

سه‌ویا (اسپانیا) ۲  –  دورتموند (آلمان) ۳

پورتو (پرتغال) ۲  –  یوونتوس (ایتالیا) یک

لاتزیو (ایتالیا) یک – بایرن‌مونیخ (آلمان) چهار

اتلتیکومادرید (اسپانیا) صفر – چلسی (انگلیس) یک

آتالانتا (ایتالیا) صفر –  رئال‌مادرید (اسپانیا) یک

گلادباخ (آلمان) صفر –  منچسترسیتی (انگلیس) ۲

https://akhbar-rooz.com/?p=105145 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x