سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

جان باختن یک معترض دیگر؛ ادامه بازداشت‌ها در خوزستان

همزمان با ادامه بازداشت شبانه و خانه به خانه فعالان مدنی و معترضان در شهرها و روستاهای خوزستان، سازمان حقوق بشر اهواز خبر داد که یکی از مجروحان اعتراضات سوسنگرد جان باخت.

سازمان حقوق بشر اهواز روز پنجشنبه هفتم مرداد گزارش داد که مهدى حبیب‌السارى، جوان ١٨ ساله‌اى که ۲۶ تیرماه در تجمعات اعتراضی در سوسنگرد با شلیک نیروهای امنیتی زخمی شده بود، شامگاه چهارشنبه جان باخت.

مهدى حبیب السارى، جوان ١٨ ساله اى که در تاریخ ١٧ جولاى در خفاجیه (سوسنگرد) از سوى نیروهاى امنیتی تیر خورد ، دیشب, ۲۸ جولای جان باخت.

با این حال، شمار دیگری از فعالان گفته‌اند شامگاه چهارشنبه در جریان تیراندازی بی‌هشدار نیروهای امنیتی در پردیس اهواز به یک خودرو، یک جوان به نام علی عباس الساری کشته شد، دوست او به نام مهدی حبیب الساری به شدت زخمی شد و سرنشین سوم به نام مصطفی الساری نیز بازداشت شده است.

پیش از این، نهادهای حقوق بشری هشدار داده بودند که مجروحان اعتراضات خوزستان از بیم بازداشت شدن به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند و جانشان در خطر است.

تاکنون اسامی حدود ۱۰ نفر از معترضان کشته شده در اعتراضات خوزستان منتشر شده است.

در حالی که بازداشت‌ها در روستاها و شهرهای مختلف همچنان ادامه دارد، یک نماینده مجلس گفت آمار دقیقی از کودکان بازداشت‌شده در اعتراضات در دست نیست.

شماری از وکلا و کارشناسان حقوقی این پرسش را مطرح کرده‌اند که اگر این افراد مرتکب جرم نشده‌اند، چرا بازداشت شده‌اند. بنابر قوانین جمهوری اسلامی نیز اعتراض مسالمت‌آمیز جرم محسوب نمی‌شود.

شمار دقیق بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر روشن نیست و خبرگزاری هرانا روز دوم مردادماه گزارش داد که اسامی و هویت ۱۰۲ نفر از آنها را شناسایی کرده است.

با وجود وعده مقام‌های جمهوری اسلامی مبنی بر آزادی بازداشت‌شدگان، در روزهای اخیر بازداشت‌های خانه به خانه فعالان مدنی و معترضان همچنان ادامه یافته است.

در همین حال فیلمی از حضور پرشمار ماموران امنیتی برای بازداشت منصور چعباوی، از ساکنان کوی علوی اهواز، در روز چهارشنبه منتشر شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=121168 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x