پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

جایزه حقوق بشر انجمن قضات آلمان به نسرین ستوده اهدا شد

انجمن قضات آلمان (DRB) با اهدای جایزه حقوق بشر خود از نسرین ستوده تقدیر کرد. روز چهارشنبه باربارا استوکینگر و یواخیم لوبلینگهاف، روسای DRB اظهار داشتند: “نسرین ستوده با تعهد شجاعانه و خستگی ناپذیر خود به حقوق بشر و حاکمیت قانون به سمبل جنبش حقوق مدنی ایران تبدیل شده است. این وکیل حقوق بشر در ایران در بازداشت و اعتصاب غذا به سر می برد. روسای انجمن قضات آلمان، آقایان استوکینگر و لوبلینگهاف، روز چهارشنبه اظهار نمودند، این جایزه می خواهد تعهد بسیار چشمگیر ستوده در ایران را ارج نهاده و در عین حال سرنوشت او را بیش از پیش در معرض توجه جهانی قرار دهد. ستوده در حال حاضر به گسترده ترین پشتیبانی ممکن بین المللی نیاز دارد.

نسرین ستوده با اعتصاب غذای خود به شرایط زندان در طی شیوع بیماری کرونا اعتراض دارد. جمهوری اسلامی تعداد زیادی از زندانیان در همه گیری کرونا آزاد کرد، اما ستوده و دیگر فعالان حقوق مدنی در پشت میله های زندان باقی ماندند، چیزی که مورد انتقاد انجمن قضات قرار گرفته است.

نسرین ستوده متولد سال ۱۹۶۳ میلادی نماینده زنان معترض به روسری اجباری در ایران بود. وی همچنین به عنوان وکیل روزنامه نگاران، مخالفین سیاسی و مدنی مانند شیرین عبادی ،برنده جایزه صلح نوبل، فعال بوده است. ستوده چندین بار به حبس محکوم و همچنین از کار نیز منع شده است. او در مدت بازداشت چندین بار دست به اعتصاب غذا زده است. در سال ۲۰۱۲ جایزه حقوق بشر ساخاروف پارلمان اروپا به نسرین ستوده اهدا شد.

جایزه انجمن قضات آلمان به شخصیت ها و نهادهایی از میان قضات، دادستان ها و وکلای حقوقی اعطا می شود که با به خطر انداختن حیات، سلامتی و آزادی شخصی و یا پذیرش ضررهای شخصی  خود را متعهد به حفظ و اجرای اصول حاکمیت قانون میدانند. این جایزه اولین بار در سال ۱۹۹۱ اهدا شد. آخرین بار با این جایزه وکیل حقوق بشر ویتنامی، نگوین ون دای در سال ۲۰۱۷ مورد تقدیر قرار گرفت.

https://akhbar-rooz.com/?p=45261 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x