جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جبهه ی ملی ایران: آقای اردوغان باید به دروغ گویی و جنایت کاری پایان دهد

درست در آستانه ی بیست و یکم آذرماه ۹۹ روز ملی آزادی آذربایجان و رهایی هم میهنان شریف و گران قدر و میهن دوست آذری از یوغ متجاوزان روسی که عیدی مبارک برای همه ی ملت ایران و باشندگان این کهن مرز و بوم است، دروغ گویی و تحریف آقای اردوغان ، فردی که در توهم احیای سلطنت شوونیستی و واپسگرای عثمانی است و کنش های متجاوزانه و مداخله هایش در منطقه در تضاد با عرف دیپلماتیک و تعدی به منافع ملی کشورهای منطقه است، پرسش برانگیز شد. هرچند سخنان ایشان آن قدر  بی بنیاد و عاری از حقیقت است، که در فضای سیاست منطقه هیچ جایگاهی نمی یابد. هذیان هایی از این دست شاید برای خوشایند گرگ های خاکستری مفید آید اما در حوزه ی پرافتخار تمدن ایرانی و خطه ی دانش خیز و فرهنگ ساز آذربایجان، مهد زردشت و سردار دلاور آتروپات، ستارخان و بابک و خیابانی، نظامی و خاقانی و قطران تا شهریار و یحیی ذکا و ظهیرنژاد ها و  باکری ها و بسیاری دیگر، و هزاران شهید ایثار گر آذری که در جریان جنگ عراق ، جان خود را در راه حفظ تمامیت ارضی ایران فدا کردند ، جایی نخواهد یافت. این کهن سرزمین پاره ی جدایی ناپذیر ایران با نام دوهزار و پانصد ساله اش، که نشانی از عثمان و عثمانی نبود، آتورپاتکان، حمله ی مغول و ایلغار عثمانیان و روس های تزاری و شوروی را از سر گذرانده و نقش فرهنگ سازش را برای سراسر ایران حفظ کرده است. مطلبی که نه فقط محققان برجسته ی ایرانی، بلکه سردنیس راس انگلیسی ، میلر ایران شناس روسی ، پروفسور مرکورات خاورشناس آلمانی ، ریچارد فرای ایران شناس آمریکایی و گریشمن همه بر صحت علمی آن مهر تایید نهاده اند . در متون کهن نیز چون فروردین یشت پاره ی ۱۰۲ نام آترپات بر زردشت که فرزند این خطه است اطلاق گردیده است. آقای اردوغان باید بداند عرصه ی ایران قره باغ نیست که با مداخله و حمایت از کشتار و جنگ بخواهد خود را مطرح سازد. زبان ترکی و فرهنگ آذری در تعامل با تمام مولفه های دیگر فرهنگ ایرانی شکوفا ساز جامعه ای متکثر است. نمونه ی آن اشعار زیبای استاد شهریار به ترکی نظیر شاهکاری چون حیدربابا است که در سراسر ایران این شعر یا موسیقی ها و ترانه های ترکی مورد اقبال همه ی باشندگان این مرز و بوم است .

ضروری است به کارگزاران حکومت جمهوری اسلامی نیز متذکر شویم ، فقط به توییتر و احضار سفیر بسنده نکنند و با این جسارت بزرگ برخورد دیپلماتیک قاطعی داشته باشند. و با اعتراض به این یاوه گویی ها در  رسانه های بین المللی و نزد افکار عمومی جهانیان ، رئیس جمهور متوهم ترکیه را بیش از پیش رسوا نمایند .  و نیز به حکمرانان جمهوری اسلامی  هشدار می دهیم که از تجاوز به حقوق و آزادی های اساسی و اولیه ملت ایران ، از جمله مردم غیور و میهن دوست آذربایجان دست بردارند تا زمینه برای تک وتاخت گروهی اندک از بیوطنان خائنی که ممکن است به یاوه گویی های امثال اردوغان اعتنا کنند فراهم نگردد . زیر پا نهادن حقوق ملت  و بر خورد خشونت آمیزبا مردم ، و سوء سیاست ها و سوء مدیریت ها و فساد های گسترده که زندگی را برای ملت ایران غیر قابل تحمل نموده  ، عوامل بستر ساز برای تحرکات تجزیه طلبانه است .

سخن را با کلامی از شاعر گران قدر آذری استاد شهریار به پایان می بریم .

تا باشد آذربایجان پیوند ایران است و بس
آزاد باش ای خطه ی آّباد آذربایجان

تهران – هیات رهبری اجرایی جبهه ی ملی ایران – ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۹

https://akhbar-rooz.com/?p=97154 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسد صادق
اسد صادق
3 سال قبل

کدام مادر آزربایجانی است که به فرزندش بایاتی آراز آراز آی آراز را نخوانده باشد ما سر سفره هایمان و جشن هایمان همیشه وصال شمال و جنوب آراز را آرزو میکنیم اینکه تازگی ندارد . مگر دولتمندان حاکم و تمامی شونیستها از این خواست و آرزوی ملت آزربایجان بی خبرند ؟ منتها دولت ایران اینبار بخاطرسرپوش گذاشتن به شکست سیاسی وافتزاح حمایت از ارمنسستان جانی و اشغالگر با بهانه قرار دادن خواندن شعر آراز توسط آقای اردوغان دارد اذهان عمومی را با حس وطن پرستی گول میزند و به شکست و بی آبرویی سیاسی خود سرپوش میگذارد

علی
علی
3 سال قبل

شما به جای این شعارهای پوپولیستی اگه ذره ای صداقت دارید نیروهاتون را بر علیه رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی بسیج کنید که جان و مال و ناموس ایرانیان را در عرض چهل و اندی سال به باد داده‌اند ! کدام قدرت اشغالگری می‌توانند چنین ضرباتی را که جمهوری نکبتان اسلامی بر پیکر پاک میهن و مردمش وارد کرده اند، بزند که حالا برای خوش رقصی برای جمهوری اسلامی چنان سینه چاک‌ می کنید! احساسات آذربایجانیان ایران نسبت به برادران آذری شمالیشان که به دست روسیه تزاری از ایران جدا شده است کاملأ منطقی و بجاست و همچنین حمایت ترکیه بدون در نظر گرفتن گرایشات اسلامی ارتجاعی اردوغان از مبارزات مردم آذربایجان ومواضع عدالتخواهانه برای بازپس گرفتن سرزمینهای اشغال شده شان از دست داشناکهای‌فاشیست ارمنی کاملأ مقبول است! حالا در این ۲۸ سالی که ارمنی ها نژادپرست منفور ۲۰ درصد از خاک آذربایجان را اشغال و یک میلیون نفر را آواره کرده بودند برای یکبار هم شده این به اصطلاح جبهه ملی از موضع انسانی از آذربایجانیان حمایت نمود؟ آیا تاکنون از حق آموزش زبان مادری آذری ها که از اصول اولیه حقوق بشری است حمایت قاطع کرده اید؟ تعارف را کنار بگذارید شما با این ایده های کور ناسیولیستیتان مدتهاست به زباله دان تاریخ روانه شده اید! از نام مقدس دکتر مصدق مرد قهرمان ایران با اصالت آذری سو استفاده نکنید!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x