شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

جدائی بخاطر یکصد میلیارد تومان؛ شهریار ایرانی سنگ هند را بر سینه زد

نازک بین: کرونا قهرمان قهرمانان در سال ۲۰۲۰، این همه کارشناس، متخصص، استاد ، محقق و تئوریسین در فوتبال تاکنون نتوانسته اند برای مقابله با ویروس کرونا، که هر گز نمیتوان به چشم و یا ذره بین معمولی آن را دید،ّ راه حلی پیدا کنند تا بتوانند مسیر مقصدشان را هموار کنند. با دبدبه و کبکبه تصمیمی را می گیرند و کلی برنامه ریزی و تبلیغات و هزینه و نیروی انسانی را برای رسیدن به هدف بسیج می کنند، اما ناگهان قهرمان این روزهای صحنه ها و عرصه ها یعنی کرونا، وارد نبرد تازه ای می شود و همه معادلات و تنظیمات را به هم میزند و آن را در آتشی که برپا کرده می سوزاند! در این باره و لی خوشبینانه رییس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) می‌گوید که وی اطمینان دارد تورنمنت به تعویق افتاده یورو ۲۰۲۰ باوجود موج جدید شیوع کرونا، سال آینده طبق برنامه برگزار خواهد شد هرچند ممکن است در صورت نیاز در کمتر از ۱۲ کشور، انجام شود. تورنمنت ۲۴ تیمی اروپا به دلیل پاندمی کووید-۱۹ یک سال به تعویق افتاد اما موج تازه همه‌گیری، ابهاماتی را در خصوص برگزاری این رویداد در بازه زمانی ژوئن تا جولای ۲۰۲۱ مطرح کرده است. الکساندر چفرین» در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی اسپانیایی مووی استار گفت: ما همیشه به شرایط توجه داریم اما کاملا مطمئن هستیم که یورو برگزار خواهد شد. برنامه این است که یورو را همانطور که باید برگزار کنیم. وی ادامه داد: اما باید بگویم که به جای ۱۲ کشور میزبان، می‌توانیم تورنمنت را در ۱۱، هشت، پنج و یا حتی یک کشور برگزار کنیم. وی در ادامه اضافه کرد که حالا خیلی زود است که بگوییم بازی‌ها بدون تماشگر، در ورزشگاه مملو از تماشاگر و یا با گنجایش معدود انجام می‌شود. چفرین همچنین تاکید کرد که ایده برگزاری و اتمام لیگ قهرمانان با فرمت «فینال چهار» یک هفته‌ای، مورد علاقه وی بوده و این موضوع در چرخه بعدی این تورنمنت که از فصل ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵ آغاز می شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. تورنمنت فصل گذشته با برگزاری «فینال هشت» و با انجام دیدارهای مرحله یک چهارم به بعد به طور تک بازی و در بازه دوهفته‌ای به اتمام رسید. این طرح در ابتدا پاسخی مقطعی به پاندمی کووید-۱۹ بود.

جدائی برای یکصد میلیارد تومان

بشار رسن، بازیکن با تکنیک،با اخلاق و بدون حاشیه ی تیم پرسپولیس و تیم ملی عراق که به واقع استحقاق کسب بهترین بازیکن سال آسیا را دارد، با انتشار ویدئویی از خود در فضای مجازی از هواداران پرسپولیس خواست مانع رفتن او نشوند. هافبک تیم ملی عراق در بخشی از صحبت‌های خود به مرور خاطرات سه سال گذشته پرداخت و گفت: چهار مدیرعامل در پرسپولیس آمد و رفت اما من نرفتم. هروقت گفتند پول نداریم قبول کردم و حرفی نزدم. رسن افزود: حالا شرایط کاملاً فرق دارد. باشگاه حق دارد ولی من می‌خواهم به دلایل شخصی و خانوادگی بروم. من با پرسپولیس به بهترین‌ها رسیدم و هرگز لطف هوادارانش را فراموش نمی‌کنم اما دیگر باید بروم. هافبک تیم ملی عراق تصریح کرد: از هواداران پرسپولیس خواهش می‌کنم من را بفهمند. فکر نمی‌کنم تیمی مثل پرسپولیس پیدا کنم اما دیگر هوادار این تیم هستم و باید بروم. بهترین‌ها را برای پرسپولیس آرزو می‌کنم. بشار رسن،از تیم القطر پیشنهاد ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری (امروز معادل یکصد میلیارد تومان) به مدت یک فصل دارد که این رقم ذهن و تمرکز او را بهم ریخته و این بازیکن را علاقه‌مند به پیوستن به این باشگاه قطری کرده است.

نکته اینجاست که مذاکرات با بشار رسن، در زمان حضور او در قطر و بدون حضور مدیر برنامه‌های ایرانی‌اش انجام شده و این رقم مقابل بشار رسن قرار داده شده تا این هافبک عراقی به دنبال فسخ قرارداد با پرسپولیس و حضور در فوتبال قطر باشد. موضوعی که به هیچ وجه مورد موافقت مهدی رسول‌پناه، یحیی گل‌محمدی، افشین پیروانی و … قرار نگرفته تا کشمکش بین طرفین ادامه داشته باشد. بشار که شب گذشته در یک گفت‌و‌گوی اینستاگرامی به تمایلش برای جدایی صحبت کرد، عقیده دارد با توجه به اینکه ممکن است دوباره و به زودی این فرصت مالی برایش پیدا نشود، مصر به جدایی است ولی هیچ راهی جز توافق با پرسپولیس ندارد و تنها در صورت موافقت باشگاه است که می‌تواند از جمع سرخ‌پوشان جدا شود و آینده فوتبال خود را در قطر دنبال کند. رسن که در دوره حضورش در پرسپولیس بارها فرصت فسخ و جدایی را داشته، انتظار دارد با توجه به اینکه در آن زمان اقدام به این کار نکرده، باشگاه پرسپولیس نیز نسبت به رفتن او نرمش داشته باشد ولی شرایط خاص سرخ پوشان و حضور آنها در فینال لیگ قهرمانان و همچنین اهمیت حضور تمام مهره‌ها در دیدار پایانی آسیا، جدایی او را غیر ممکن می کند. بنابر این، به نظر می‌رسد با وجود تمایل جدی بشار رسن، باید پرونده جدایی او را بست؛ مگر اینکه این اتفاق پس از بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا یا در نیم‌فصل رخ بدهد.

آشفتگی در فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، تغییر دوباره مدیر موقت، طی دو روز

در شرایطی که همگان آماده درگیری دو گروه بر سر برگزاری یا عدم برگزاری مجمع فوق‌العاده بودند، اینتارات یودبانگتوی با استعفای خود این ماجرای جنجالی را وارد مرحله دیگری کرد. یودبانگتوی که با کمتر از ۴۸ ساعت ریاست احتمالا در این زمینه تاریخ‌سازی کرده است در حالی از سمت ریاست موقت کناره‌گیری کرد،زیرا که خود یکی از متهمان پرونده فساد گسترده در فدراسیون جهانی وزنه‌برداری است در گزارش بازرس مک‌لارن ،از وی به عنوان کسی یاد شده که وظیفه پرداخت رشوه در زمان انتخابات را بر عهده داشته است!به گزارش سایت اینساید ده گیمز، پنج‌شنبه با کنار رفتن این ژنرال تایلندی، مایک ایرانی از بریتانیا موقتا ریاست IWF را تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی بر عهده خواهد داشت، دکتر مایکل شهریار ایرانی بر خلاف نام خانوادگی خود متولد بمبئی در کشور هندوستان است، وی سال‌ها در بریتانیا زندگی کرده و نماینده این کشور در هیات اجرایی فدراسیون جهانی است. با انتصاب مایک ایرانی در این سمت، فدراسیون جهانی وزنه برداری از صبح روز سه‌شنبه ۲۲ مهر تا شب پنج‌شنبه ۲۴ مهر سه رئیس مختلف را تجربه کرده است! دکتر ایرانی با عضویت در کمیسیون پزشکی از سال ۱۹۹۲ وارد ساختار IWF شده و پس از حدود ۲۰ سال حضور در این کمیته به عضویت هیات اجرایی این فدراسیون در آمده و از سال ۲۰۱۳ در این سمت حضور دارد. از دکتر ایرانی ،در گزارش مک لارن در مورد پرونده فساد این فدراسیون جهانی نامی برده نشده است.

بحران فدراسیون جهانی وزنه برداری به قاره اروپا نیز سرایت کرد .به گزارش ایسنا و به نقل از Inside the games، آنتونی اورسو رییس کنفدراسیون وزنه برداری قاره اروپا و یکی از شاخص ترین چهر ه های  مبارزه با فساد در فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) نسبت به تصمیمات هیات اجرایی فدراسیون جهانی واکنش نشان داد و از هیات اجرایی استعفا داد.
در چند روز گذشته فدراسیون جهانی وزنه برداری سه رییس موقت عوض کرد که این مسئله حتی مورد انتقاد کمیته بین المللی المپیک قرار گرفت و در نهایت مایکل ایرانی که یک پزشک بریتانیایی است به عنوان رییس موقت منصوب شد.
اورسو در نامه خود به اعضای هیات اجرایی عنوان کرد: تصمیم استعفایم به این دلیل است که من دیگر خط فکری این هیات اجرایی را ندارم و از نظرم این خط فکری دیوانه و مخرب برای آینده دنیای وزنه برداری است. به عنوان رییس کنفدراسیون اروپا، کنفدراسیون را تا انتخابات بعدی که اوایل آوریل ۲۰۲۱ است رهبری می کنم.

تمامی نیازهای اولیه همچون آب، غذا و برق مردم را تامین کنیم

فوق ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا بخشی از شهرت فراگیر خود را مدیون گل‌های بیشماری است که به ثمر می‌رساند اما در سال‌های پایانی فوتبال خود بیشتر مشتاق است تا به به بازیکنی در خدمت تیم بدل شود. «لیونل مسی» می‌گوید که وی در حال حاضر و در برهه کنونی فوتبالش «کمتر به گل زدن» فکر می‌کند.مرد آرژانتینی ۳۳ ساله با ۶۳۵ گل در ۷۳۴ بازی، برترین گلزن تاریخ آبی اناری‌ها بوده  و این در حالی است که وی در دوران ۱۶ ساله حضور در نیوکمپ، ۲۵۶ پاس گل نیز به نام خود ثبت کرده است.

مسی در فصول اخیر به شکلی فزآینده در فراهم کردن پاس گل برای هم تیمی‌هایش مثمرثمر بود و فصل گذشته نیز رکودر بیشترین پاس گل را در یک فصل از لالیگا شکست  و ۲۱ پاس گل برای آبی اناری‌ها فراهم کرد.وی در گفت‌وگو با نشریه گارگانتا پودروسا گفت: حالا دیگر چندان به گل زدن فکر نمی‌کنم و سعی می‌کنم تا جایی که می توانم در خدمت تیم باشم.مسی همچنین با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی که در کشورش آرژانتین برای مقابله با آثار ویرانگر ناشی از پاندمی کرونا، در حال انجام است، اظهار داشت: در این پاندمی باید تمامی نیازهای اولیه همچون آب، غذا و برق را تامین کنیم.مسی اوایل سال جاری در راستای کمک به مقابله با کرونا، در مجموع حدود یک میلیون یورو کمک کرد که مابین بیمارستان بارسلونا و تاسیسات پزشکی زادگاهش تقسیم شد.وی افزود: باعث افتخارم است که می‌بینم مردم آرژانتین اینطور در فعالیت‌های اجتماعی سهیم می‌شوند؛ به ویژه در چنین شرایط سختی که با آن  دست و پنجه نرم می‌کنیم. نابرابری بزرگ‌ترین مشکل جامعه ما است و برای حل آن باید به یکدیگر کمک کنیم.

ویروس ساخته آزمایشگاه است

ماتیا پرین که سابقه دو بازی ملی برای تیم ملی ایتالیا را دارد، در مصاحبه با رپوبلیکا در خصوص شیوع ویروس کرونا گفت:من معتقدم ویروس کرونا در آزمایشگاه ساخته شده و ماجرای انتقال آن از حیوان به انسان دروغ است. کسانی که این ویروس را ساخته اند انسان های بی وجدانی هستند. ترس؟ ورزشکاران همیشه بدن آماده ای دارند و کار آن ها با بدن شان است اما اگر مصدومیتی در کار باشد، شدت بیماری متفاوت می شود. ویروس کرونا با هر بیماری دیگری فرق دارد و مثل یک دشمن ناشناخته است. 

محرومیت قهرمان ژاپن با ۴ طلای جهانی به دلیل خیانت به همسر!

فدراسیون شنای ژاپن یک ورزشکار این کشور را به دلیل زیرپا گذاشتن مسائل اخلاقی با محرومیت روبرو کرد. به نقل از سایت واشنگتن پست، فدراسیون شنای ژاپن پس از انتشار یک مطلب از سوی یک مجله زرد در این کشور مبنی بر اینکه دایا ستو  یکی از برترین شناگران ژاپنی با یک زن دیگر رابطه دارد، این ورزشکار را با محرومیت روبرو کرد.ستو که در المپیک ۲۰۱۶ ریو در ماده ۴۰۰ متر انفرادی مدال برنز گرفت و قهرمان کنونی جهان در این ماده و ۲۰۰ متر است، پدر دو فرزند بوده و بعد از منتشر شدن عکس های خود با یک زن دیگر چند بار عذرخواهی کرده است.او در بیانیه عذرخواهی خود گفت: می خواهم صادقانه توجه کامل خود را به شنا نشان دهم تا بتوانم اعتماد خانواده ام را که با رفتار غیرمسئولانه خود به شدت صدمه دیده را بار دیگر جلب کنم و مورد قبول خانواده و همچنین همه شما به عنوان شناگر قرار بگیرم. ورزشکاران ژاپنی موظف به رفتارهای مثال زدنی هستند و با هرگونه انحراف برخورد می شود.

امید بزرگ ژاپنی ها برای کسب مدال المپیک پس از عذرخواهی رسمی از رفتار خود، هنوز هم می تواند در المپیک توکیو شرکت کند ولی فعلا حق تمرین نیز نخواهد داشت و به همین خاطر تمامی قراردادهای اسپانسری او با کمیته المپیک ژاپن لغو و از کاپیتانی تیم شنای کشورش نیز کنار گذاشته شده است.

می توانم پرواز کنم

ژروم بواتنگ، بازیکن تیم بایر مونیخ با انتشار این تصویر نوشت: I believe I can fly

آهنگ R Kelly“من باور دارم که می توانم پرواز کنم” آهنگی است که توسط خواننده ، ترانه سرا ، تهیه کننده ضبط و بسکتبالیست نیمه حرفه ای سابق آمریکائی  R. Kelly ،ساخته و اجرا شده است. در ابتدا در تاریخ ۲۶ نوامبر ۱۹۹۶ منتشر شد و بعدها در آلبوم R در سال ۱۹۹۸ قرار گرفت. این آهنگ موسیقی متن فیلم- هرج و مرج فضائی -بود که یکی از پرفروش ترین فیلمهای سینمائی سه دهه اخیر است:

من معتقدم که می توانم پرواز کنم
من معتقدم می توانم آسمان را لمس کنم
هر شب و روز به آن فکر می کنم
بالهایم را باز کن و پرواز کن
من اعتقاد دارم که می توانم اوج بگیرم
می بینم که از آن در باز باز می دوم
من معتقدم که می توانم پرواز کنم
من معتقدم که می توانم پرواز کنم

وو … من می توانم پرواز کنم
هومم … پرواز ، پرواز ، پرواز

پاسخ جنجالی مورینیو در واکنش به نبودن نامش در کتاب ونگر

ژوزه مورینیو می‌گوید آرسن ونگر در کتاب زندگی نامه خود نامی از او نبرده است زیرا ونگر هرگز نتوانسته او را شکست دهد.آرسن ونگر سرمربی سابق آرسنال در هفته گذشته کتاب زندگی نامه جدید خود را به نام «زندگی من قرمز و سفید» منتشر کرده که در این میان اشاره نشدن نامی از مورینیو در این کتاب مورد توجه رسانه‌ها واقع شده است.در این رابطه مورینیو ، سرمربی تاتنهام در پاسخ به سوالی درباره عدم حضور او در این کتاب گفت: ونگر هیچ وقت مرا شکست نداده است. وقتی که شما ۱۲ یا ۱۴ بازی انجام می‌دهید و حتی در یک مسابقه پیروز نمی‌شوید، خب نباید در این باره فصلی را در نظر بگیرید و درباره آن صحبت کنید. کتاب زندگی نامه باید باعث خوشحالی و افتخار شما باشد، پس از طبیعی است که نام من در آن نباشد و من این موضوع را کاملا درک می‌کنم.

https://akhbar-rooz.com/?p=50767 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x