جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در ایران

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت از ابتلای ۵۹۳ نفر به کرونا خبر داده و گفت: در این میان ۱۲۳ نفر تا امروز بهبود یافته‌اند. وی گفت: از ظهر روز گذشته تا پیش از ظهر امروز ۲۰۵ نفر مورد ابتلای جدید داشته ایم و تعداد تلفات به ۴۳ مورد رسیده است
کرونا

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت از ابتلای ۵۹۳ نفر به کرونا خبر داده و گفت: در این میان ۱۲۳ نفر تا امروز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت درخصوص تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا گفت: از ظهر روز گذشته تا پیش از ظهر امروز ۲۰۵ نفر مورد ابتلای جدید داشته ایم.

جهانپور گفت: از این تعداد ۵۲ نفر در تهران، ۲۱ نفر در قم، ۱۷ نفر در گیلان، ۲۲ نفر در گلستان، اصفهان ۱۲ نفر، مرکزی ۱۸ نفر، مازندران ۱۲ مورد، خراسان جنوبی یک مورد، ایلام یک مورد، استان فارس هشت مورد، کردستان ۵ مورد، قزوین ۶ مورد، خوزستان ۴ مورد، یزد ۴ مورد بوده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: از این تعداد ۲۰۵ نفره ۹ نفر فوت کرده اند که تعداد کل مبتلایان ۵۹۳ نفر شده و تعداد بهبود یافته ها ۱۲۳ نفر است و متاسفانه ۴۳ مورد هم فوت کرده اند.

وی ادامه داد: تعداد افراد مشکوک بیشتر از تعداد مبتلایان واقعی است و شاید از تعداد افراد مشکوک تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد به کرونا مبتلا شده باشند.

از ۱۰۰ نماینده مجلس، ۵ نفر آلوده به کرونا شده اند

اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ایران روز شنبه در گفتگو با خبرگزاری ایسنا اعلام کرد تاکنون ۱۰۰ نماینده تست کرونا داده‌اند که پاسخ ۵ نفر آنها مثبت اعلام شده است. عباسی همچنین اضافه کرد دیگر نمایندگان مجلس هم یا در شهرهای خود و یا در تهران تست کرونا خواهند داد.

او همچنین تاکید کرد جلسات مجلس تا روز دوشنبه تعطیل و ادامه جلسات هم به تصمیم هیئت رئیسه موکول شده است. عباسی در خصوص چگونگی تصمیم مجلس درباره برگزاری دوباره جلسات مجلس گفت: «پس از گفتگو با آقای نمکی، وزیر بهداشت مقرر شد آقایان پزشکیان، قاضی‌زاده و رنجبرزاده در ستاد مقابله با کرونا حضور داشته باشند در خصوص کم و کیف وضعیت نمایندگان در سراسر کشور و به تبع آن چگونگی تداوم جلسات مجلس گزارشی را به هیات رییسه ارائه کنند.»

پیش از این ابتلای چندین نماینده مجلس از جمله محمود صادقی و مجتبی ذوالنور به ویروس اعلام شده بود.

کاهش ساعت کاری ادارات

مقامات ایران در آخرین اقدامات و تصمیم گیری‌های خود برای مقابله با ویروس کرونا، ساعات کار اداری تا اطلاع ثانوی دو ساعت کاستند.

کیانوش جهانپور، رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت ایران در این خصوص اعلام کرد این تصمیم با نظر ستاد استانی مقابله با کرونا گرفته شده است. همچنین وزیر بهداشت ایران روز شنبه از روند صعودی شیوع ویروس کرونا در هفته پیش رو و تعطیلی سه روزه مدارس خبر داد.

نمونه‌های جدید کرونا در خوزستان

۷۹ مورد جدید مشکوک به ویروس کرونا در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان به ثبت رسیده است. شکرالله سلمان زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا با تایید این موضوع افزود: «در میان این افراد جواب سه مورد مثبت اعلام شده و منتظر جواب نهایی دیگر افراد از سوی آزمایشگاه انیستیتو پاستور در تهران هستیم.» پیش‌تر ۶ مورد ابتلا به کرونا در استان خوزستان به تایید مقامات ایران رسیده بود.

درخواست از مردم برای خارج نشدن از خانه

دکتر علی ابرازه قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به افزایش تعداد افراد مبتلا به کرونا از مردم خواست تا حد امکان از منازل خود خارج نشوند. آقای ابرازه در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، با اشاره به اینکه تا صبح روز شنبه ۸ اسفند ماه ۶۵۲ نفر در چهار بیمارستان شهر قم بستری شده‌اند افزود: «متاسفانه مردم هنوز موضوع را جدی نمی‌گیرند و ما هرچه از آنها می‌خواهیم از منازل خود خارج نشوند باز هم خیابان‌ها پر است از افراد مختلف. ما هرچه تخت اضافه می‌کنیم و دارو و وسایل حفاظتی توزیع کنیم باز هم با کمبود مواجه هستیم و تنها راه موجود عمل به پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی و قرنطینه خانگی است.»

طبق اعلام رسمی مقامات ایران تا ظهر روز جمعه ۸۸ نفر در استان قم به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=21493 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیا
کیا
4 سال قبل

کرونا ، دشمن یا دوست!
حکومت روحانیان شیعه در تبلیغات و سو استفاده رقیب ندارد!
کرونا دشمن است چرا تجمعات مذهبی را مختل می کند،دست امامزاده های شفا بخش را رو می کند،مدارس را تعطیل می کند،به بودجه و سازماندهی بالایی احتیاج دارد، ونفرت مردم به حاکمیت ناتوان را می افزاید، کشور را تعطیل می کند.
کرونا دوست است.
مخالفان را میتوان با مهندسی از بین برد ،زندانیان سیاسی را راحت میتوان با آن درگیر کرد.
جلوی تجمعات اعتراضی را بحق گرفت،با آمارگیری های در بر هم مردم را ترساند و کنترول کرد،کشور وشهر هارا نظامی کرد.
حال باید دید کدام کفه برتری می یابد.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x