جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جریمه سنگین استقلال طلبان؛ قهرمانی بایر مونیخ؛ نادال و اوساکا

نازک بین: تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر طومار درخواست لغو بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو را امضا کردند. به نقل از تایمز، مردم ژاپن ترجیح می دهند المپیک لغو شود و به همین خاطر دادخواستی را امضا کردند تا به کمک آن بتوانند جلوی برگزاری بازیهای المپیک را بگیرند.این دادخواست که توسط کنجی اوتسنومیا سازماندهی شده و در ۲۴ ساعت اول حدود ۵۰ هزار امضا را به ثبت رسانده است، خطاب به رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) ، توماس باخ است که قصد دارد این ماه به ژاپن سفر کند.اوتسونومیا به دلیل شیوع ویروس کرونا در چندین شهر ژاپن از جمله توکیو، خواستار لغو این بازیها شده است.با این حال توماس باخ، یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن و کمیته برگزاری بازیها اصرار دارند که بازی ها برگزار شود و تصمیم گرفته شده است تا هیچ هواداری خارج از ژاپن برای المپیک وارد این کشور نشود.بین ۷۰ تا ۸۰ درصد ژاپنی های گفته اند که ترجیح می دهند بازی های المپیک لغو شود و یا به تعویق بیفتد و انتظار می رود در سفر باخ نیز در این زمینه اعتراضاتی صورت گیرد.طبق آمار رسمی، ژاپن ۱۵.۴ میلیارد دلار برای سازماندهی این بازیها هزینه کرده است.بازی‌هایی که قرار بود سال گذشته برگزار شود اما به دلیل بیماری همه گیر موکول شدند. ۷۳ درصد درآمد IOC از فروش حق تلویزیونی بازی ها حاصل می شود، بنابراین بعید به نظر می رسد که باخ عقب نشینی کند.فقط دو درصد از مردم ژاپن واکسن COVID-۱۹ را دریافت کرده اند اما برگزارکنندگان اطمینان می دهند که این بازی ها “ایمن” خواهد بود و آنها قصد دارند از حدود ۱۰ هزار خدمه و پرستار بهداشتی در این رویداد استفاده کنند.در  حال حاضر مشعل المپیک به سفر خود در  ژاپن ادامه می دهد.

فینال لیگ قهرمانان از زوایایی متفاوت

گلی که میسون مانت را به دومین گلزن جوان انگیسی مرحله نیمه‌نهایی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل کرد، رقم‌زننده سومین فینال تمام انگلیسی و هشتمین فینال تک ملیتی جام باشگاه‌ها و لیگ قهرمانان اروپا بود اما منچسترسیتی، رقیب چلسی در بازی نهایی رکوردهایی فراتر از دستاورد شخصی یک باشگاه پیش‌رو دارد.در واقع اگر فینال شنبه ۸ خردادماه در استانبول با برتری منچسترسیتی به پایان برسد، شهر صنعتی انگلیسی سرانجام به دستاورد ۵۷ سال قبل شهر میلان می‌رسد. اینتر رؤیایی هررا با قهرمانی در فصل ۱۹۶۴-۱۹۶۳جام باشگاه‌های اروپا، میلان را به اولین و تنها شهر دارای ۲ تیم قهرمان در معتبرترین جام باشگاهی اروپا تبدیل کرد؛ آن هم یک فصل پس از اولین قهرمانی همشهری در این جام. نرآتزوری فصل بعد از نخستین قهرمانی، دستاوردش را تکرار کرد تا شهر میلان با ۲ تیم در ۳ فصل متوالی آقای فوتبال اروپا شود. از آن زمان تا همین امروز یعنی در عرض ۷۵ سال چنین اتفاقی تکرار نشده و منچسترسیتی فرصت دارد تا ضمن کسب اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان، پس از منچستریونایتد دارای ۳ قهرمانی، شهرش را صاحب ۲ تیم قهرمان در این جام کند!

از زمان قهرمانی اینتر تا امروز، تیم‌های زیادی فرصت داشتند دستاورد شهر میلان را تکرار کنند و شاید هیچ شهری به اندازه مادرید به چنین کاری نزدیک نشد. ۲ فینال از ۳ فینال تمام اسپانیایی تاریخ لیگ قهرمانان بین رئال و اتلتیکو برگزار شده و اگر ضربه سر راموس در دقیقه سوم وقت‌های تلف شده فینال فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ درون دروازه اتلتی قرار نمی‌گرفت، الان مادرید با رئال و اتلتیکو، صاحب ۲ تیم قهرمان بود. اتلتیکو یک بار قبل از این فینال و یک بار هم ۲ سال بعد در رقابتی مشابه فرصت قهرمانی داشت اما قدر موقعیتش را ندانست.بندر لیورپول از زمان تغییر شکل برگزاری رقابت‌ها و نامیده شدن این جام به نام لیگ قهرمانان، فقط قرمزها را در قامت مدعی قهرمانی دید و اورتون، دیگر تیم بندر فقط یک بار در پایان فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴ جواز صعود به لیگ قهرمانان را به دست آورد. در همان فصلی که لیورپول با رقم زدن معجزه استانبول قهرمان اروپا شد، اورتون به خاطر قهرمانی رقیب و در حالی که آنفیلدی‌ها فقط به خاطر قانون حضور خودکار قهرمان در فصل قبل می‌توانستند به عنوان تیم خارج از دایره سهمیه لیگ برتر در فصل بعد این جام هم حضور یابند در مرحله پیش‌مقدماتی شرکت کرد و در کمال تعجب با شکست در ۲ رقابت رفت و برگشت به مرحله گروهی نرسید. در سوی مقابل، لیورپول از پایین‌ترین مرحله پیش‌مقدماتی شروع کرد و در نهایت تا یک‎‌هشتم‌نهایی هم پیش رفت.مونیخ هم سرنوشتی مشابه بندر لیورپول داشت. مونیخ ۱۸۶۰ به عنوان تیم دوم شهر تنها یک بار در فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ در دوران مربیگری ورنت لورانت و درخشش ینس یرمیس در خط میانی جواز حضور در لیگ قهرمانان را به دست آورد اما درست مثل اورتون با شکست در دور سوم مقدماتی از رسیدن به مرحله گروهی بازماند.

شهر لندن به عنوان پایتخت انگلیس هم ماجرای جالبی دارد. این کلانشهر تا سال ۲۰۰۶ حتی یک بار هم نماینده‌ای در فینال لیگ قهرمانان نداشت اما آرسنال این طلسم را شکست؛ هر چند در بازی نهایی به بارسلونا باخت.۲سال بعد چلسی در فینالی تمام انگلیسی مقابل منچستریونایتد، باز هم باعث دست خالی ماندن لندن شد اما سال ۲۰۱۲ جبران کرد و سرانجام پنالتی دروگبا مقابل بایرن میزبان، تیم آبی‌پوش را به اولین و تنها لندنی قهرمان اروپا تبدیل کرد. از اینجا به بعد اوضاع فوتبالی لندن در لیگ قهرمانان بهتر شد. تاتنهام پوچتینو در صورت برتری مقابل لیورپول در فینال تمام انگلیسی سال ۲۰۱۹، لندن را به عنوان دومین شهر دارای ۲ تیم قهرمانی در این جام معرفی می‌کرد اما تیم آماده کلوپ جام را ربود. 

هر ۲ فینال ۲ فصل قبل فوتبال باشگاهی اروپا تمام انگلیسی و یکی از آنها (لیگ اروپا) تمام لندنی بود. امسال فینال لیگ قهرمانان و بازی نهایی لیگ اروپا (البته در صورت برتری آرسنال مقابل ویارئال) حداقل یک نماینده از لندن دارد و از این موضوع جالب‌تر، اگر منچستریونایتد برتری ۲ – ۶ بازی رفت مقابل رم را در پایتخت ایتالیا حفظ کند، برای اولین بار در تاریخ ۲ تیم شهر منچستر توأمان به فینال ۲ جام اروپایی یک فصل می‌رسند.

منبع-سایت ۳۶۰ 

نادال و اوساکا برترین ورزشکاران سال ۲۰۲۱

رافائل نادال و نائومی اوساکا به ترتیب به عنوان برترین ورزشکار مرد و زن سال انتخاب شدند. به نقل از خبرگزاری رویترز، رافائل نادال از اسپانیا روز پنجشنبه به عنوان برترین ورزشکار سال جهان در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد. نادال سال قبل به بیستمین گرنداسلم خود رسید و با رکورد راجر فدرر سوئیسی برابری کرد. همچنین  نائومی اوساکا قهرمان تنیس آزاد آمریکا نیز عنوان برترین ورزشکار زن سال را به خود اختصاص داد.نادال ۳۴ ساله گفت: “بقیه ورزشکاران احتمالاً لیاقت این عنوان را داشتند اما این سال برای من سال خیلی خوبی بود و نمی توانم بیش از این خوشحال باشم. برنده شدن در مسابقات تنیس آزاد فرانسه و برابری با ۲۰ گرند اسلم راجر فدرر لحظه ای فراموش نشدنی برای من بوده است. فدرر دوست بزرگ و رقیب من در این سال‌ها بوده است.”اوساکا، یکی از رهبران جنبش “زندگی سیاه‌پوستان مهم است” با استفاده از ماسکی سیاه که روی آن نام برونا تیلور نوشته شده بود نسبت به نژاد پرستی و رفتار خشونت آمیز پلیس با رنگین پوستان اعتراض کرد. این اقدام تنیسور ژاپنی در انتخابش به عنوان ورزشکار زن سال بی تاثیر نبود.

لیست برندگان جایزه ورزشکار سال:

برترین ورزشکار  مرد سال: رافائل نادال 

برترین ورزشکار زن سال: نائومی اوساکا

تیم برتر سال: بایرن مونیخ

جایزه الهام بخش ورزشی: محمد صلاح 

مربی اخراجی‌، امید توپچی‌ها را بر باد داد

 دو سال پیش بود که آرسنال، اونای امری را اخراج کرد چون می‌ترسید که با این مرد اسپانیایی به قهقرا برود. حالا همین داستان رقم خورده و امری، توپچی‌ها را به قهقهرا فرستاد.ویارئال با مربیگری امری با متوقف کردن آرسنال با یک تساوی بدون گل، بعد از پیروزی ۲ بر یک بازی رفت در اسپانیا، مزد بازی سازمان‌یافته‌تر، هدفمندتر و کارآمدترش را گرفت و به فینال لیگ اروپا صعود کرد.وقتی سوت پایان بازی برگشت به صدا درآمد تا نیمکت‌نشین‌ها و اعضای کادر فنی ویارئال به زمین بازی هجوم ببرند و جشن صعود را با بازیکنان داخل میدان برگزار کنند، امری مشت‌‌های گره کرده‌اش را به آسمان برد و در جهتی متفاوت از دیگر اعضای تیمش قدم برداشت تا به سمت همتا و هموطنش در آرسنال یعنی میکل آرتتا برود و با او دست بدهد.

او شاید هرگز به این موضوع به صورت علنی اعتراف نکند اما پیروزی مقابل آرسنال اگر شیرین‌ترین برد تمام دوران مربیگری او نباشد بدون شک یکی از شیرین‌ترین آنهاست چون از ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ که از کادر فنی همین آرسنال کنار گذاشته شد، خیلی‌ها به توانایی‌هایش شک کردند. حتی برخی منابع نزدیک به آرسنال به شبکه ESPN‌ گفتند که امری پس از اخراجش از جمع توپچی‌ها سوژه تمسخر بازیکنان آرسنال شده بود.آرسنال بعد از دو دهه حضور مداوم در لیگ قهرمانان، در سال‌های آخر حضور آرسن ونگر و پس از او اونای امری به حضور مداوم در لیگ اروپا عادت کرد اما هم در این تورنمنت ناکامی‌های زیادی را تجربه کرد و هم باختش به ویارئال یک ناکامی نابود کننده جدید است. با توجه به جایگاه تیم در جدول لیگ برتر که آن را از کسب سهمیه رقابت‌های اروپایی فصل آینده باز می‌دارد، تنها امید توپچی‌ها برای کسب این سهمیه، قهرمانی در لیگ اروپا بود که پاداشش حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده می‌شد اما باخت به زیردریایی‌های زرد، این راه را هم به روی تیم لندنی بست و فصل بعد آنها برای اولین بار از سال ۱۹۹۶ در هیچ تورنمنت اروپایی حضور نخواهند داشت. در حالی که ۲۰ روز پیش آنها در آستانه حضور در سوپرلیگ اروپابه عنوان یکی از ابرقدرت‌های فوتبال قاره سبز قرار داشتند، حالا اصلاً در اروپا نیستند.

آرسنال جداً به یک خانه‌تکانی بزرگ نیاز دارد. هواداران خشمگین‌تر از این نمی‌توانند به سیاست‌های مالکان باشگاه معترض باشند و با اینکه مالک آمریکایی باشگاه استن کروئنکه وعده داده بود تابستان امسال برای تقویت تیم سرمایه‌گذاری کند، عدم حضور این تیم در رقابت‌های اروپایی فصل آینده ضربه مالی سنگینی به این باشگاه خواهد زد که تحقق این وعده را سخت‌تر می‌کند بخصوص که خزانه باشگاه هم برای جبران ضرر و زیان‌های ناشی از شیوع کرونا خالی شده است. پروژه بازسازی آرسنال حالا از هر زمان دیگری سخت‌تر به نظر می‌رسد و به همین اندازه بازگرداندن تیم به روزهای اوجش، آن هم توسط مربی که تنها ۱۸ ماه از آغاز مربیگری‌اش می‌گذرد.آرسنال در ابتدای این فصل حوزه اختیارات سرمربی اسپانیایی‌اش را گسترده‌تر کرد به امید اینکه از اعتمادش به این مرد جوان نتیجه بگیرد اما چیزی که دستگیرش شد یک نمایش ضعیف از تیمی بود که تنها امیدش برای نجات فصل را به شیوه‌ای مأیوس کننده در یک بازی که تنها دو شوت به سمت دروازه داشت، بر باد داد. آرسنال دو بار توپ را به تیرک زد اما اشتباه نکنید، آرسنال بدشانس نبود. در پایان بازی هم پاسخ‌هایی که آرتتای خشمگین به حبرنگاران می‌داد، بر نمرات منفی عملکرد او در این فصل اضافه می‌کرد. آرتتا در پاسخ به این سؤال که آیا حالا خطر اخراج از آرسنال او را تهدید می‌کند، گفت: «به کار هر کسی عیب و ایرادهایی وارد است. بله من هنوز به توانایی‌ام برای هدایت آرسنال ایمان دارم.»آرتتا باید جواب‌های بهتری بدهد آن هم خیلی زود. آزمون و خطای او برای برای استفاده از مهاجم نوک کاذب در بازی رفت و به کارگیری تاکتیک نه چندان مرسوم۱-۴-۱-۴ در بازی برگشت هیچ تأثیر معناداری در پیشرفت عملکرد تیمش نداشت.این همان وصله پینه کردن تاکتیکی بود که خیلی‌ها امری را در زمان حضورش در آرسنال به آن متهم می‌کردند و در نهایت به خاطر آن اخراج شد.آرسنال روزهای دردناکی را تجربه می‌کند و روزهای دردناک‌تری هم در پیش دارد. توپچی‌ها فکر می‌‌کردند با امری در سراشیبی سقوط قرار دارند و او را اخراج کردند اما اخراج از آرسنال برای مرد اسپانیایی مایه سعادت شد چیزی که تیم قرمزپوش لندن هنوز به دنبالش می‌گردد.

منبع: ESPN جیمز اولی

جریمه سنگین برای استقلال طلبان

براساس اعلام اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) ۹ باشگاه اروپایی که به طور رسمی از حضور در تورنمنت جنجالی سوپرلیگ اروپایی انصراف داده‌اند، باوجود انتشار بیاینه و عذرخواهی، ۵ درصد از درآمد فصل آتی آنان در رقابت‌های یوفا کسر خواهد شد. سه تیم بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس از تایید آنچه یوفا «تدابیر یکپارچه‌سازی» نامیده است، سر باز زده و بدنبال حمایت از این تورنمنت انحصاری، به کمیته انضباطی یوفا ارجاع داده خواهند شد و این بدان معنا است که احتمال محرومیت از حضور در لیگ قهرمانان برای آنان وجود دارد.پروژه سوپرلیگ سه هفته پیش و پس از آنکه باشگاه های آرسنال، چلسی، لیورپول، منچستریونایتد، منچسترسیتی و تاتنهام با اعتراض هواداران خودی مواجه شدند، تنها ۴۸ ساعت دوام آورد و با سیل انتقادات از سوی هواداران و دولت بریتانیا، فروپاشیده شد.اتلتیکومادرید، آ.ث میلان و اینترمیلان نیز به طور رسمی با توافقی مبنی بر اینکه تنها و تنها در رقابت‌های اروپایی جاری تحت نظارت یوفا شرکت کنند، اعلام موافقت کردند.این ۹ باشگاه در مجموع تحت عنوان آنچه یوفا «نمایش حسن نیت» خوانده است، مبلغ ۱۵ میلیون یورو برای کمک به فوتبال پایه، کودکان و جوانان اختصاص خواهند داد.آنها همچنین پذیرفته‌اند که یوفا پنج درصد از درآمدهای اروپایی فصل آینده شان را کسر خواهد کرد.علاوه بر این، این باشگاه ها همچنین توافق کرده‌اند که درصورتی که دوباره نسبت به حضور در چنین رقابت‌های غیرمجازی اقدام کنند، ۱۰۰ میلیون یورو جریمه خواهند شد و در صورت نقض هریک از تعهدات ذیل توافق، ۵۰ میلیون یورو جریمه خواهند شد.الکساندر چفرین» رییس یوفا در این باره اظهار داشت: اقدامات اعلام شده قابل توجه است اما هیچکدام از جریمه های مالی در حساب یوفا نگهداری نخواهند شد بلکه در فوتبال پایه و جوانان جوامع فوتبالی سراسر اروپا سرمایه‌گذاری خواهد شد. این تنبیه در مورد باشگاه‌هایی که همچنان در پروژه سوپرلیگ اروپایی باقی مانده‌اند، صدق نکرده و با آنها متعاقبا برخورد خواهد شد.

بایر مونیخ قهرمان بوندسلیگا شد

در حساس ترین بازی هفته سی و دوم رقابت های بوندسلیگا دو تیم بوروسیا دورتموند و لایپزیگ به مصاف هم رفتند. این دیدار که در ورزشگاه خانگی دورتموند برگزار شد با پیروزی ۳ بر ۲ زنبورها به پایان رسید. این نهمین فصل پیاپی است که بایرن مونیخ قهرمان بوندسلیگا می شود. باواریایی ها از سال ۲۰۱۲ موفق شده اند قهرمانی در بوندس لیگا را به دست بیاورند.در جدول رده بندی بایرن مونیخ با ۷۱ امتیاز در صدر قرار دارد و لایپزیگ هم با ۶۴ امتیاز و یک بازی بیشتر دوم است. ولفسبورگ هم با ۶۰ امتیاز سوم است.دورتموند با پیروزی که در این بازی به دست آورد ۵۸ امتیازی شد و موقتا به رده چهارم جدول رده بندی صعود کرد.

بایرن مونیخ در ورزشگاه آلیانس آرنا میزبان بورسیا مونشن گلادباخ بود و آتش بازی راه انداخت و با ۶ گل به پیروزی رسید.در این بازی روبرت لواندوفسکی موفق به ثبت هت‌تریک شد و دیگر گل‌های بایرن را مولر، کومن و سانه به ثمر رساند.نیانزو بازیکن بایرن هم در دقیقه ۷۵ از بازی اخراج شد.باوارایی‌ها موفق شدند نهمین عنوان قهرمانی متوالی را در بایرن بدست آورند و با این برد ۷۴ امتیازی شد.گلادباخ هم با ۴۶ امتیاز در رده هفتم است.

درسایر دیدارهای همزمان این نتایج به دست آمد:

هافن هایم   ۴    شالکه  ۲

وردربرمن   صفر   بایرلورکوزن صفر

وولفسبورگ  ۳   یونیون برلین صفر

تساوی بارسلونا و اتلتیکو

بارسلونا در حساس‌ترین بازی هفته سی و پنجم لالیگا از اتلتیکو پذیرایی کرد که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.این بازی که در نوکمپ برگزار شد برنده نداشت و با تساوی بدون گل به پایان رسید که این به سود رئال مادرید است چرا که رئالی‌ها در صورت پیروزی برابر سویا در بازی یکشنبه شب به صدر جدول رده‌بندی صعود خواهند کرد. اتلتیکو مادرید با این تساوی با ۷۷ امتیاز در صدر باقی ماند این در حالی است که بارسلونا با ۷۵ امتیاز به رده دوم صعود کرد و رئال هم با یک بازی کمتر و ۷۴ امتیاز سوم است.

صعود ناپولی به رده دوم با یک پیروزی قاطع

در آغاز هفته سی‌و‌پنجم سری A ایتالیا، در مهمترین آنها تیم فوتبال ناپولی با نتیجه ۴ بر یک میزبان خود تیم اسپتزیا را شکست داد.پیوتر زیه‌لینسکی در دقیقه ۱۵، ویکتور اوسیمهن دو بار در دقایق ۲۳ و ۴۴ و ایروینگ لوسانو در دقیقه ۷۹ برای ناپولی گلزنی کردند و تنها گل تیم میزبان را هم روبرتو پیکولی در دقیقه ۶۴ به ثمر رساند.با این نتیجه شاگردان جنارو گتوسو بیست‌و‌دومین پیروزی‌شان در این فصل سری A کسب کردند و با ۷۰ امتیاز از جایگاه پنجم به رده دوم جدول صعود کردند تا شانس خود را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده افزایش دهند. البته تیم‌های آتالانتا، یوونتوس و میلان که هر سه ۶۹ امتیازی هستند، یک بازی کمتر انجام داده‌اند.در دیگر بازی مصاف خانگی تیم اودینزه با بولونیا یک – یک مساوی شد.

منچستر سیتی مغلوب چلسی شد

تیم های منچسترسیتی و چلسی در چارچوب هفته سی و پنجم رقابت های لیگ برتر فوتبال انگلیس در ورزشگاه اتحاد به مصاف هم رفتند که این مسابقه در پایان با برتری ۲ بر یک چلسی به اتمام رسید.شاگردان پپ گواردیولا برای مسجل کردن قهرمانی خود نیاز به پیروزی داشتند و چلسی نیز برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نباید از میزبان خود شکست می خورد.گل اول در دقیقه ۴۴ به وسیله رحیم استرلینگ زده شد تا کاپیتان آبی آسمانی ها دهمین گل فصل خود را زده باشد. پیش از پایان نیمه نخست فاصله می توانست ۲ برابر شود اما پنالتی چیپ سرخیو آگوئرو توسط ادوارد مندی مهار شد.در ۴۵ دقیقه دوم تیم توماس توخل پیش کشید و موفق شد در دقیقه ۶۳ به گل تساوی توسط حکیم زیاش بخش دست پیدا کند و از تجربه اولین شکست خارج از خانه فرار کند. آنها در دقیقه ۹۲ کامبک را تکمیل کردندو توسط مارکوس آلونسو به گل پیروزی بخش دست پیدا کردند.مرد آلمانی بعد از پیروزی در جام حذفی، در لیگ هم از سد پپ گذشت تا همه چیز به دوئل سوم در فینال لیگ قهرمانان اروپا موکول شود. باید دید سرانجام گواردیولا موفق به شکست چلسیِ توخل خواهد شد یا خیر.سیتی با تجربه چهارمین باخت خانگی در این فصل ۸۰ امتیازی در صدر باقی ماند و چلسی با ۶۴ امتیاز به رده سوم صعود کرد و جای لسترسیتی را گرفت.

جام جهانی پاراوزنه‌برداریصدرنشینی ایران در جدول مدالی

در سومین و آخرین روز از رقابت‌های جام جهانی پاراوزنه‌برداری در تایلند، بعدازظهر امروز رقابت دسته‌های ۱۰۷ و ۱۰۷+ کیلوگرم به صورت همزمان برگزار شد.در دسته ۱۰۷ کیلوگرم که ۴ وزنه‌بردار حضور داشتند، سامان رضی ملی‌پوش کشورمان با رکورد ۲۳۷ کیلوگرم به مقام نخست رسید و صاحب مدال طلا شد. وی در تلاش‌های اول و دوم توانست وزنه‌های ۲۲۷ و ۲۳۷ کیلوگرمی را مهار کند، اما در تلاش سوم و حمله به وزنه ۲۷۵.۵ کیلوگرم که ۰.۵ کیلوگرم بیشتر از رکورد دنیا بود، موفق عمل نکرد تا با همان ۲۳۷ کیلوگرم به کار خود پایان بدهد.در این دسته نماینده عراق با ۲۰۹ کیلوگرم و وزنه‌بردار مالزیایی با ۱۷۰ کیلوگرم در رده‌های دوم و سوم ایستادند.در دسته ۱۰۷+ کیلوگرم که ۳ وزنه‌بردار حضور داشتند، منصور پورمیرزایی ملی‌پوش تیم ایران ابتدا در مهار وزنه‌های ۲۳۶ و ۲۴۹ موفق بود و قهرمانی‌اش را نیز مسجل کرد، اما در تلاش سوم نتوانست در مهار وزنه ۲۵۶ کیلوگرمی موفق باشد تا با رکورد ۲۴۹ کیلوگرم بر سکوی نخست بایستد. در این رقابت نماینده گرجستان با ۱۹۰ کیلوگرم دوم شد و ورزشکار قزاقستان با ۱۷۰ کیلوگرم در رده سوم قرار گرفت.بدین ترتیب تیم ملی پاراوزنه‌برداری ایران در جدول مدالی رقابت‌های جام جهانی با ۵ طلا و یک برنز در رده نخست ایستاد. امیر جعفری، حامد صلحی‌پور، روح‌الله رستمی، سامان رضی و منصور پورمیرزایی صاحب مدال طلا شدند و نادر مرادی نیز نقره گرفت.

https://akhbar-rooz.com/?p=112756 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x