سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

«جزئیات جدید» خبرگزاری فارس از شیوه عملیات ترور محسن فخری‌زاده

تاکنون روایت های مختلفی از شیوه ی عملیات ترور محسن فخری زاده منتشر شده که در برخی موارد با یکدیگر اختلافات فاحشی دارند. به نظر می رسد هر کدام از این روایت ها با هدف خاصی منتشر می شود. امروز خبرگزاری فارس «جزئیات تازه ای» از این ترور را منتشر کرده است که با اطلاعات قبلی بسیار متفاوت است. از جمله در این گزارش گفته شده که هیچ عامل انسانی در محل حادثه نبوده است، در برخی گزارش ها و همچنین اظهارات «شاهدان عینی» از حضور «پنج – شش» و حتی تا «دوازده نفر» در محل ترور سخن گفته شده بود. همین خبرگزاری فارس در گزارش های اولیه ی خود مدعی کشته شدن چهار نفر از مهاجمان در محل حادثه شده بود.

به نظر می رسد مسئولین امنیتی جمهوری اسلامی هنوز نتوانسته اند بر روی روایتی که ضرر کمتری را متوجه ی شکست اطلاعاتی آن ها در این حادثه کند، به توافق برسند.

گزارش جدید خبرگزاری فارس را در زیر می خوانید:

ماشین ضدگلوله حامل شهید محسن فخری زاده و همسرش صبح جمعه به همراه ۳ ماشین تیم حفاظت از شهر رستم کلای مازندران به سمت آبسرد دماوند حرکت می‌کند.

ماشین پیشرو تیم حفاظت چند کیلومتر مانده به محل حادثه، اسکورت را برای چک و خنثای محل مقصد ترک می‌کند.

در همین لحظات، صدای ناشی از اصابت چند گلوله به ماشین، موجب جلب توجه دکتر فخری‌زاده و متوقف کردن ماشین می‌شود. فخری‌زاده به تصور اینکه صدا ناشی از برخورد با مانع خارجی یا اشکال در موتور خودرو بوده از ماشین پیاده می‌شود.

در همین لحظه از خودرو نیسانی که در فاصله ۱۵۰ متری ماشین شهید متوقف بوده، از یک دستگاه تیربار اتوماتیک کنترل از راه دور، شلیک‌های متعددی به سمت شهید صورت می‌گیرد. دو گلوله به پهلو و یک گلوله به پشت شهید برخورد می‌کند که منجر به قطع نخاع وی می‌گردد.

در این اثنا سرتیم حفاظت بدن خود را حائل پیکر شهید می‌کند و چند تیر نیز به بدن وی اصابت می‌کند. لحظاتی بعد همان نیسان متوقف شده نیز منفجر می‌شود.

پیکر مجروح شهید به درمانگاه و از آنجا با هلی‌کوپتر به بیمارستانی در تهران منتقل می‌شود که متاسفانه بعد از مدتی به شهادت می‌رسد.

گفتنی است طبق اطلاعات خبرنگار فارس در این عملیات که حدود ۳ دقیقه طول کشیده است، هیچ عامل انسانی در محل ترور حضور نداشته و تیراندازی‌ها تنها توسط سلاح خودکار انجام شده است و به جزء محافظ شهید که مجروح می‌شود، هیچ فرد دیگری در این حادثه آسیب نمی‌بیند.

در همین رابطه بررسی هویت مالک خودروی نیسان، نشان دهنده خروج وی در ۸ آبان ماه سال جاری از کشور است.

https://akhbar-rooz.com/?p=95387 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x