پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

جعفر عظیم زاده، فعال کارگری به بیمارستان اعزام شد

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۲۶ مرداد، جعفر عظیم زاده، فعال کارگری محبوس در زندان اوین، به بیمارستان منتقل شد. پیشتر در روز یکشنبه ۱۹ مردادماه در پی وصول نتیجه آمایش رندوم (تصادفی)، تست بیماری کرونا آقای عظیم زاده به همراه ۱۱ زندانی محبوس در این زندان مثبت اعلام شده بود. روز جاری دکتر بهداری زندان اوین این افراد را مورد معاینه قرار داد و وضعیت جسمانی جعفر عظیم زاده را اورژانسی تشخیص داد و دستور اعزام فوری او را به به بیمارستان صادر کرد.

پیشتر در روز یکشنبه ۱۹ مردادماه ۱۳۹۹، دوازده تن از زندانیان محبوس در زندان اوین پس از تایید ابتلا به بیماری کرونا به بهداری این زندان منتقل شدند. جعفر عظیم زاده، اسماعیل عبدی، امیرسالار داوودی، مجید آذرپی، فریدون احمدی و سعید شریفی ازجمله این افراد هستند.

امروز دکتر بهداری زندان اوین این افراد را مورد معاینه قرار داد و طبق تشخیص دکتر، وضعیت جسمانی ( قلب و ریه ) جعفر عظیم زاده را اورژانسی تشخیص داد و دستور اعزام فوری او را به به بیمارستان صادر کرد.

جعفر عظیم زاده، در تاریخ ۱۱ مرداد سال جاری، بدون زمینه قبلی توسط دو تن از زندانیان جرائم عمومی در بند ۸ زندان اوین مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

یک منبع مطلع از وضعیت آقای عظیم زاده با بیان اینکه جعفر عظیم زاده تا قبل از این اتفاق هیچگونه برخوردی با این زندانیان نداشته است، گفته بود: «پس از اینکه دو نفر از زندانیان جرائم خطرناک دو بار در یک روز اقدام به درگیری و ضرب و شتم آقای عظیم زاده کردند و آشکارا وی را به قتل تهدید کردند در داخل بند ۸ زندان اوین زندانیان با اعتراض و تحصن به مسئولین بند برای حفظ جان جعفر عظیم زاده ‌‌و دیگر زندانیان سیاسی هشدار دادند. نهایتا پس از تحصن روز ۱۱ مرداد این زندانیان، مسئولان زندان به ناچار ضاربین آقای عظیم زاده را به بند ۴ زندان اوین منتقل کردند.»

در پی این اتفاق فرانت لاین دفندرز سازمان بین المللی حمایت از مدافعان حقوق بشر، ضمن ابراز نگرانی از افزایش آزارها بر جعفر عظیم زاده در زندان اوین طی فراخوانی خواستار اقدام فوری در خصوص وضعیت این فعال کارگری در بند شد. در این فراخوان آمده است که مسئولین زندان نه تنها اقدامی برای جلوگیری از حمله این افراد به وی انجام نداده‌اند، بلکه زمانی که او به قصد شکایت به مسئولان زندان مراجعه کرده، فرد ضارب او را بار دیگر تهدید به مرگ کرده است.

آقای عظیم زاده، در حالی که دوران محکومیت ۶ ساله خود را در زندان اوین سپری می‌کرد، در تاریخ ۱۲ مردادماه امسال در پرونده‌ای دیگر توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۱۳ ماه حبس تعزیری دیگر محکوم شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=43662 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x