جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعیت کردهای مقیم فرانسه: موج جدید دستگیریها و ارعاب در کردستان را محکوم می کنیم

طبق آخرین گزارشات مراکز حقوق بشری و نهادهای مدنی، حملات رژیم اسلامی ایران بە محافل مردمی و دستگیری آزادیخواهان و فعالان دگراندیش در کردستان شدت تازەای یافتە است.

بر پایەی اطلاعات منابع رسمی، تنها در چهار ماە اول سال ٢٠٢٠، دست کم ۲۵ فعال کرد از شهرهای مختلف کردستان بە جوخەهای دار سپردە شدەاند و این میزان در ادامە همان سال، علاوە بر تعداد روزافزون کشتەهای کولبران، رشد فزایندەای داشتە است.

بنابه گزارش شبکە حقوق بشر کردستان، در چند روز اخیر تعداد ۲۷ از افراد فعال حقوق بشر و محیط زیستی با ذکر نام و مشخصات در شهرهای مختلف کردستان و بدون استناد بە هرگونە دلیل و مدرک، در محل سکونتشان مورد هجوم نیروهای سرکوبگر رژیم قرار گرفتە و بازداشت شدەاند. این افراد بدور از فعالیتهای سیاسی و قطعا بدون وابستگی به سازمانهای سیاسی کرد به سیاهچالهای رژیم اعزام شده اند.

طبق اخبار رسیدە، جلادان رژیم چهار نفر دیگر از زندانیان کرد را بە صف مرگ فرا خواندە و هردم انتظار اعدامشان میرود.

شایان ذکر است کە جنایات ضد بشری این رژیم کمابیش در سراسر ایران ادامە داشتە است، نمونە اخیر آن را در تضییقات سراسری وکشتار و اعدام آزادیخواهان مردم بلوچ، زاهدان و اهواز شاهد بودەایم.

بر اساس اطلاعات سازمان عفو بین الملل، ایران با بیش از ۲۵۱ فقرە اعدام در سال گذشتە، در رتبە دوم اعدامها در جهان بعد از چین قرار گرفتە است. چهار تن از کولبرهای زحمتکش به ضرب گلوله سپاه پاسداران به قتل رسیده اند. همین امروز جنازه پنج کولبر کرد بر اثر ریزش برف  در کوهستانهای کردستان پیدا شد، ، مرگ این انسانهای بیگناه که از فرط فقر ، بیکاری و تنگدستی به کار دشوار، خطرناک و ناامن روی ورده اند با ساختار سیاستهای اقتصاد ورشکسته دولت جمهوری اسلامی ایران ارتباط کامل دارد.

ما از همە مراجع و نهادهای حقوق بشری و دمکراتیک جهان درخواست می کنیم کە همصدا با خلقهای دربند و با آزادیخواهان ایران، سیاست ضد مردمی این رژیم را محکوم کردە و نفوذ و امکانات خود را جهت دفع سرکوب دگراندیشان، لغو اعدام و آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی بکار گیرند.

جمعیت کردهای مقیم فرانسه  دستگیری، شکنجه، اعترافات ساختگی و اعدام مبارزان سیاسی و فعالان حقوق بشر، محیط زیستی و کشتار کولبران کرد را به شدت محکوم می نماید و از سازمانهای سیاسی، مدنی و حقوق بشری  ایران درخواست می نماید به شیوه دلخواه از این رویکرد ما حمایت نمایند.

جمعیت کردهای مقیم فرانسه

پاریس، ٢٩ دیماه ١٣٩٩

https://akhbar-rooz.com/?p=101384 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x