پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

جمهوری اسلامی نوید افکاری را اعدام کرد

رئیس کل دادگستری فارس روز شنبه اعلام کرد نويد افکاری را اعدام کرده است. بنابر اين اطلاعيه حکم اعدام نويد افکاری روز شنبه در زندان عادل آباد شيراز به مرحله اجرا گذارده شده است. برای نجات جان نويد افکاری پيکار گسترده ای از سوی مدافعان حقوق بشر صورت گرفت و حکومت اسلامی بی اعتنا به تقاضاهای بی شمار، او را اعدام کرد
رئیس کل دادگستری فارس: حکم قصاص نفس یک متهم به قتل اجرا شد

رئیس کل دادگستری فارس روز شنبه اعلام کرد نوید افکاری را اعدام کرده است. بنابر این اطلاعیه: حکم قصاص نفس یک متهم به قتل صبح امروز پس از انجام تشریفات قانونی استیذان و با اصرار اولیاء دم و خانواده مقتول به مرحله اجرا گذارده شد.

بر پایه ی این گزارش اعدام نوید افکاری صبح امروز در زندان عادل آباد شیراز صورت گرفته است.

همزمان با اعلام محکومیت نوید افکاری به اعدام، تلاش گسترده ای برای نجات جان این کشتی گیر معترض ایرانی صورت گرفت. هزاران نفر در ایران و در جهان با برگزاری آکسیون های مختلف، نوشتن نامه، شرکت در اعتراضات شبکه های مجازی خواهان توقف حکم اعدام او شدند. تعدادی از سرشناس ترین کشتی گیران و ورزشکاران جهان در نامه های فردی و جمعی به حکومت ایران خواستار توقف این حکم شدند.

نوید افکاری در نامه ای که از زندان منتشر کرد، تصریح کرد تحت شکنجه قرار گرفته و دادگاه او عادلانه، صالح و قانونی نبوده است.

جمهوری اسلامی بی اعتنا به همه ی این درخواست ها، صبح امروز نوید افکاری را اعدام کرد. دو برادر او به ۵۴ و ۲۷ سال زندان محکوم شده اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=46280 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x