جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جنگ لفظی آمریکا – جمهوری اسلامی در دوران وحشت از کرونا

رئیس‌جمهوری آمریکا جمهوری اسلامی و گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت آن را متهم کرد که در حال طراحی «حمله‌ای غافلگیرانه» علیه آمریکا هستند و تهران را تهدید کرد که هزینه‌ای سنگین پرداخت خواهد کرد. ظريف گفت: جنگی را شروع نمی کنيم اما جنگ افروزان را ادب می کنيم
ترامپ - ظریف

رئیس‌جمهوری آمریکا جمهوری اسلامی و گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت آن را متهم کرد که در حال طراحی «حمله‌ای غافلگیرانه» علیه نیروها و دارایی‌های آمریکا هستند و تهران را تهدید کرد که هزینه‌ای سنگین پرداخت خواهد کرد.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه ۱۳ فروردین در توئیتی نوشت: «بر اساس اطلاعات و باور [ما]، ایران یا گروه‌های نیابتی‌اش در حال طراحی حمله‌ای غافلگیرانه علیه نیروها و دارایی‌های ایالات متحده در عراق هستند.»

او افزوده است: «اگر چنین اتفاقی بیفتد، ایران هزینه بسیار سنگینی پرداخت خواهد کرد».

ترامپ توضیح بیشتری در این زمینه نداده است ولی رسانه‌های آمریکایی در روزهای گذشته از آماده شدن نظامیان آن کشور برای مقابله با نیروهای شیعی متحد جمهوری اسلامای در عراق و بررسی طرح‌هایی در وزارت دفاع آمریکا برای عملیات در هفته‌های پیش رو خبر داده‌ بودند.

در این گزارش‌ها تأکید شده است «نابودی» کتائب حزب‌الله عراق، که بخش مهمی از نیروهای حشدالشعبی آن کشور است، در دستور کار پنتاگون قرار گرفته است.

از سوی دیگر، آمریکا روز ۱۱ فروردین سامانه‌ دفاع ضد هوایی پاتریوت را در اطراف پایگاه‌های ارتش عراق که نظامیان آمریکایی در آنها ساکن هستند مستقر کرده است.

مقامات آمریکایی و نظامیان عراقی گفته‌اند، یکی از سامانه‌ها برای دفاع از پایگاه عین‌الاسد و سامانه دیگر نیز در کنار پایگاه نیروهای آمریکایی در اربیل مستقر شده است.

در همین حال فرماندهان حشدالشعبی مورد حمایت جمهوری اسلامی از عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق، خواسته‌اند که برای دفاع از نیروهای این سازمان قاطعانه ایستادگی کرده و به آمریکا هشدار دهد.

فرماندهان حشدالشعبی معتقدند هدف آمریکا از بیرون بردن نظامیانش در روزهای اخیر از چهار پایگاه و متمرکز کردن آنان در پایگاه‌ عین‌الاسد و نیز دو پایگاه دیگر اطراف اربیل در کردستان عراق، اقدام احتیاطی برای محافظت از این نیروها در رویدادهای احتمالی پس از حملات قریب‌الوقوع آمریکا به نیروهای حشدالشعبی است.

ظریف: ایران هیچ جنگی را شروع نمی کند ولی جنگ افروزان را ادب می کند!

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی در پاسخ به اظهارات دونالد ترامپ و خطاب به وی گفت: جنگ طلبان بار دیگر تو را گمراه نکنند؛ ایران جنگی را آغاز نمی‌کند اما جنگ افروزان را ادب خواهد کرد. ‌

ظریف  روز پنجشنبه در توییتی خطاب به رئیس جمهور آمریکا یادآور شد: “آقای ترامپ! یک بار دیگر به وسیله جنگ‌طلبان همیشگی، گمراه نشو! ایران دوستانی دارد؛ اما هیچکس میلیون‌ها “نیروی نیابتی” ندارد. برخلاف ایالات متحده که با پنهان‌کاری، دروغ می‌گوید، فریبکاری می‌کند و آدم می‌کشد؛ ایران فقط برای دفاع از خودش دست به اقدام می‌زند، آنهم آشکارا!

پیشتر، روز ۱۲ فروردین در مورد اقدام علیه ایران در «هر نقطه‌ای» هشدار داده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=24743 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیا
کیا
3 سال قبل

ولایت در صدد گرفتن قدرت بیشتر از طریق نظامیانیش هست!
هارت وپورت ها به زمان صدام نزدیکتر شده و قبول اینکه آمریکا با سپاهی که در لیست سیاه قرار داده است قابل تصور نیست.
دولت روحانی هم روز به روز ضعیفتر عمل می کند.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x