جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جهان علیه دونالد ترامپ

حملات متعدد دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا به سازمان جهانی و بهداشت و قطع سهميه ی اين سازمان جهانی از سوی آمريکا در اوج مبارزه ی جهانی با بيماری کرونا، باعث واکنش های گسترده ای در سطح جهان و از جمله از سوی اتحاديه ی اروپا شده است. ترامپ ناکارآمدی دولت خود در مبارزه با کرونا را به گردن ديگران بياندازد
بیماری کرونا؛ جنگ بیولوژیک ترامپ علیه چین و ایران

حملات متعدد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به سازمان جهانی و بهداشت و قطع سهمیه ی این سازمان جهانی از سوی آمریکا در اوج مبارزه ی جهانی با بیماری کرونا، باعث واکنش های گسترده ای در سطح جهان و از جمله از سوی اتحادیه ی اروپا شده است. به باور عمومی دونالد ترامپ می کوشد ناکارآمدی و بی تدبیری دولت خود در مبارزه با بیماری کرونا را که باعث ابتلا و مرگ تعداد زیادی از آمریکایی ها شده است به گردن دولت چین و سازمان جهانی بهداشت بیاندازد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا پس از گسترش شدید ویروس کرونا در این کشور و افزایش شمار جان‌باختگان گفت که اقدامات سازمان بهداشت جهانی اشتباه و ناکافی بوده است و این سازمان را به “داشتن مدیریتی ناکارآمد در بحران همه‌گیری کرونا” متهم کرد.

آمریکا پرداخت کمک به سازمان بهداشت جهانی را نیز به حالت تعلیق درآورد. ترامپ گفته بود که سازمان جهانی بهداشت با اعتماد به آمار و اطلاعات ارائه شده از سوی چین که در صحت آن‌ها تردید وجود دارد و همچنین توصیه‌های غلط، موجب شیوع بیشتر این بیماری در جهان شده است.

سهمیه ی سالانه ی آمریکا در سازمان جهانی بهداشت حدود ۴۰۰ میلیون دلار است. هزینه ی تسلیحاتی و نظامی این کشور در سال ۲۰۲۰ حدود ۷۳۸ میلیارد دلار یعنی نزدیک ۱۹۰۰ برابر سهمیه ی فوق است.

پس از انتقاد شدید ترامپ از سازمان جهانی بهداشت، صدراعظم آلمان و اتحادیه اروپا پشتیبانی خود را از این سازمان اعلام کردند. مرکل در کنفرانس ویدئویی سران ۷ کشور صنعتی بر لزوم مبارزه مشترک جهانی برای غلبه بر کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزار ی آلمان روز پنجشنبه ۲۸ فروردین (۱۶ آوریل) آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و همچنین اتحادیه اروپا از اقدامات و فعالیت‌های سازمان جهانی بهداشت حمایت کردند.

 مرکل در کنفرانس ویدئویی سران هفت کشور صنعتی جهان تاکید کرد پیروزی بر اپیدمی کرونا در جهان تنها با “اقدامات بین المللی قدرتمند و هماهنگ” امکان پذیر است.

 تاکنون علاوه بر آلمان ۲۳ کشور جهان حمایت خود را از سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده‌اند و فعالیت این سازمان را در مبارزه با گسترش ویروس کرونا مورد تقدیر قرار داده‌اند.

وزرای امور خارجه ۲۳ کشور پس از یک کنفرانس ویدئویی در روز پنجشنبه در بیانیه مشترکی بر “اهمیت سازمان‌های بین المللی در مبارزه علیه بیماری‌های همه‌گیر” تأکید کرده‌اند. در این بیانیه “لزوم همکاری بین‌المللی میان کشورها در این جهت” نیز برجسته شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=26388 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
peerooz
peerooz
3 سال قبل

“کی بود کی بود من نبودم”.
اکثر “سیاست بازان” دنیا برای حفظ مقام خود به حیله قدیمی متوسل شده که گناه را به گردن دیگران بیاندازند. در نتیجه, حقیقت قربانی این دسیسه شده است. اقدامات نابخردانه و هوچیگری ترومپ از همه بارزتر است. در مورد سازمان جهانی بهداشت ظاهرا مقاله اخیر در کانتر پانچ پرده از این معما بر میدارد. Thomas C. Mountain روزنامه نویس بی طرفی ست که مدت دوازده سال ست که در اریتره زیسته و در باره اتفاقات ناحیه گزارش کرده است.

ایشان در این مقاله میگویند که Dr. Tedros Adhanom Gebreyesus رئیس کنونی سازمان بهداشت جهانی قبلا عضو برجسته و وزیر بهداشت و امور خارجه سازمان کانگستری مافیایی جبهه آزادی تیگری Tigray Peoples Liberation Front بوده است که از سال ۱۹۹۱ تا سال ۲۰۱۸ بر اتیوپی حکومت میکرده است. به عقیده ایشان این سازمان یکی از وحشی ترین و بی رحم ترین و نسل کش ترین رژیمی است که در دنیا وجود داشته است. دوسال قبل از سقوط رژیم با شروع جنبش آزادی, این گانگستر با کمک سازمان سیا و دولت ترامپ به مسند ریاست سازمان بهداشت جهانی تکیه زد و اکنون پس از کوتاهی در مقابله با اپیدمی ویروس کرنا ایشان اقرار میکنند “اشتباهاتی رخ داده است”.

برداشت من این ست که اشتباهات یک رئیس جنایتکار را به پای این سازمان نمی نویسند و بودجه این سازمان را به خاطر کوتاهی رییس آن قطع نمی میکنند, که خود جنایتی دیگر است. ولی خب ترامپ ترامپ است.

https://www.counterpunch.org/2020/04/17/the-gangster-head-of-the-who/

نسیم
نسیم
3 سال قبل

برای طرفداری از چین باید دروغ گفت؟
بند ۸ بیانیه پایانی اتحادیه اروپا می گوید در راستای توصیه های سازمان بهداشت جهانی باید کشور های عضو تعداد آزمایش ها را زیاد کرده و گزارش دهند. این میشود دفاع از سازمان بهداشت جهانی در مقابل ترامپ؟ واقعیت های جهان باید مطابق ذهنیت شما دربیایند؟

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x