سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

جولان آتش از مناطق سردسیری تا گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد

جولان بی امان آتش در کهگیلویه وبویراحمد درخرداد ماه امسال افزون بر۳۰۰ هکتار از جنگل ها و مراتع شهرستان گچساران و امروز بیش از۲۰۰ هکتار از جنگل های خائیز در کهگیلویه را به تلی از خاکستر مبدل کرده و آتش سوزی همچنان ادامه دارد
قصه پردرد آتش سوزی جنگل های کهگیلویه و بویراحمد

جولان بی امان آتش در کهگیلویه و بویراحمد در خرداد ماه امسال افزون بر ۳۰۰ هکتار از جنگل ها و مراتع شهرستان گچساران و امروز بیش از ۲۰۰ هکتار از جنگل های خائیز در کهگیلویه را به تلی از خاکستر مبدل کرده و آتش سوزی همچنان ادامه دارد و ظهر امروز نیز آتش در شهرستان سردسیری دنا به ارتفاعات کوهای مشرف به روستاهای کره سرایت کرد.

به گزارش ایرنا، حوالی ساعت ۱۹ روز گذشته تاکنون بخشی از جنگل های ضلع شمالی منطقه حفاظت شده خائیز دچار حریق شده است و همچنان در حال پیش روی است و هنوز آمار قطعی از میزان خسارت های این آتش سوزی گزارش نشده است.

امروز همچنین آتش سوزی در ارتفاعات دیل گچساران گزارش شد که به محض اطلاع یافتن از این آتش سوزی نیروهای امداد رسان و محیط بانان برای اطفا حریق به منطقه اعزام شدند.

به گفته استاندار کهگیلویه وبویراحمد با همکاری وزارت دفاع و سپاه سه بالگرد آب پاش برای اطفای حریق آتش منطقه حفاظت شده خاییز کهگیلویه تا قبل از غروب شب در منطقه مستقر خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان که نگاه ها و عملیات های اطفا حریق معطوف به کوه های خائیز در کهگیلویه و دیل در گچساران بود، ظهر امروز نهم خرداد ماه ۹۹  ارتفاعات مشرف بر روستای کره نیز دچار حریق شد.

سید اسدالله هاشمی افزود: با تلاش محیط بانان شهرستان دنا و پاسگاه محیط بانی کره، پس از ۳ ساعت تلاش بدون وقفه این آتش مهار و کنترل شد.

وی ابراز داشت: محیط بانان با تلاش خستگی ناپذیر جلو گسترش آتش را گرفتند و موفق شدند آتش را پیش از رسیدن به سایر مناطق و رسیدن به نقطه بحران کنترل کنند و منطقه را تحت کنترل خود درآورند.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: افزون بر یک هکتار از جنگل های این منطقه طعمه حریق شد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.

هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=31553 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x