پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

جو بایدن تیم امنیت ملی و سیاست خارجی خود را معرفی کرد

بر اساس اطلاعیه‌ای که سایت رئیس‌جمهوری منتخب و معاون او منتشر کرده است، آنتونی بلکین به عنوان وزیر خارجه، جک سالیوان، مشاور امنیت ملی، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل و جان کری، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در امور تغییرات اقلیمی، منصوب شده‌اند
جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا

جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، روز دوشنبه سوم آذر تیم امنیت ملی و سیاست خارجی خود برای دولت آینده را معرفی کرد.

بر اساس اطلاعیه‌ای که سایت رئیس‌جمهوری منتخب و معاون او منتشر کرده است، آنتونی بلکین به عنوان وزیر خارجه، جک سالیوان، مشاور امنیت ملی، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل و جان کری، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در امور تغییرات اقلیمی، منصوب شده‌اند.

همچنین، الخاندرو مایورکاس قرار است سمت وزیر امنیت داخلی و آوریل هینس مدیریت اطلاعات ملی را به عهده بگیرند.

به گزارش بی بی سی جو بایدن، حامیان برجام و مقام های ارشد وزارت خارجه دوره باراک اوباما را در پست‌های کلیدی قرار داده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه جدید و جک سالیوان، مشاور امنیت ملی آینده هر دو نفر از مقام‌های ارشد وزارت خارجه جان کری در دوره باراک اوباما هستند که در گفتگوهای منجر به توافق هسته‌ای با ایران هم نقش داشتند.

الخاندرو مایورکاس به عنوان وزیر امنیت داخلی معرفی شده است. وبسایت رئیس جمهوری منتخب در توضیح سابقه آقای کایورکاس نوشته: “در صورت کسب رای اعتماد از سنا، وی نخستین لاتین‌تبار و از خانواده‌ای مهاجر خواهد بود که به عنوان وزیر امنیت داخلی آمریکا برگزیده می‌شود.”

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آتی آمریکا در سازمان ملل متحد خواهد بود. خانم گرینفیلد که یک آفریقایی‌تبار است، از دیپلمات‌های کهنه کار وزارت خارجه و سفیر سابق این کشور در بسیاری از کشورهای آفریقایی چون کنیا، گامبیا و جامائیکا بوده و همچنین در سفارت آمریکا در پاکستان و سوئیس هم مستقر بوده است.

یکی دیگر از اعضای کابینه که جو بایدن روز دوشنبه آن را معرفی کرده است آوریل هینس است که در صورت تایید نخستین زن تاریخ آمریکا خواهد بود که به مقام مدیریت سازمان اطلاعات ملی خواهد شد.

او در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما که جو بایدن هم به عنوان معاونش در کاخ سفید حضور داشت، مشاور ارشد اطلاعاتی آقای اوباما بود و نخستین زنی است که به عنوان معاونت سازمان سیا رسیده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=94468 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x