پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

حذف پلنگ سیاه؛ عقب گرد آتلیتکو؛ کوتاهترین فرمانروایی در جام پادشاهی

نازک بین: روزنامه الاقتصادیه عربستان در خبری مدعی شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا هر اعتراضی به زمان و مکان لیگ قهرمانان را رد می کند. هنوز بحث و گمانه زنی درخصوص محل و ساعت برگزاری این دیدارها در رسانه ها مطرح می شود که در آخرین اقدام، باشگاه فولاد خوزستان نسبت به محل برگزاری دیدار پلی آف این تیم در برابر العین در ریاض عربستان اعتراض کرده بود و خواستار تغییر مکان این بازی شده بود.روزنامه الاقتصادیه عربستان در خبری نوشت که کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد زمان یا مکان برگزاری دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا هیچ درخواست یا اعتراضی را قبول یا حتی مورد بررسی قرار نمی دهد و تمامی این دوره از رقابت ها، در ساعات و مکان های اعلام شده، برگزار خواهند شد.دیدارهای تراکتور در این بازی ها در شارجه امارات برگزار می شود و استقلال نیز در جده و به یمزبانی الاهلی باید به مصاف رقبایش برود. پرسپولیس نیز راهی هند خواهد شد و فولاد علاوه بر اینکه دیدار پلی آف خود را باید در ریاض عربستان برگزار کند، در صورت راهیابی به دور گروهی نیز، بازی هایش به میزبانی النصر برگزار می شود.

شاه جنس‌های نایاب

گزارش، نزار کینسلا  

مثل خیلی از پسربچه‌های ۱۶ ساله، لئون گیسینگ زمان زیادی را در اتاقش با حرف زدن درباره فوتبال سپری می‌کند و دائماً در واتس آپ است اما او یک تفاوت کلیدی دارد. او در هر ساعت شبانه‌روز پیام‌هایی دریافت می‌کند از امثال آنسو فاتی بارسلونا، میسون گرینوود منچستریونایتد، جیدون سانچوی بوروسیادورتموند و بوکایو ساکای آرسنال.او مسئول خرید مورد اعتماد آنها است که می‌تواند همه چیز را برایشان تأمین کند، از کفش ورزشی خاصی که به صورت محدود تولید شده و راحت پیدا نمی‌شود تا یک هودی محبوب که به سرعت به فروش رفته. حالا نام‌های بزرگ فوتبالی مایل هستند از خدمات «به لئون وصل شوید» او استفاده کنند.بسیاری از مشتری‌های او نابغه‌های آینده‌دار جهان فوتبال به حساب می‌آیند و خود گیسینگ هم همینطور است. او شغل خود را از وقتی ۱۳ سال داشت با پخش کردن کارتش در هتل تیم‌ها و بعد از مسابقات شروع کرد.حالا در ۱۶ سالگی بیش از یکصد مشتری دارد و نقل مجلس در رختکن تیم‌های لیگ برتری و خیلی باشگاه‌های بزرگ اروپایی است. 

او در مصاحبه با سایت گل در توضیح اینکه چطور شغلش از طریق بازاریابی دهان به دهان رشد کرده، می‌گوید: «من ادمیلسون فرناندز را می‌شناختم وقتی در وستهم بازی می‌کرد. او به ماینتس رفت و برای تیم ملی سوییس بازی می‌کند. برای او مایحتاجش را تهیه می‌کردم و او من را به بریل امبولو معرفی کرد و او من را به همه تیم مونشن گلادباخ شناساند. بعد می‌دانستم خیلی از اعضای تیم ملی سوییس من را می‌شناسند و من را به گرانیت ژاکا معرفی کردند البته او قبلاً من را از طریق امیل اسمیت رو و بوکایو ساکا می‌شناخت. من یک پسربچه ۱۳ ساله بودم که می‌خواستم برای خودم کفش ورزشی بخرم و پول لازم داشتم. می‌دانستم والدینم نمی‌توانند مرتب به من پول بدهند، باید برای خودم راهی برای کسب درآمد پیدا می‌کردم. یک آشنا داشتم که به من زمان رسیدن قطار منچستریونایتد را به ایستگاه ایوستون لندن خبر می‌داد، پرس و جو می‌کردم تا هتل محل اقامت آنها را بدانم. کارت خودم را به پوگبا و بقیه بازیکنان منچستریونایتد می‌دادم تا به من پیام بدهند. به استمفوردبریج می‌رفتم و پنجره‌شان را می‌زدم و کارتم را به آنها می‌دادم. خودم را می‌رساندم و آنها کمک می‌کردند چون خودشان هم وقتی بچه بودند زحمت زیادی کشیدند تا به اینجا برسند. دنیای فوتبال کوچک است و سرعت انتقال اطلاعات زیاد. بازیکنان با کفش‌های ورزشی فوق‌العاده به تمرین می‌رفتند و هم‌تیمی‌ها حساس می‌شدند و می‌فهمیدند که من برای آنها تأمین کرده‌ام.»رایس نلسون، بال آرسنال، نخستین مشتری گیسینگ بود و حالا که دوستان مدرسه‌اش از شغل او هیجان‌زده شده‌اند، روی تبلیغات در اینستاگرام سرمایه‌گذاری کرده است.

با مارک‌های معتبری مانند نایکی، جوردنز، دیور، یزیز، گوچی، لویی ویتون و شانل کار می‌کند و در واقع خیلی خوب می‌داند چطور مشتری‌هایش را راضی نگه دارد. کار او یک موفقیت اقتصادی بوده اما همه‌اش درباره پول نیست. کار با فوتبالیست‌ها به او فرصت داده با تمام وجود این را که «با پول نمی‌شود همه چیز خرید»، درک کند.او ادامه می‌دهد: «از بعضی بازیکن‌ها پیراهن گرفته‌ام، در خانه بعضی از آنها با خودشان فیفا بازی کرده‌ام، یا کال آو دیوتی یا وارزون. مثل یک رویا برای من است. با جو ویلاک و رایس نلسون و جیدون سانچو خیلی راحتم و آنها به من زنگ می‌زنند. گاهی به استادیوم‌ها و زمین‌های تمرین دعوت می‌شوم. در بارسلونا با آنسو فاتی و ایلایکس موریبا کار می‌کنم و در پاری‌سن‌ژرمن، میچل بکر، تیلو کرر و تیموتی پمبله مشتری من هستند. گاهی چیزی را به ریس جیمز تحویل می‌دهم و بعد روی صندلی‌ام در استمفوردبریج می‌نشینم و با خودم فکر می‌کنم: وای چه اتفاقی دارد می‌افتد. در اینستاگرام باشگاه یا یک پیش مسابقه تلویزیونی می‌بینم بازیکنان کفش‌های من را در تمرین پوشیده‌اند. البته سختی‌های زیادی هم کشیده‌ام. دائما در حال سفر هستم و خیلی وقت‌ها نمی‌توانم در کنار دوستان و خانواده‌ام باشم ضمن اینکه همزمان باید درسم را هم بخوانم. یادم هست با پدرم به استمفوردبریج رفتیم تا اشیایی را تحویل دهم، مردم فکر می‌کردند من بازیکن تیم هستم. از وقتی کارتم را به بازیکنان می‌دادم، خیلی زود همه چیز گذشته.»

حذف پلنگ سیاه از المپیک توکیو

یک دهه جولان جردن باروز در بالاترین نقطه کشتی آمریکا با شکست بامدادی او مقابل کایل دیک به پایان رسید.به گزارش “ورزش سه”، باروز که به واسطه سبک خاص کشتی گرفتن، قدرت بدنی و انعطاف خاصش تبدیل به یکی از محبوب ترین کشتی گیران جهان در نزد علاقه مندان ایرانی شده است، امروز تسلیم کایل دیک تازه نفس شد تا بعد از کسب یک طلای المپیک و چهار قهرمانی جهان از سفر به توکیو و پوشیدن دوبنده آمریکا در وزن ۷۴ کیلو بازبماند. این اولین شکست باروز بعد از ۹ حضور متوالی او در تیم ملی آمریکا در رویدادهای مختلف از سال ۲۰۱۱ هست و حالا پلنگ سیاه جایی در کشتی المپیک نخواهد داشت؛ جایی که احتمالا علاقه مندان بسیاری در سراسر جهان دوست داشتند باز هم او را در پنجه در پنجه سایر کشتی گیران جهان ببینند. باروز ۳۲ ساله قبل از مسابقات انتخابی کشتی آمریکا اعلام کرده بود قصد دارد همچنان کشتی را ادامه دهد. او بعد از شکست ۳ بر ۲ مقابل کایل دیک به خبرنگار شبکه NBC گفت: این فقط برای من به معنای تمام شدن یک دویدن کوتاه است. البته که باخت همیشه سخت است و تحمل این بار منفی برای مدتی زندگی ام را تلخ خواهد کرد، اما آینده همیشه برای من روشن است؛ اگرچه ممکن است این اتفاق در توکیو رخ ندهد. جمله پایانی باروز در این گفت و گوی تلویزیونی که نشان داد او همچنان قصد دارد به کشتی گرفتن ادامه دهد. او گفت: «کشتی برای من تمام نشده است». البته از ابتدا هم پیش بینی می شد که این یک مسابقه حساس باشد؛ چرا که دیک قبلا در وزن ۷۹ کیلو دو بار قهرمان جهان شده است، او تبدیل به اولین کشتی گیر آمریکا شد که جردن باروز را در مسابقات انتخابی حذف کرد. او قبلا ۷ بار مقابل باروز شکست خورده بود و یک بار مقابل او پیروز شده بود. در اولین مسابقه آنها اما اوضاع کاملا متفاوت به نظر می رسید. دیک اولین شکست باروز در بیش از ۲۰۰ مسابقه در سطح بزرگسالان و همچنین نخستین باخت او به یک حریف آمریکایی را در سطح بزرگسالان رقم زد. چهار شکست قبلی باروز برابر آمریکایی ها از جمله تک شکستی که در سال ۲۰۱۷ برابر دیک متحمل شد، از طریق تای بریک (تساوی) رقم خورده بود. دیک در ۱۰ ثانیه ابتدایی مسابقه دوم به امتیاز رسید و توانست باروز را بلند کرده و از تشک بیرون بیندازد. باروز در انتهای مسابقه تلاش کرد تا فن مخصوص خودش و زیرگیری هر دو پای حریف را پیاده کند اما نتوانست روی این حرکت به امتیاز برسد. دیک توانست دو امتیاز دیگر نیز در ۳۵ ثانیه نخست وقت دوم به دست بیاورد و کشتی با همین نتیجه ۳-۰ به پایان رسید. در پایان مسابه دیک دست خود را به دور شانه های جردن باروز که نای برخاستن از روی زمین را نداشت، انداخت و چند باری دوستانه بر سینه او کوبید و در گوش باروز صحبت کرد.دیک گفت: “من فقط از او تشکر کردم و گفتم که از او قدردان و سپاسگزار او هستم. او من را وادار کرد به سطحی برسم که نمی دانستم در خودم تواناییش را دارم.” کایل دیک ۳۰ ساله با این پیروزی برای نخستین بار، هشت سال پس از اینکه در کرنل به شکل غیرقابل انتظاری به کار خود پایان داده بود، به رقابت های المپیک رسید. اوتنها کشتی گیر مردی است که در تمام چهار وزن مختلف NCCA به عنوان قهرمانی رسیده است. از آن زمان تاکنون او در سال های ۲۰۱۳، ۲۰۱۵، و ۲۰۱۷ در فینال رقابت های قهرمانی جهان برابر باروز شکست خورده بود. در سال ۲۰۱۶ او از وزن ۷۴ کیلویی که باروز در آن مسابقه می داد خارج شد و به ۸۶ کیلوگرم رفت، بخشی به این خاطر که باروز حرف اول و آخر را در فینال آن وزن می زد.

پیشتازی جاز به سوی پلی‌آف با تمام قدرت

روزهای خوب یوتا جاز برای ادامه دادن به پیشتازی‌اش در صدر جدول کنفرانس غرب با پیروزی خانگی این تیم برابر شیکاگوبولز ادامه پیدا کرد. یوتاجاز در مسابقه‌ای که در سه کوارتر نخست آن را بیشتر از حریف امتیاز گرفتند، با نتیجه ۱۱۳ به ۱۰۶ موفق به کسب پیروزی شدند و سی‌و‌هفتمین برد در چهل و هشتمین بازی‌شان در این فصل NBA را به ثبت رساندند. این بیست‌و‌یکمین برد جاز در بیست‌و‌سومین بازی خانگی‌اش بود که درصد پیروزی‌هایش در تمام بازی‌های این فصل را به ۷۷ درصد افزایش داد. از آن مهم‌تر اینکه این پیروزی هشتمین برد متوالی تیم تحت هدایت کوین اسنایدر پس از غلبه بر رقبایی مانند، ممفیس گرزلیز (۳بار)، کلیولند کاوالیرز، بروکلین نتس و تورنتو رپتورز بود. یوتا جاز سوم فروردین هم بیرون از خانه به مصاف شیکاگو رفته بود و آن بازی را با نتیجه ۱۲۰ به ۹۵ به سود خود به پایان رسانده بود. در مسابقه‌ای که بامداد شنبه در سالن ویوینت اسمارت آره‌نا برگزار شد، دوناوان میچل با کسب ۲۶ امتیاز، بیشترین امتیاز را گرفت و علاوه بر آن ۵ پاس گل و سه ریباند هم داشت اما تیم شیکاگوبولز با قبول بیست‌و‌هشتمین باختش در چهل و هفتمین بازی شانس خود برای راهیابی به مسابقات پلی‌آف را کاهش داد. با وجود درخشش تادئوس یانگ که ۲۵ امتیاز گرفت و ۷ ریباند داشت و ۳ پاس گل داد، بولز نتوانست مانع از ثبت ششمین شکست متوالی‌اش شود و اکنون در رده دهم جدول کنفرانس شرق قرار دارد.

 پیروزی میلواکی با توفان آنتتوکونمپو

سی‌ویکمین پیروزی این فصل تیم بسکتبال میلواکی باکس در خانه تیم پرتلند تریل بلیزرز و در شبی رقم خورد که ستاره یونانی‌اش جیانیس آنتتوکونمپو به تنهایی نزدیک به نیمی از امتیازات این تیم را کسب کرد. باکس، تیمی که جزو مدعیان اصلی راهیابی به مرحله پلی آف است، بامداد شنبه موفق شد پرتلندتریل بلیزرز را با نتیجه ۱۲۷ به ۱۰۹ شکست دهد و در ثبت این پیروزی، آنتتوکونمپو ۴۷ امتیاز گرفت، ۲ پاس گل داد و ۱۲ ریباند داشت. این سی‌و‌یکمین برد میلواکی در چهل و هشتمین بازی این تیم و دومین برد متوالی‌اش پس از پیروزی شیرین پنجشنبه شب برابر لس‌آنجلس لیکرز بود. با این حال این برد جایگاه میلواکی را در جدول تغییر نداد و این تیم همچنان در جدول کنفرانس شرق، تیم سوم است و پایین‌تر از بروکلین نتس و فیلادلفیا سونی‌سیکسرز قرار دارد. در طرف مقابل نوزدهمین باخت پرتلندتریل بلیزرز در چهل و هشتمین بازی این تیم در حالی رقم خورد که این تیم امیدوار بود درخشش دیمین لیلارد سبب شود دومین برد متوالی‌اش را کسب کند. لیلارد ۳۲ امتیاز گرفت، ۵ پاس گل داد و ۴ ریباند داشت اما این برای فرار تیمش از شکست خانگی کافی نبود.

کوتاه‌‌ترین فرمانروایی در جام پادشاهی

  پس از یک سال وقفه سرانجام پرونده جام حذفی یا به قول خود اسپانیایی‌ها جام پادشاهی (کوپا دل ری) در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بسته شد و این تیم رئال سوسیداد بود که با غلبه بر رقیب همشهری، اتلتیک بیلبائو قهرمان این مسابقات لقب گرفت.با تک گل میکل اویارسابال کاپیتان ۲۳ ساله سوسیداد که در ۱۴ سالگی به این تیم پیوست، تیم آبی‌و‌سفیدپوش باسک فاتح فینالی شد که سال گذشته باید برگزار می‌شد و به خاطر به هم خوردن برنامه مسابقات فوتبال اروپا پس از شیوع کرونا به سال ۲۰۲۱ موکول شد. سوسیداد حالا قهرمان است اما قهرمانی محکوم به از دست دادن جام چرا که عمر این قهرمانی تنها ۲ هفته خواهد بود. ۲ هفته دیگر فینال فصل جدید (۲۱-۲۰۲۰) کوپا دل‌ری میان بارسلونا و اتلتیک بیلبائو برگزار خواهد شد. به این ترتیب نام سوسیداد به‌عنوان تیمی که کوتاه‌ترین زمان فرمانروایی بر جام حذفی اسپانیا را داشته برای همیشه در تاریخ به ثبت رسید.

این حقیقت همانقدر که برای سوسیداد تلخ است برای بیلبائو امیدوار کننده چون تیم قرمزوسفیدپوش باسک خیلی زود دوباره به همان ورزشگاهی که این هفته در آن مغلوب شد برمی‌گردد تا یک بار دیگر شانس خود را برای قهرمانی در جام حذفی امتحان کند. بیلبائو شاید حتی بتواند جام قهرمانی را از همشهری‌اش پس بگیرد اما با این حال خاطره شبی را که سوسیداد با پیروزی در ورزشگاه کارتوخای سویا ساخت، هرگز و هیچ تیمی نمی‌تواند از این تیم بگیرد؛ این فینال خاص بود اما نه به خاطر اینکه یک بازی تماشاگرپسند بود – در حقیقت بازی یک نمایش وحشتناک بود که فقط دو شوت به سمت دروازه‌ها شلیک شد و تنها گلش هم از روی نقطه پنالتی بعد از ۶۳ دقیقه رقم خورد – بلکه اهمیت و ارزش و برای هر یک از دو تیم پیروزی در آن یک دنیا می‌ارزید. در نهایت این سوسیداد بود هنگام به صدا درآمدن سوت بازی سرازپا نمی‌شناخت. بیلبائو فرصتی دیگر برای قهرمانی در کوپا دل ری و بازی برابر بارسلونا خواهد داشت اما قطعاً کارش در آن بازی آسان‌تر از رویارویی با سوسیداد نخواهد بود. برای بیلبائو هم فینال شنبه شب همه چیز بود اما شب، از اول تا آخر بازی شب سوسیداد بود.

۱۱۲ سال انتظار

سوسیداد نه تنها یک سال برای بازی در این فینال صبر کرده بود بلکه در نهایت مجبور شد این بازی را بدون حضور تماشاگرانش برگزار کند هرچند هرکاری که می‌توانست انجام داد تا آنها را به ورزشگاه بیاورد. آنها ۳۴ سال برای بردن یک جام بزرگ صبر کرده بودند – تنها پنجمین جام ویترین افتخارات‌شان – و ۱۱۲ سال هم انتظار کشیده بودند تا در یک فینال با بیلبائو روبه‌رو شوند. سوسیداد هرگز یک چنین بازی را تجربه نکرده بود و گاهی اوقات هم این حقیقت در بازی‌اش مشهود بود؛ در تنش و فشاری که در چهره بازیکنانش وجود داشت.از ۲۲ بازیکنی که در ترکیب اصلی دو تیم به میدان رفتند، ۱۸ نفرشان متولد شهر‌های تاریخی ایالت باسک بودند و ۱۵ تا آنها هم محصولات آکادمی دو باشگاه. حتی شرایط جوی هم باسکی بود، یک توفان که در دقیقه دوم شکل گرفت و بارانی و رعدی صدایش سکوت ۶۰ هزار صندلی خالی را در هم می‌شکست اما چیزی که بیش از این سکوت می‌توانست به هر یک از دو تیم بخصوص سوسیداد ضربه بزند، استرس و اضطراب از نتیجه‌ای بود که می‌توانست برای بازی رقم بخورد اما همین سوسیداد بود که فهمید باید چه کار کند تا برنده باشد.یک سهل‌انگاری از سوی مارتینس برای زدن قوزک پای پورتو کافی بود که استرادا فرناندس نقطه پنالتی را نشان دهد و کارت قرمز را هم از جیبش درآورد هرچند بعد از ۵ دقیقه مشورت با VAR رنگ کارت را به زرد تغییر داد اما پنالتی پابرجا ماند و اویارسابال هم آن را به گل تبدیل کرد. بعد از آن بیلبائو تمایل بیشتری برای حمله نشان می‌داد اما این تیم برای گلزنی به توپ نیاز داشت و گرفتن توپ از سوسیداد برایش کار آسانی نبود و هر وقت هم که آن را می‌گرفت آن را خیلی زود و راحت لو می‌داد و حتی دو پاس سالم هم میان بازیکنانش رد و بدل نمی‌شد. حتی هشت دقیقه وقت تلف شده هم برای بیلبائو کمکی برای فرار از شکست در دربی نکرد و بازی مرگ و زندگی به سود سوسیداد تمام شد.

منبع: گاردین- ساید لو

 دیدار پایانی فصل گذشته ۲۰۲۰-۲۰۱۹ کوپا دل‌ری به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا در آن زمان لغو و بامداد یکشنبه پس از حدود ۱۰ ماه وقفه برگزار شد.این دیدار حساس بین دو تیم ایالت باسک که همواره نبردهای مهم و خشنی دارند برگزار گردید و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود.در نهایت رئال سوسیداد موفق شد با تنها گل “مایکل اویارزابال” بازیکن ملی‌پوش اسپانیایی خود که در دقیقه ۶۳ از روی نقطه پنالتی به دست آمده به پیروزی یک بر صفر رسیده و برای سومین بار قهرمان جام حذفی شود.هواداران افراطی دو تیم که با وجود برگزاری بازی بدون تماشاگر خود را به اطراف ورزشگاه “لا کارتوخا” شهر سویل رسانده بودند بارها با یکدیگر و نیروهای پلیس درگیر شدند.سوسیداد در حالی پس از ۳۴ سال فاتح کوپا دل‌ری شد که آخرین بار در سال ۱۹۸۷ قهرمان شده بود. بیلبائو هم برای پانزدهمین مرتبه در فینال شکست خورد تا انتظارش برای قهرمانی، ۳۷ ساله شودهم اکنون بارسلونا با ۳۰ قهرمانی پرافتخارترین تیم این رویداد است و بیلبائو با ۲۳ قهرمانی در رتبه دوم قرار دارد.

شهرآورد یک بر یک شد.

هفته بیست و هفتم لیگ فوتبال باشگاه‌های آلمان، یکشنبه شب با برگزاری ۲ دیدار به اتمام رسیدابتدا اشتوتگارت در دیدار خانگی مقابل وردربرمن به برتری یک بر صفر دست یافت و با ۳۹ امتیاز در رتبه هشتم قرار گرفت. برمن هم در امتیاز ۳۰ ماندگار شد.آگوستینسون» بازیکن وردربرمن در دقیقه ۸۱ به اشتباه دروازه تیم خودی را گشود.در آخرین بازی هفته، دربی پایتخت آلمان بین تیم‌های یونیون‌برلین و هرتابرلین برگزار و با تساوی به اتمام رسید.در این دیدار ابتدا «رابرت آندریخ» در دقیقه نهم برای یونیون گلزنی کرد و «لوکباکیو» در دقیقه ۳۶ و از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند.با این اوصاف، یونیون ۳۹ امتیازی شد و هرتابرلین به امتیاز ۲۵ رسید.در پایان هفته بیست و هفتم، بایرن‌مونیخ با ۶۴ امتیاز صدرنشین است و فاصله چندانی با تکرار قهرمانی ندارد.لایپزیگ با ۵۷، وولفسبورگ با ۵۴، فرانکفورت با ۵۰ و دورتموند با ۴۳ امتیاز در رتبه‌های دوم تا پنجم جدول هستند.

جنجال نژادپرستانه بازی کادیس – والنسیا را متوقف کرد

جدال تیم‌های فوتبال والنسیا و کادیس که در آن خفاش‌ها میهمان بودند با شکست ۲ بر یک تیم والنسیا خاتمه یافت. این اما تنها اتفاق عجیبی نبود که در خانه تیم پانزدهم جدول رخ داد.در دقیقه ۳۰ مسابقه زمانی که بازی یک – یک مساوی بود، مختار دیاخابی مدافع میانی سیاه‌پوست تیم فوتبال والنسیا مدعی شد که در درگیری لفظی که با «خوان کالا» بازیکن تیم حریف داشته (درگیری که منجر به مداخله داور و  اخطار گرفتن هر دو بازیکن شد) مدافع حریف به او توهین نژادپرستانه کرده است.زمانی که او این موضوع را به اطلاع هم‌تیمی‌هایش رساند، تمام بازیکنان والنسیا به نشانه اعتراض زمین بازی را ترک کردند و در نهایت با اصرار خود دیاخابی و تقاضای او از هم‌تیمی‌هایش بازیکنان تیم میهمان پس از ۱۵ دقیقه به زمین مسابقه برگشتند. دیاخابی اما همراه با سایر هم‌تیمی‌هایش به زمین بازی برنگشت و جای خود را به هوگو گیامون داد. کالا اما کار خود را در ترکیب کادیس از سر گرفت.به دنبال این اتفاق باشگاه والنسیا هم با انتشار بیانیه‌ای ادعای بازیکن خود را تأیید و اعلام کرد که بازگشت تیم به زمین بازی صرفاً برای جنگیدن جهت حفظ اعتبار باشگاه بوده است.هنوز مشخص نیست که سازمان لیگ اسپانیا چه واکنشی به این اتفاق نشان خواهد داد، اما در صورت اثبات ادعای دیاخابی مجازات سنگینی در انتظار مدافع کادیس خواهد بود.

شیاطین بازگشتند

کشنبه شب از هفته سی‌ام لیگ برتر باشگاه‌های انگلیس، تیم رده دومی منچستریونایتد در ورزشگاه «اولدترافورد» پذیرای برایتون بود و به پیروزی دو بر یک رسید.برایتون شروع بهتری در این دیدار داشت و در دقیقه سیزدهم توسط «دنی ولبک» مهاجم باتجربه خود به گل دست یافت. ولبک سابقه حضور در منچستر را هم در کارنامه دارد.منچستری‌ها در نیمه دوم عملکرد بهتری داشتند و در دقیقه ۶۲ «مارکوس راشفورد» ستاره خط حمله یونایتد موفق شد کار را به تساوی بکشاند.شاگردان «اوله گانر سولسشر» که نمی‌خواستند در این دیدار خانگی امتیازی از دست بدهند در ادامه برای رسیدن به برتری تلاش زیادی انجام دادند تا در نهایت «میسون گرین‌وود» در دقیقه ۸۲ گل دوم شیاطین‌سرخ را به نام خود ثبت کند.منچستر با کسب این پیروزی به امتیاز ۶۰ رسید تا همچنان نزدیک‌ترین تعقیب کننده تیم صدرنشین منچسترسیتی باشد. برایتون هم ۳۲ امتیازی باقی ماند و باید برای رهایی از سقوط تلاش کند.

عقب گردهای آتلیتکو

با شکست ۱-۰ اتلتیکو مادرید مقابل سویا در هفته ۲۹ رقابت های لالیگا، بارسلونا این فرصت را دارد که  امشب دوشنبه با کسب پیروزی مقابل وایادولید، به یک امتیازی تیم سیمئونه برسد و کورس قهرمانی لالیگا را بیش از پیش جذاب تر کند. در جدال دو خط دفاعی برتر لالیگا، سویا بازی را بهتر شروع کرد و در دقیقه ‘۵ با خطای فلیپه صاحب یک ضربه پنالتی شد، اماضربه پنالتی لوکاس اوکامپوس در دقیقه ‘۸ را یان اوبلاک مهار کرد. در دقیقه ’۳۴ رنان لودی به علت مصدومیت جای خود را به آنخل کوریا داد و نیمه اول هم در نهایت با همان تساوی ۰-۰ به پایان رسید.در دقیقه ’۷۰ سویا به گل برتری رسید؛ حرکت تیمی خوب شاگردان لوپتگی با ارسال خسوس ناواس همراه شد که ضربه سر مارکوس آکونیا در میان نگاه های یان اوبلاک به قعر دروازه راه پیدا کرد.در نهایت با این شکست که سومین شکست تیم سیمئونه در لالیگا بود، اختلاف در صدر جدول با رئال مادرید ۳ امتیاز شد و در آستانه ال کلاسیکوی هفته آینده، بارسلونا فرصت رسیدن به یک امتیازی صدر جدول را دارد. سویا هم با ۵۸ امتیاز رتبه چهارم خود را مستحکم تر کرد.

سه دانگ پرسپولیس را بالا کشیدند

فدراسیون فوتبال سال گذشته برای پرداخت بدهی مارک ویلموتس دست به دامن شرکت شستا شد و حال فدراسیون برای بازپرداخت این بدهی خود به شستا، سه دانگ ساختمان پرسپولیس را به نام این شرکت کرده است.رضا جباری بازیکن اسبق پرسپولیس این خبر را در اینستاگرامش منتشر کرد و از پیشکسوتان این باشگاه خواست تا مقابل این حرکت فدراسیون سکوت نکنند.

https://akhbar-rooz.com/?p=109171 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x