شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

حرفهای نژادپرستانه و اخراج مدیر؛ روسیه پیشتاز والیبال؛ جدول رده بندی المپیک؛ چشم به جام

نازک بین-مدیر تیم دوچرخه سواری آلمان از المپیک به دلیل حرف های نژادپرستانه اخراج شد. اسکای اسپورت، گزارش داد فدراسیون المپیک آلمان (DOSB) مدیر ورزش دوچرخه سواری این تیم پاتریک موستر را به دلیل اظهارات نژادپرستانه خود در روز چهارشنبه به خانه بازگرداند.هنگامی که نیکیاس آرندت آلمانی در حال تعقیب دو دوچرخه سوار آفریقایی بود، ماستر ۵۴ ساله با فریاد، اظهارات نژادپرستانه به زبان آورد که دوربین این صحبت ها را ضبط کرد. مربی دوچرخه سواری بعداً بابت اظهار نظرش عذرخواهی کرد و گفت که هیجان رقابت او را از خود بی خود کرد.فدراسیون دوچرخه سواری آلمان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که اگرچه عذرخواهی موستر صادقانه بود اما وی با اظهار نظر خود “ارزش های المپیک را نقض کرد. بازی جوانمردانه و احترام برای تیم آلمان قابل بحث نیست.”موستر چه گفت؟در حالی که آرندت حریفان خود را در طول رقابت تعقیب می کرد، موستر چندین بار فریاد می زد: “شترسواران را بگیرید.”این صحبت ها با انتقادات زیادی همراه بوده است و گفته شده است موستر از سمت خود کناره گیری خواهد کرد و فرد جدیدی به زودی در این سمت معرفی خواهد شد.

بر اساس اعلام مسؤلان برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، ۲۴ نفر دیگر در این بازی‌ها از جمله سه ورزشکار به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و به این ترتیب شمار مبتلایان به ویروس کرونا که مرتبط با این بازی‌ها هستند از تاریخ اول جولای (۱۰ تیر) تاکنون در مجموع به ۱۹۳ نفر رسید.ماسا تاکایا سخنگوی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ هم اعلام کرد دو نفر از اعضای کاروان‌های خارجی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، در بیمارستان بستری شدند، هرچند وضعیت آنها وخیم نیست. او همچنین از مرخص شدن یک نفر دیگر مرتبط با این بازی‌ها از بیمارستان خبر داد.المپیک توکیو با وجود مخالفت‌ مردم ژاپن به خاطر نگرانی از شیوع موج جدید ویروس کرونا در این کشور، از تاریخ ۲۳ جولای (اول مرداد) آغاز شده است.بر همین اساس کمیته برگزاری بازی‌ها تدابیر سختگیرانه‌تری را اتخاذ و به ورزشکاران تأکید کرده است که ملزم به رعایت تمام پروتکل‌های اعلام شده هستند.

روسیه؛  تیم بدون شکست والیبال

تیم ملی والیبال روسیه در پایان روز سوم مسابقات والیبال المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مصاف برزیل رفت و ۳ بر صفر با نتایج ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۲۰ این تیم را شکست داد. دیمیتری وولوکوف ۱۹ و ماکسیم میخایلوف ۱۵ امتیاز برای روسیه در این بازی کسب کردند. روس‌ها در حمله و دفاع، برتری محسوسی بر مدافع عنوان قهرمانی المپیک داشتند. با این نتیجه، روسیه با سه پیروزی متوالی، تنها تیم بدون شکست مسابقات والیبال است.تیم ملی ایران پس از شکست ناباورانه ۳ بر صفر مقابل کانادا در بازی سوم که می‌توانست حکم صعود قطعی تیم ملی به مرحله یک چهارم نهایی باشد، از ساعت ۱۵:۱۰ روز جمعه ۸ مرداد به مصاف ایتالیا می‌رود. هر دو تیم با پنج امتیاز از دو پیروزی و یک شکست، شرایط مشابهی در جدول دارند و تنها یک ست باخته کمتر ایران، شاگردان آلکنو را در جایگاه سوم گروه A پس از لهستان و ژاپن قرار داده است.تیم ایران در لیگ ملت‌ها با نتیجه ۳ بر یک ایتالیا را شکست داد، ولی آتزوری با اضافه شدن سیمونه جانه‌لی، عثمانی خوانتورنا و ایوان زایستف، تیمی متفاوت و به مراتب قوی‌تر از لیگ ملت‌هاست و در مقابل تیم ملی ایران با غلبه بر لهستان و شکست از کانادا، تیمی غیرقابل پیش‌بینی و عجیب نشان داده است که تقابل با آن به هیچ وجه ساده نیست.مرحله گروهی فوتبال المپیک ۲۰۲۰ توکیو در بخش مردان به پایان رسید و هشت تیم صعود کننده به دور بعد مشخص شدند. به تیم های ژاپن، کره جنوبی، اسپانیا و برزیل با قرار گرفتن در جایگاه اول گروه های خود به دور بعد صعود کردند. مکزیک، نیوزیلند، مصر و ساحل عاج نیز به عنوان تیم های دوم مرحله گروهی، راهی دور بعدی رقابت ها شدند.

نتایج روز هفتم در چند رشته

 دیروز در ششمین روز رسمی از آغاز بازی‌های المپیک توکیو  و در تیراندازی، هانیه رستمیان – نماینده کشورمان در ماده تپانچه ۲۵ متر، در بخش دقت با ۴۳ تیرانداز دیگر به رقابت پرداخت و با امتیاز ۹ ممیز ۶۳۳ در جایگاه شانزدهم ایستاد. رستمیان، امروزجمعه در ماده سرعت مسابقه می‌دهد تا پس از جمع امتیازات، تکلیف وی برای صعود مشخص شود.درقایقرانی و در نیمه نهایی روئینگ، نازنین ملایی ملی‌پوش کشورمان در گروه خود با حریفانی از آمریکا، اتریش، نیوزیلند، کانادا و بریتانیا رقابت کرد و با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۴۵ ثانیه در رده ششم ایستاد و به فینال B راه یافت. به این ترتیب، ملایی برای کسب یکی از جایگاه‌های ششم تا دوازدهم مسابقه خواهد داد.

ملایی امروز(جمعه) در فینال B ساعت ٩:۵٠ به وقت محلی و ۵:۲۰ دقیقه صبح به وقت تهران با پنج قایقران پارو می‌زند. در این مرحله نمایندگانی از کانادا، نیوزیلند، آمریکا و ایرلند رقابت می‌کنند.


در شنا و در ۱۰۰ متر آزاد که یکی از مدال‌های با ارزش المپیک محسوب می‌شود، کائِلب دِرِسِلِ امریکایی با ثبت رکورد ۴۷ ثانیه و ۲ صدم ثانیه، علاوه برکسب دومین طلای خود در این بازی ها، رکورد المپیک را که پیش از این ۱۲ سال در اختیار سولی وان استرالیایی بود، ۳ صدم ثانیه ارتقا داد.


در ۸۰۰ متر آزاد، روبرت فینکِ آمریکایی، جُرجیو پالتِری نیه ری از ایتالیا و میخائیلو رومانچوکِ اوکراینی صاحب مدال‌های طلا، نقره و برنز شد.


در ۲۰۰ متر قورباغه هم، ایزاک اِستوب لِتی از استرالیا قهرمان شد و آرنو کامینگا از هلند و ماتی ماتوسن از فنلاند در رده‌های دوم و سوم جای گرفتند.


در رویینگِ دونفره تک پاروی مردان، تیم کرواسی متشکل از برادران سینکوویچ، مدال طلا را از آن خود کرد و تیم‌های رومانی و دانمارک دوم و سوم شدند. در بخش زنان هم نیوزیلند، کمیته المپیک روسیه و کانادا عنوان‌های اول تا سوم را کسب کردند.


در روئینگ دونفره جفت پارو، ایرلند جنوبی به مدال طلا رسید، آلمان نقره گرفت و ایتالیا سوم شد. در بخش زنان هم ایتالیا، فرانسه و هلند اول تا سوم شدند.


 در تیراندازی به اهداف پروازی، جیری لیپتاک و داوید کاسته لِسکی – هردو از جمهوری چک به ترتیب مدال‌های طلا و نقره را از آن خود کردند و ورزشکار انگلیسی برنز گرفت. در بخش زنان هم، رِهاک اِستف کووا از اسلوونی با ۴۳ امتیاز رکورد المپیک را شکست داد و به مدال طلا رسید.

رقابت‌های دوومیدانی هم از امروز(جمعه) در ۲ ماده آغاز می‌شود که “احسان حدادی” پرتاپ گر دیسک و نایب قهرمان المپیک لندن ساعت ۱۱:۲۰ به وقت محلی و ۶:۵۰ دقیقه به وقت تهران آغاز می‌شود که حدادی در گروه دوم با ۱۵ پرتاپ گر دیگر رقابت می‌کند.

فرزانه فصیحی دومین دوومیدانی کار ایران که سهمیه یونیورسالیتی (سهمیه جهانی اعطایی به فدراسیون ها) را کسب کرده ،در ماده ۱۰۰ رقابت خود را با هشت دونده دیگر آغاز می‌کند. اتفاق جالب این ماده برای ایران این است که فصیحی ۵۷ سال بعد از مرحومه سیمین صفامهر دوباره در المپیک توکیو می‌دود. صفامهر هم در المپیک ۱۹۶۴ ژاپن حضور یافته بود.

آخرین رقابت هم به بازی والیبال اختصاص دارد که فدر هفتمین روز رسمی المپیک ژاپن چهارمین دیدار ایران برابر ایتالیا است.مسابقات والیبال المپیک توکیو در دو گروه ۶ تیمی برگزار می‌شود. در پایان مرحله مقدماتی، چهار تیم برتر هر گروه به مرحله حذفی صعود می‌کنند و به صورت ضربدری به مصاف هم می‌روند.ایران به همراه لهستان، ژاپن، کانادا، ونزوئلا و ایتالیا در گروه یک به میدان می‌روند و برزیل، آمریکا، روسیه، فرانسه، تونس و آرژانتین در دوم گروه قرار دارند.

کاروان ایران تاکنون یک مدال طلا در تیراندازی کسب کرده است.
ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.
این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ – ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده به میزبانی ژاپن آغاز شد و ایران با ۶۶ ورزشکار (۱۰ زن و ۵۶) راهی توکیو شد.این تورنمنت تا ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ (۸ آگوست ۲۰۲۱) پایان می‌یابد و پاراالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

روز هفتم رقابت های المپیک توکیو پایان یافت.

روز هفتم رقابت های المپیک ۷ مردادماه پیگیری شد و ورزشکاران ایران نتوانستند مدال و عنوانی را کسب کنند. کاروان ایران هم با همان مدالی که توسط جواد فروغی بدست آورد در حال حاضر در رده سی و یکم مشترک حضور دارد. در صدر جدول رده بندی چین توانست در این روز ۳ مدال طلا بگیرد و جایگاه اول را از ژاپن بگیرد.چینی ها با ۱۵ طلا، ۷ نقره و ۹ برنز در مجموع ۳۱ مدال را بدست آورده است. در رده دوم ژاپن حضور دارد، سامورایی ها با ۱۵ مدال طلا، ۴ نقره و ۶ برنز در مجموع با ۲۵ مدال به این رده سقوط کردند. آمریکا که رقابت فشرده ای در صدر جدول دارد با ۱۴ طلا، ۱۴ نقره و ۱۰ برنز مکان سوم را در اختیار دارد. روسیه، استرالیا و بریتانیا هم به ترتیب با ۲۸، ۲۰ و ۱۸ مدال در رده های چهارم تا ششم قرار دارند. در المپیک توکیو یک‌هزار و ۵۸ مدال طلا، نقره و برنز توزیع می شود که از بین مجموع مدال ها ۳۳۹ مدال طلا، ۳۳۹ نقره و ۳۸۰ برنز است.المپیک توکیو به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ – ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده به میزبانی ژاپن آغاز شد و ایران با ۶۶ ورزشکار ١٠ زن و ۵۶ مرد در ١۶ رشته حضور دارد.

چشم پرسپولیس به جام

دو تیم برای قهرمانی، ۳ تیم برای کسب شانس سهمیه و ۳ تیم برای بقا در روز پایانی لیگ می‌جنگند. هفته سی‌ام و پایانی رقابت‌های لیگ برتر با انجام ۸ دیدار همزمان در تاریخ جمعه ۸ مرداد برگزار خواهد شد و در پایان این دیدارها پرونده لیگ بیستم بسته خواهد شد و تیم‌ها رتبه خود را در این دوره از رقابت‌ها تثبیت می‌کنند. به بررسی این دیدارها پرداخته‌ایم:

 پیکان – پرسپولیس: سرخ‌ها

پرسپولیس در هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر و در فاصله ۲ امتیازی با نزدیک‌ترین تعقیب کننده خودش یعنی سپاهان، تنها یک برد خفیف برای قطعی کردن قهرمانی خود برای پنجمین دوره متوالی نیاز دارد و حتی نتیجه تساوی هم به احتمال قریب به یقین منجر به قهرمانی سرخپواشن می‌‌شود چرا که سپاهان برای رسیدن به تفاضل گل پرسپولیس نیاز به برتری با اختلاف ۳ گل دارد و حتی در صورت شکست مشروط برا اینکه سپاهان پیروز نشود بازهم این شاگردان گل محمدی هستند که جام را بالای سر می‌برند.پرسپولسی با آمادگی کامل راهی این مسابقه خواهد شد و با توجه به اینکه پیکان انگیزه جدولی برای این مسابقه ندارد بعید است بتواند وقفه ای در مسیر این تیم ایجاد کند، ولی با این حال فوتبال غیر قابل پیش بینی است.

 استقلال تهران – سپاهان: آخرین بارقه امید

در شرایطی که سرنوشت قهرمانی لیگ برتر به هفته پایانی کشیده شده است ولی با توجه به شرایط جدول باید اتفاقات به شکل خاصی رقم بخورد که سرخپوشان در هفته پایانی جام را تقدیم به رقیبشان یعنی سپاهان واگذار کنند. در صورتی که پرسپولیس امتیاز از دست بدهد این سپاهان است که می‌تواند با استفاده از موقعیت صدر جدول را در ایستگاه آخر مال خود کند. سپاهان در صورت تساوی پرسپولیس نیاز به برتری با تفاضل سه گل یا بیشتر با استقلال دارد که دو از دسترس به نظر می‌رسد. در اینجا نکته مهمی که مورد بحث بوده، بی اهمیت بودن بازی در سرنوشت استقلال است که سومی خود را قطعی کرده است. نتیجه دیدار برای استقلال اهمیتی ندارد و آبی پوشان بیشتر به فکر حفظ و استراحت بازیکنان خود برای نیمه نهایی و فینال جام حذفی هستند و اگر بخواهند نسبت به این بازی کم اهمیت باشند ممکن است عملکردشان ناخواسته روی سرنوشت قهرمانی لیگ تاثیر بگذارد. فرهاد مجیدی در نشست خبری خود اعلام کرد با تمام قوا و توان مقابل سپاهان قرار می‌گیرد.

 گل‌گهر سیرجان – نساجی مازندران

شاگردان امیر قلعه‌نویی تا اینجای فصل کاری کرده‌اند کارستان، تیمی که فصل گذشته در این موقعیت از گزینه‌های اصلی و محتمل سقوط به لیگ دسته اول بود توانسته زیر نظر سرمربی با تجربه و پر افتخار خود در پایان هفته بیست و نهم و بالاتر از تیم‌هایی مثل پدیده، تراکتور و فولاد در جایگاه چهارم جدول باشد و حالا برای حفظ و تثبیت این رتبه نیاز به سه امتیاز بازی با نساجی دارد که این بازی برایش مهم نیست. شاگردان الهامی پس از تثبیت موقعیت خود در جدول و فرار از خطر سقوط به مصاف گل گهر با انگیزه می‌روند. گل گهر وضعیت تفاضل گل خوبی ندارد و اگر حتی مقابل نساجی تن به تساوی بدهد هر یک از دو تیم فولاد یا تراکتور با کسب پیروزی می‌توانند جایش را در جایگاه چهارم جدول بگیرند.

 پدیده مشهد – فولاد خوزستان

مهدی رحتمی و جواد نکونام که گذشته پرچالشی با هم داشتند حالا تیم‌هایشان را به مصاف هم می‌فرستند. دو سرمربی نسل جدید فوتبال ایران در شرایطی با هم دیدار می‌کنند که پدیده شانسی برای اضافه شدن به جمع ۴ تیم بالای جدول و احتمال کسب سهمیه ندارد ولی فولاد این شانس را دارد که با شکست دادن میزبان مشهدی خود چشم به لغزش گل گهر مقابل نساجی داشته باشد و یک پله صعود کند.

 تراکتور – سایپا

تنها بازی این هفته از رقابت‌هاست که هر دو تیم به امتیازش نیاز مبرم دارند و هیچ یک از دو تیم شرایط تثبیت شده‌ای در جدول ندارند و به دنبال سه امتیاز هستند. تراکتور به دنبال این است که سایپا را شکست داده تا در صورت لغزش گل گهر و فولاد به رتبه چهارم جدول صعود کند و برای کسب سهمیه آسیایی منتظر بازی‌های جام حذفی باشد و سایپا هم آخرین تلاش‌های خود را برای بقا در لیگ انجام می‌دهد و شرایطش به شکلی است که حتی اگر پیروز شود هم ضمانتی برای ماندن در لیگ ندارد و برای همین حالت دیگری را اعضای تیم نباید برای خود متصور باشند. باید دید تنها نبرد حساسیت برانگیزه هفته برای دو تیم با چه نتیجه ای همراه است.

 ذوب آهن اصفهان – مس رفسنجان

گاندو ها که خطر سقوط به شدت تهدیدشان می‌کند در هفته پایانی و در خانه میزبان مس رفسنجانی هستند که حریف سرسختی است ولی نتیجه این بازی برایشان مهم نیست. ذوب آهن برای بقا در جدول نیاز به هر سه امتیاز بازی امروز دارد و هرگونه لغزش در این مسیر ممکن است به قیمت سقوط گاندوها تمام شود چرا که سایپا با تمام قوا برای پیروزی به مصاف تراکتور می‌رود و بعید نیست دست پر برگردد.

 آلومینیوم اراک – نفت مسجد سلیمان

تقابل علیرضا منصوریان و محمود فکری هم در نوع خودش جالب توجه است. این دو نفر زمانی کاپیتان‌های اول و دوم استقلال بودند و حالا به مصاف هم می‌روند. نتیجه بازی برای آلومینیوم اهمیتی ندارد ولی نفت مسجد سلیمان حداقل یک تساوی لازم دارد تا اگر ذوب آهن یا سایپا به برد پرگل دست پیدا نکنند، بقایش را در لیگ تضمین کند.

صنعت نفت آبادان – ماشین سازی تبریز

بی اهمیت ترین بازی هفته یا می‌توان گفت تنها بازی بی اهمیت این هفته دیدار صنعت نفت و ماشین سازی است. یک جا تیمی که نه گزینه سقوط است و نه سهمیه و طرف دیگر تیمی که چند هفته است سقوطش قطعی شده است. شاید حواس کسی به آبادان نباشد.

https://akhbar-rooz.com/?p=121220 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x